4 368 740 läst · 32 114 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vatten är "läskigast", eller ja det jag hållit på minst med i mitt liv.Maxizor skrev:
Jag brukar skämtsamt säga:
"-Vadå, det är ju ingen risk att man vaknar med 10m3 el i källaren.." när det pratas elarbeten hemma.
Ska tillägga att jag gick installations el, samt jobbat som det en stund.
Renoveringsnovis
· Uppsala Län
· 57 inlägg
Ommålat, lister på plats, matta inlagd och möbler börjar komma på plats. Nästa steg är att få dit ett platsbyggt skrivbord under väggskåpenkanonvallen skrev:Klart för spackling/målning
Senildosa (orange) för el till TV (orkade inte ta ned sista plywoodskivan, därav rotdosa) ja, jag är lat, eller var det att jobba smart det hette?
Golvet åkte ut efter kortet togs, alldeles för mörkt enligt min smak.
Överskåp ska upp, förberett med el till ev skåpsbelysning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte idag utan igår. Bet i det sura äpplet och hyrde ett gallersläp på Gulfmacken.
Körde hem gips till gäststugan och körde två fulla kärror med skräp till tippen. Känns otroligt skönt att få det gjort.
Körde hem gips till gäststugan och körde två fulla kärror med skräp till tippen. Känns otroligt skönt att få det gjort.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grävt bort lite massor inför återfyllnad med 8-16 som dränerar lite. Det som är nu är bara sediment kvar och blir stenhårt och halt när det blir blött.
Bytte även Olja+Filter på fruns bil även om det inte är husrelaterat
Logga in
Skapa konto
Bytte även Olja+Filter på fruns bil även om det inte är husrelaterat
Idag har jag släppt lite på bultarna till fästet på Golvvärmeshunten som skapade stomljud och nu är den i princip ljudlös . Alltså muttrarna som håller fast "röret".
Sedan även inspekterat mina huvudsäkringar + elmätare för första gången sedan jag flyttade in i December -19!
Logga in
Skapa konto
Sedan även inspekterat mina huvudsäkringar + elmätare för första gången sedan jag flyttade in i December -19!
Fixat en specialtrappa tidigare ägare byggt.
För att få lite extra användbar döutrymme ovanför trappan till nedervåningen. Den var ganska klent byggd så det vita plankorna har jag kompletterat med. Bara laminatgolvet är rätt klent
Lade även en tvärslå på mitten av den som inte har regel på bilden.
Var även rejält smutsigt där under så passade på att städa lite
För att få lite extra användbar döutrymme ovanför trappan till nedervåningen. Den var ganska klent byggd så det vita plankorna har jag kompletterat med. Bara laminatgolvet är rätt klent
Lade även en tvärslå på mitten av den som inte har regel på bilden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Var även rejält smutsigt där under så passade på att städa lite
En vägg till har fått upp pärlspontskivor.
Två kvar samt över dörren.
De 2 mediaförande ledningarna till höger i bild har fördröjt projektet, men måndagens stordåd av undertecknad då 2st ballofixer monterades möjliggör fortsatt arbete på lilla toan.
PS. Sista spåret av 90talets pastellfärgade tapeter i vårt hus, om jag inte minns fel var det nån äcklig "inka bård" upptill också..
Två kvar samt över dörren.
Logga in
Skapa konto
De 2 mediaförande ledningarna till höger i bild har fördröjt projektet, men måndagens stordåd av undertecknad då 2st ballofixer monterades möjliggör fortsatt arbete på lilla toan.
PS. Sista spåret av 90talets pastellfärgade tapeter i vårt hus, om jag inte minns fel var det nån äcklig "inka bård" upptill också..
Påbörjat taklucksbyte, att gå från denna som visserligen hållit tätt i 1,5 år men som jag inte litar på i längden.
Till denna som matchar taket bättre. Fick dit chanergångjärnen idag men behöver lite fix till och en lösning på låshaspar på insidan utan att ta hål i luckan så träluckan åkte tillbaka en stund till.
Logga in
Skapa konto
Till denna som matchar taket bättre. Fick dit chanergångjärnen idag men behöver lite fix till och en lösning på låshaspar på insidan utan att ta hål i luckan så träluckan åkte tillbaka en stund till.
Logga in
Skapa konto