4 363 987 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fortsatt i hallen. Idag blev den lilla garderobsdelen osbad och gipsad. Även urtag i väggen för kommande Ikea köksskåp som ska inhysa nätverksutrustningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tvättstuga, badrum nere, kök (väggar, golv o tak), 3 sovrum uppe - väggar och golv - två av rummen har bara en rå gipsvägg mellan sig efter jag fällde in balken i den när den bärande väggen under försvann. Så det finns att göra, oklart om det är terapi eller galenskapR roli skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Ok..snabb och otroligt duktiga snickare var här.
Tog mig och min fru en helg att rensa och förbereda det gamla köket så mycket som möjligt. Orsaken till ombyggnad var att vi fick ett till sovrum. Det enda jag behövde komplettera var bänk skiva med ny diskho, ett litet smalt bänk skåp samt fläkt. Förutom kosmetiskt som är kvar. Före bilder först sen efter. Det kosmetiska samt belysning fundering kvarstår.
Tog mig och min fru en helg att rensa och förbereda det gamla köket så mycket som möjligt. Orsaken till ombyggnad var att vi fick ett till sovrum. Det enda jag behövde komplettera var bänk skiva med ny diskho, ett litet smalt bänk skåp samt fläkt. Förutom kosmetiskt som är kvar. Före bilder först sen efter. Det kosmetiska samt belysning fundering kvarstår.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fixat runt det sista fönstret i gäststugan. Nu återstår dörrarna men då måste golvet dit först. Kameran gillar inte ledbelysningen.
Sedan så städade jag undan en massa som fyllts på efter hand. Ibland får man helt enkelt lägga tillbaka skruv och verktyg på rätt ställe i snickarboden, annars blir det lätt kaos.
Före:
Efter:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan så städade jag undan en massa som fyllts på efter hand. Ibland får man helt enkelt lägga tillbaka skruv och verktyg på rätt ställe i snickarboden, annars blir det lätt kaos.
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Börjat foga igen alla hål som det blir med taklist mot pärlspont.
Före:
Efter:
Men sedan tog fogmassan slut och då fixade jag till kompressorn och eftersom det blev lite tid över innan grabben vaknade så återupptog jag jobbet med att riva matta.
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Men sedan tog fogmassan slut och då fixade jag till kompressorn och eftersom det blev lite tid över innan grabben vaknade så återupptog jag jobbet med att riva matta.
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Lustigt, jag funderade på just detta idag här hemma. Hur lång tid tar det när man väl fått upp farten?Hennke85 skrev:
Fortsatt lite med väggskivorna idag. Försöker hitta en fin bakkantslist men verkar inte finnas nånstans.
Visa bilaga 483650
Logga in
Skapa konto
Visa bilaga 483650