kashieda kashieda skrev:
In- och utsidan? ;)
Nej jag sparar den gröna och orangea insidan så jag får lite 70-tals feeling ;)
 
  • Gilla
  • Älska
pennybridge och 1 till
  • Laddar…
K
Många bollar i luften samtidigt nu, idag vart det dörrdag.
Leksandsdörren åkte ut och Snickarper dörren åkte in. Ett klart lyft tycker jag, "nya" dörren må heller inte vara tidsenlig, men tycker den passade bättre än den förra.

Före-bilden är inte helt rättvis, tog den precis efter att jag kört vinkelslip i dörrsmygen. "nya" dörren hade 120mm djup karm och gamla hade 100mm.
 
  • Nyinstallerad brunt träfärgad ytterdörr med fönster, speglar spår efter vinkelslip i dörrsmyget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad träfärgad ytterdörr med glasfönster i beige husfasad, under en hängande lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad träfärgad ytterdörr med frostade fönster och djupare dörrkarm i en hall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nageek och 26 till
  • Laddar…
Målat golvsocklar.

Nymålade vita golvsocklar ligger på plastöverdragen mark i ett rörigt uterum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Äntligen! Äntligen!
Har efter 3mån återställt förrådet efter vattenprojektet.

Passade på att räta upp golvet som satt sig med tiden. Samt fixade stenkistan som gömde sig därunder. Så nu är den inte full med sand, och förrådets takavvattning når hela vägen fram.

Renoverat förråd med upprättat golv och organiserade föremål, cyklar hängande och verktyg på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nageek och 10 till
  • Laddar…
Målat på garaget, skönt med en bra trappstege så man når hela sidan. Självklart regnade lite det på mig också :p
Trappstege framför ett nytt målat garagevägg, med färgburk ovanpå och målartillbehör på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Målat på garaget, skönt med en bra trappstege så man når hela sidan. Självklart regnade lite det på mig också :p
[bild]
Fin stege! Den ger min inspiration till en framtida uppgradering av "stegparken"
 
Appendix Appendix skrev:
Fin stege! Den ger min inspiration till en framtida uppgradering av "stegparken"
Jag är nog lite partisk :) , men gillar den väldigt mycket. Riktigt stabil och bästa hyllan. Har en 55P också som är lite nättare fast kunde varit ännu lättare för snabbruk och denna 90P kunde ha varit en högre variant.
 
Sådär. Då var det slätt och fint. Bara att rulla ut plastmattan och möblera...

Jämnat golv med grus och byggverktyg i förgrunden, redo för plastmattläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Nageek och 9 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Många bollar i luften samtidigt nu, idag vart det dörrdag.
Leksandsdörren åkte ut och Snickarper dörren åkte in. Ett klart lyft tycker jag, "nya" dörren må heller inte vara tidsenlig, men tycker den passade bättre än den förra.

Före-bilden är inte helt rättvis, tog den precis efter att jag kört vinkelslip i dörrsmygen. "nya" dörren hade 120mm djup karm och gamla hade 100mm.
Riktigt snygg dörr. Blev helt kanon ju!
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Skulle bara precis ta det där absolut sista, tänkte det knappt var lönt att lägga upp det på släpet för att köra till tippen ”Kan ju inte vara mer än någon enstaka skottkärra, kanske bara dumpa det i trädgårdshörnet” ...
En stor hög jord och lera upphögd på en släpvagn parkerad framför en bil och bredvid gröna buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

jäkla va plats jord /lera tar
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
O olofh skrev:
Skulle bara precis ta det där absolut sista, tänkte det knappt var lönt att lägga upp det på släpet för att köra till tippen ”Kan ju inte vara mer än någon enstaka skottkärra, kanske bara dumpa det i trädgårdshörnet” ...
[bild]
jäkla va plats jord /lera tar
Lite övervikt med va? ;)
 
Fortsatt med med muren, första nivån avklarad :)
 
  • Nybyggd stenmur i nivåer framför hus med grushögar och stenkorgar under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Heippahej och 12 till
  • Laddar…
P patfred skrev:
Fortsatt med med muren, första nivån avklarad :)
riktigt slitgöra! Snyggt jobbat.
 
SkitOxe SkitOxe skrev:
riktigt slitgöra! Snyggt jobbat.
Tack! Tycker det är helt ok att gå å pilla med medans man lyssnar på ljudbok. Idag va första dagen jag å frugan fick greja hela dagen tillsammans och det går snabbare än jag hade förväntat mig faktiskt. Nästa nivå blir ju lite segare då man får flytta stenen längre
 
  • Gilla
SkitOxe
  • Laddar…
useless useless skrev:
Sådär. Då var det slätt och fint. Bara att rulla ut plastmattan och möblera...

[bild]
Perfekt! Och utan större besvär har ni fått jordvärme. Plus i plånboken blir det också:geek:
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.