4 353 300 läst · 32 046 svar
4353k läst
32,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Flyttat på massa grus med en skopa stor som en skottkärra, kört samma väg 1 miljon gånger fram och tillbaka och kommer drömma mardrömmar om detta :/ kommer att ta hela helgen med detta . Än så länge så har inte muren rasat och maskinen ligger inte på taket så det kan inte vara helt dåligt jobbat och ungarna gillar att åka med
Imorgon bär det iväg tidigt och hämta ack tanken i Husqvarna tyvärr så verkar inte vedpannan komma denna vecka :/
Hmm sambon skicka ut mig igen :/
Annars brukar hon jaga in mig när jag håller på
Imorgon bär det iväg tidigt och hämta ack tanken i Husqvarna tyvärr så verkar inte vedpannan komma denna vecka :/
Hmm sambon skicka ut mig igen :/
Annars brukar hon jaga in mig när jag håller på
Redigerat:
...Regn - ingen motivation att hålla på och dona...
Köpt stämpar samt långt vattenpass.
Provlyft en byggnadspelare som bär taket, vilket faktiskt funkade.
Planerar nu nästa steg i projektet att räta byggnaden.
Beställt delar till gräsklipparen.
Letat folk som kan den juridiska biten om arrende.
Köpt stämpar samt långt vattenpass.
Provlyft en byggnadspelare som bär taket, vilket faktiskt funkade.
Planerar nu nästa steg i projektet att räta byggnaden.
Beställt delar till gräsklipparen.
Letat folk som kan den juridiska biten om arrende.
Medlem
· Halland
· 4 088 inlägg
Har kaklat ovanför diskbänken samt satt tillbaka en del lister.
För att de lyckats stapla bindningstider efter varandra utan att jag tagit notis om det, och för att jag insåg vilken dålig kvalité de har på ljud och bild jämfört med parabol. Dessutom funkar det inte vid blåst eller klart väder trots värstingrejer för mottagning. "Hatlista" är lite grovt uttryckt kanske, men inga favoriter i alla fall.Nyfniken skrev:
Satt en tröskellist vid balkongdörren.
Monterat en installationslucka (för värmerör) som tillverkades för några dagar sedan.
Skruvat fast ett draghandtag i kanten på skjutdörren så man kan få ut den ur väggen när den helt öppen.
Monterat en installationslucka (för värmerör) som tillverkades för några dagar sedan.
Skruvat fast ett draghandtag i kanten på skjutdörren så man kan få ut den ur väggen när den helt öppen.
Var köper du stämp och vad kostade dom? Jag är på jakt själv!Yrrol skrev:
Konstaterat att jag är less på renovering och vedeldning.
Bestämt mig för att sälja skiten och köpa något färdigrenoverat med bergvärme.
Bestämt mig för att sälja skiten och köpa något färdigrenoverat med bergvärme.
Hämtat ack tank i husqvarna, insett att maskinen hade väldigt små gafflar, inte kunde tillta riktigt, hade en smygläcka i ena däcket. Pallen var värdelös och gick sönder, trappan i källaren fick plockas ner.
Men men ett stort hål i väggen och en j@vla massa slit så och grym insats av lillebrorsan och morfar så är acktanken på plats.
Längd leve palllyftare och stolpar att rulla den på
Surt att vedpannan inte kom som önskat, på måndag morgon åker maskinen tillbaka :/
Men men ett stort hål i väggen och en j@vla massa slit så och grym insats av lillebrorsan och morfar så är acktanken på plats.
Längd leve palllyftare och stolpar att rulla den på
Surt att vedpannan inte kom som önskat, på måndag morgon åker maskinen tillbaka :/
Harald Nyborg.vectrex skrev:
Tillverkad av stålrör.
Rostskyddad och lackerad.
Spännvidd: 165 till 300 cm.
Belastning vid 165 cm = 2150 kg.
Belastning på 300 cm = 1725 kg.
269kr styck.
länk: http://www.harald-nyborg.se/stamp-gul-165-300cm.html
Mitt omdömme: Köpt 3st. Ganska nöjd, men, vissa är slarvigt svetsade så kolla vilka du grabbar tag och köper.
Nu vet jag inte hur stor och tung den tanken var, samma med pannan, men det finns kärror med rätt så starka motorer som tar sig ner och uppför trappor annars. Borde finnas att hyra på större uthyrningsställen. Anar dock att en vedpanna är superdupertung så då är det nog ingen idé iofs.D09 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder