Maxizor Maxizor skrev:
Hehe, är läskigt ibland, får lita till det där förnuftet ;). Gjort flera saker idag jag aldrig gjort förut, men med bra fakta + vän på speeddial gick det bra (y)
Vatten är "läskigast", eller ja det jag hållit på minst med i mitt liv.
Jag brukar skämtsamt säga:
"-Vadå, det är ju ingen risk att man vaknar med 10m3 el i källaren.." när det pratas elarbeten hemma. :surprised:

Ska tillägga att jag gick installations el, samt jobbat som det en stund. (y)

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
kanonvallen kanonvallen skrev:
Klart för spackling/målning
Senildosa (orange) för el till TV (orkade inte ta ned sista plywoodskivan, därav rotdosa) ja, jag är lat, eller var det att jobba smart det hette?

Golvet åkte ut efter kortet togs, alldeles för mörkt enligt min smak.

Överskåp ska upp, förberett med el till ev skåpsbelysning
Ommålat, lister på plats, matta inlagd och möbler börjar komma på plats. Nästa steg är att få dit ett platsbyggt skrivbord under väggskåpen

Nyligen renoverat rum med vitmålade väggar, infällda spotlights, en TV på en byrå och tom yta för skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
landan81 och 5 till
  • Laddar…
Inte idag utan igår. Bet i det sura äpplet och hyrde ett gallersläp på Gulfmacken.
Körde hem gips till gäststugan och körde två fulla kärror med skräp till tippen. Känns otroligt skönt att få det gjort.

Renoveringsrum med isolering på väggarna och en stapel gipsskivor på blå ställningar.
Skapa konto
En överbelamrad veranda med byggavfall och blå säckar som väntar på att transporteras till tippen.
Skapa konto
Släpvagn lastad med gipsplattor framför en silverfärgad bil, med en röd stuga och grushög i bakgrunden.
Skapa konto
Utsikt från en tom gäststuga med trägolv mot ett gallersläp lastat med grus, parkerat utanför.
Skapa konto

• Gilla
ecb182 och 14 till
  • Laddar…
Grävt bort lite massor inför återfyllnad med 8-16 som dränerar lite. Det som är nu är bara sediment kvar och blir stenhårt och halt när det blir blött.
Grävd yta vid husgrund för dränerande återfyllnad med synlig sedimentjord och grusgång.
Skapa konto

Bytte även Olja+Filter på fruns bil även om det inte är husrelaterat ;)

• Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Maxizor Maxizor skrev:
Bytte även Olja+Filter på fruns bil även om det inte är husrelaterat ;)
Det får du inga pluspoäng för här. ;)

• Haha
  • Gilla
landan81 och 2 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Det får du inga pluspoäng för här. ;)
Jädrar också :crysmile:.

Får skriva in denna då även om det var igår:Har målat fönsterkarmen i sovrummet som hade gulnat rejält, nu är den vit igen och inte blank som tidigare! Återkommer med bild (y):cool:

Maxizor Maxizor skrev:
Jädrar också :crysmile:.

Får skriva in denna då även om det var igår:Har målat fönsterkarmen i sovrummet som hade gulnat rejält, nu är den vit igen och inte blank som tidigare! Återkommer med bild (y):cool:
+ 1 :love:

• Gilla
Maxizor
  • Laddar…
Idag har jag släppt lite på bultarna till fästet på Golvvärmeshunten som skapade stomljud och nu är den i princip ljudlös :). Alltså muttrarna som håller fast "röret".
Justerade bultar och muttrar på ett golvvärmeshuntsfäste med mätare och rörkopplingar i förgrunden.
Skapa konto

Sedan även inspekterat mina huvudsäkringar + elmätare för första gången sedan jag flyttade in i December -19! :thinking::D

• Elmätare som visar förbrukning med läsningen 201642 kWh på displayen, med tekniska specifikationer nedanför.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
206 MWh på ett år, eller är det ett decimalkomma där som inte syns?

• Haha
Appendix
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
206 MWh på ett år, eller är det ett decimalkomma där som inte syns?
206'000 på 13 år (y):p

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Maxizor Maxizor skrev:
206'000 på 13 år (y):p
Det låter rimligare ;)

Fixat en specialtrappa tidigare ägare byggt.
För att få lite extra användbar döutrymme ovanför trappan till nedervåningen. Den var ganska klent byggd så det vita plankorna har jag kompletterat med. Bara laminatgolvet är rätt klent
Lade även en tvärslå på mitten av den som inte har regel på bilden.

Specialbyggd trätrappa förstärkt med vita plank och en tvärslå, verktyg ovanpå, städning pågår.
Skapa konto

Förstärkt specialbyggd trätrappa med nya vita plankor och verktyg synliga.
Skapa konto
Renoverad trappa med nya vita plankor och skor på ett steg, nära brandsläckare och dörr.
Skapa konto
Förbättrad trappkonstruktion med vita kompletterade plankor och ett laminatgolv, före städning av smuts.
Skapa konto

Var även rejält smutsigt där under så passade på att städa lite (y):D

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
En vägg till har fått upp pärlspontskivor.
Två kvar samt över dörren.
Renoveringsarbete med nymonterade pärlspontskivor på vägg bredvid obehandlad vägg med synliga rör och gammal tapet.
Skapa konto

De 2 mediaförande ledningarna till höger i bild har fördröjt projektet, men måndagens stordåd av undertecknad då 2st ballofixer monterades möjliggör fortsatt arbete på lilla toan. ;)

PS. Sista spåret av 90talets pastellfärgade tapeter i vårt hus, om jag inte minns fel var det nån äcklig "inka bård" upptill också.. :sick:

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Ett kök under renovering med avlägsnat tak som exponerar träbjälkar och isolering.
Skapa konto

Rev taket

• Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Påbörjat taklucksbyte, att gå från denna som visserligen hållit tätt i 1,5 år men som jag inte litar på i längden.

Gammal trälucka på tak med synliga gångjärn under byte av taklucka.
Skapa konto

Till denna som matchar taket bättre. Fick dit chanergångjärnen idag men behöver lite fix till och en lösning på låshaspar på insidan utan att ta hål i luckan så träluckan åkte tillbaka en stund till.

Ny taklucka monterad på ett vitt tak intill en ventilationskupa, med öppna gångjärn.
Skapa konto

• Gilla
Luddis_1 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.