D09
Flyttat på massa grus med en skopa stor som en skottkärra, kört samma väg 1 miljon gånger fram och tillbaka och kommer drömma mardrömmar om detta :/ kommer att ta hela helgen med detta :). Än så länge så har inte muren rasat och maskinen ligger inte på taket så det kan inte vara helt dåligt jobbat och ungarna gillar att åka med :)

Imorgon bär det iväg tidigt och hämta ack tanken i Husqvarna :) tyvärr så verkar inte vedpannan komma denna vecka :/

Hmm sambon skicka ut mig igen :/
Annars brukar hon jaga in mig när jag håller på :)

Redigerat:
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Y
...Regn - ingen motivation att hålla på och dona...

Köpt stämpar samt långt vattenpass.
Provlyft en byggnadspelare som bär taket, vilket faktiskt funkade.
Planerar nu nästa steg i projektet att räta byggnaden.
Beställt delar till gräsklipparen.
Letat folk som kan den juridiska biten om arrende.

Vispen74 skrev:
tre år senare så står Boxer på min hatlista.
Varför?

Yrrol skrev:
Men du ger dig inte! Hoppas du ska finna ännu mer glädje i att vårda arvet, du har haft en jobbig resa men i backspegeln krymper hindren samtidigt som man se vad man faktiskt gjort! Bra jobbat Mr. Grumpy Cat ;)

• Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Har kaklat ovanför diskbänken samt satt tillbaka en del lister.

ullberg
D09 skrev:
Imorgon bär det iväg tidigt och hämta ack tanken i Husqvarna :)
Du kanske ska be om lite motorsågstips när du ändå är där, eller har du gett upp?

/U

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ullberg skrev:
Du kanske ska be om lite motorsågstips när du ändå är där, eller har du gett upp?

/U
Ha ha nejdå, planen är att börja montera ihop den nästa vecka när det börjar lugna sig lite ;)

Nyfniken skrev:
Varför?
För att de lyckats stapla bindningstider efter varandra utan att jag tagit notis om det, och för att jag insåg vilken dålig kvalité de har på ljud och bild jämfört med parabol. Dessutom funkar det inte vid blåst eller klart väder trots värstingrejer för mottagning. "Hatlista" är lite grovt uttryckt kanske, men inga favoriter i alla fall.

Satt en tröskellist vid balkongdörren.
Monterat en installationslucka (för värmerör) som tillverkades för några dagar sedan.
Skruvat fast ett draghandtag i kanten på skjutdörren så man kan få ut den ur väggen när den helt öppen.

D09
ImageUploadedByByggahus.se1375998235.204224.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Leksaker för vuxna :)

• Gilla
Totem och 6 till
  • Laddar…
Yrrol skrev:

Köpt stämpar samt långt vattenpass.
Provlyft en byggnadspelare som bär taket, vilket faktiskt funkade.
Planerar nu nästa steg i projektet att räta byggnaden.
Beställt delar till gräsklipparen.
Letat folk som kan den juridiska biten om arrende.
Var köper du stämp och vad kostade dom? Jag är på jakt själv!

Konstaterat att jag är less på renovering och vedeldning.
Bestämt mig för att sälja skiten och köpa något färdigrenoverat med bergvärme.

• Gilla
Flöjten5 och 3 till
  • Laddar…
D09
Hämtat ack tank i husqvarna, insett att maskinen hade väldigt små gafflar, inte kunde tillta riktigt, hade en smygläcka i ena däcket. Pallen var värdelös och gick sönder, trappan i källaren fick plockas ner.

Men men ett stort hål i väggen och en j@vla massa slit så och grym insats av lillebrorsan och morfar så är acktanken på plats.

Längd leve palllyftare och stolpar att rulla den på :)

Surt att vedpannan inte kom som önskat, på måndag morgon åker maskinen tillbaka :/

Y
vectrex skrev:
Var köper du stämp och vad kostade dom? Jag är på jakt själv!
Harald Nyborg.
Tillverkad av stålrör.
Rostskyddad och lackerad.
Spännvidd: 165 till 300 cm.
Belastning vid 165 cm = 2150 kg.
Belastning på 300 cm = 1725 kg.
269kr styck.
länk: http://www.harald-nyborg.se/stamp-gul-165-300cm.html

Mitt omdömme: Köpt 3st. Ganska nöjd, men, vissa är slarvigt svetsade så kolla vilka du grabbar tag och köper.

Y
D09 skrev:
Surt att vedpannan inte kom som önskat, på måndag morgon åker maskinen tillbaka :/
Nu vet jag inte hur stor och tung den tanken var, samma med pannan, men det finns kärror med rätt så starka motorer som tar sig ner och uppför trappor annars. Borde finnas att hyra på större uthyrningsställen. Anar dock att en vedpanna är superdupertung så då är det nog ingen idé iofs. :)
Liftkar_Sal_Washingmachine3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.