4 382 572 läst · 32 158 svar
4383k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nätverksuttag i källartaket, som det är nu får TVn i vardagsrummet ovanför nät via ett "ormbo".
Är medveten om att några av paren är inverterade, men jag följer husets "standard"
Jag tror det är denna: https://www.kjell.com/se/produkter/...ts-mjuk-utp-natverkskabel-cat.-6-100-m-p39853mexitegel skrev:
Väldigt lik iaf, 100m rulle från Kjell.
Nästan väl tunn för att få kontakterna att låsa och klämma åt runt kabeln.
OK, har kört med "riktig" CAT6 kabel tidigare men de är nästan hopplösa. Kjell hade visst bara barnförpackning på 100-meter. Får nog bli Gigamedias på 305-meters rulle i box.
Får mycket gjort när dottern sover.
Inget bygglov dock så lär rivas.
Inget bygglov dock så lär rivas.
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Börjat med det absolut tråkigaste som finns. Försöka få ner alla gamla lager med tapet så jag kan måla rummet sen. Den var i dåligt skick så renoveringstapet var inte att tänka på.
Men sa**n så tradigt det är. Änsålänge har jag bara gått med brytbladskniven och skalat mig fram efter luftfickor, imorgon får det bli lite såpavatten på en trasa lite lätt och hoppas man inte väter ner gipset därunder
Har även fått upp nya utelampan/varsellampan som går på rörelsesensor. Skönt när det inte är något ljus runtomkring här i skogen när man kommer hem sent på kvällarna.
Men sa**n så tradigt det är. Änsålänge har jag bara gått med brytbladskniven och skalat mig fram efter luftfickor, imorgon får det bli lite såpavatten på en trasa lite lätt och hoppas man inte väter ner gipset därunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även fått upp nya utelampan/varsellampan som går på rörelsesensor. Skönt när det inte är något ljus runtomkring här i skogen när man kommer hem sent på kvällarna.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Sånna här kunskaper är något jag önskar jag hade . Får läsa in mig så jag kan fixa fram lite uttag runtomkring i huset, har ju en hel vind eller krypgrund att dra "kabel" i så nu saknas bara kunskap om vad man ska ha och gå tillvägaFredrikR skrev: