Mera golv bort, 19:30,

Delvis borttaget trägolv visar underliggande sand och betong i ett renoveringsprojekt i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20:30, här var det mera sand, förmodligen för att hamna i nivå med köksgolvet.

Renoverat golv med synlig sand och betong, förberett för ytterligare polering och avjämning.
Skapa konto

21:30, chict modernt betonggolv, lite polering så ...

Renoveringsprojekt där befintligt golv tagits bort och blottar underliggande betong med sand och verktyg synliga.
Skapa konto

30 liter sand borta, det borde man kunna sprida på gräsmattan? Nu skall golvet mätas upp så jag får ett hum om hur mycket det behöver flytas

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Älskar testa och se hur det känns andan i detta! Och det ser faktiskt ganska okej ut om bara presenningen vart lite större och en annan färg ;)
Vi har nog bestämt oss för att behålla denna lösning.
Men efter studenten när allt är mer avslappnat tror jag att jag bygger om lite, lägger lite lutning ut från huset och skaffar en kraftigare presenning i grått. Typ 600 grams eller så...

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
surris
Renoveringsarbete på ett rött hus med nytt takunderlag och två arbetare.
Skapa konto

Ny råspont och papp på hela huset.
Hus med ny råspont och takpapp, trädgård med altan och utemöbler i förgrunden.
Skapa konto

Redo för plåtis

• Gilla
kulle och 8 till
  • Laddar…
K
Firar 25 handgrävda kubik. Cirka 1 kubik kvar.

• Hand håller cigar med grävd mark och skottkärra i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Fadai och 10 till
  • Laddar…
Kör på i firartemat!
Semester2020 är ett faktum, planen är att måla en massa rödfärg, och en fungerade poolvärmepump är på väg från södra Sverige, men det är skönt i poolen försäkrar yngsta sonen.. :oops:
Öppen ölflaska och ett glas med rödfärgad öl på ett träbord, par löparskor i bakgrunden, soligt väder.
Skapa konto

Just köpte nya löparskor i veckan dessutom :rolleyes:

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Firar 25 handgrävda kubik. Cirka 1 kubik kvar.
Ja, det är viktigt att ta ut segern i förskott. Tänk om man var tvungen att vänta till sista listen...

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kulle och 5 till
  • Laddar…
Inget roligt jobb idag men nu är grunden redo för lite ny färg...

Husgrund med flagande gammal färg redo för ommålning, bredvid grus och jord.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
  1. Inte idag men i veckan monterades markis på ett av husets mer otillgängliga fönster.. Ställde ju ett "garage" ivägen innan montaget också givetvis.. Varför göra saker i rätt ordning för liksom?:D(y)
    • Nyinstallerad markis ovanför ett husfönster med ett temporärt "garage" framför.
      Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
A
Grusat upp för tillbygget. Rejält högt i nuläget, men har inte riktigt bestämt L-element ännu. Helst vill jag ha ett träbjälklag, men jag vete fan. Tittade lite på Tjälldéns hybridgrund, men den kan de inte leverera förräns till augusti. Grusad yta framför röd träfasad och vit dörr vilket indikerar förberedelser för tillbyggnadsprojekt.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Vangstycketillverkning samt montering. Igår blev det limning av vangstycke pga lite för smalt virke.
[bild]
"Urfräsning" av pärlspont på grund av lite för ivrigt arbete tidigare, och därmed denna åtgärd. Men fräste inte ur med mera än att håligheterna kring pärlan inte skulle synas dvs ca 6 mm. Samt fräsning av vangstycke så att det sparades i ovanändan motsvarande fräsdjupet på sponten.
[bild]
Sådär! Nu syns inte de tråkiga håligheterna som blivit ifall man lagt vangstycket direkt mot sponten.[bild]
Där syns också det breddade stycket på plats, med en hjälpande regel för att få den i rätt position tills allt ska sitta när det blir så dags. Men först så ska det byggas lite för de inre vangstyckena också. Och dessvärre nu när jag upptäckt att ena väggen är kraftigt ur vinkel så är jag tvungen att göra om ritningen då den var baserad på nittiogradiga hörn. -Och hur det påverkar situationen återstår att se.:cool:
[bild]
mkt intresserad av hur du tillverkar vangstyckerna?

LoweW
Har blivit med 3-kammarbrunn och infiltration! Helt otroligt hur duktigt operatören var med grävmaskinen (y) Allt gick så jäkla snabbt och snyggt!

• Nyanlagd 3-kammarbrunn och infiltrationsanläggning i en grävd schakt med tydlig syn på rör och moduler.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
O olofh skrev:
mkt intresserad av hur du tillverkar vangstyckerna?
Ingen som helst tidigare erfarenhet, men efter tips från tidigare inlägg här så fick jag lite hjälp från denna PDF Utslagningsmetoder för trappor - GUPEA - Göteborgs universitetgupea.ub.gu.se › bitstream › gupea_2077_29514_1
Först så har jag gjort en planritning för att kunna få till utbredningen med en 1:10 skala för att få fram ungefärliga mått och för att få lämplig steglängd/höjd.
Men då det är en trapp utefter tre yttersidor och tre inner så visade det sig att det inte riktigt stämde efter ritningen utan det blev tvunget att modifiera lite (Ingen befintlig vägg vare sig i lod eller 90° hörn) och göra mallar av OSB som placerats i samma läge som kommande innersida på vangstyckena och därefter dragit måtten från ritningen så att det blir exakt efter de verkliga omständigheterna. Och dessa har jag haft som mall för att ta ut färdiga mått på vangstycksämnena.
Annars så har jag tagit kilsågat råämne till golvvirke på ca 8% fuktighet (Fura) som hyvlats ner till ca 43 mm.
Är det så att du har frågor så är du välkommen att ställa dessa så får vi se bara ifall jag kan svara:)

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Fixat klart (nästan) den nya platsen för soptunnor med källsortering.

• Nyanlagd platsbyggd soptunnehållare med källsorteringsfack och stengång på bostadsområde.
    Skapa konto
  • Ny anlagd plats för källsortering med grusgång och stängsel vid hus och uppfart.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Påbörjat uppsättning av taket i badrummet.

Uppsatt träreglage för tak i badrum med synliga vattenrör och elektriska ledningar, skadad pressmutter på väggen.
Skapa konto

Också lyckats med bedriften att slå av pressmuttern till wc fixturen. Tappade en skiva som jävligt oturligt träffade bulten som stack ut genom väggen.

Avbruten pressmutter på en WC-fixtur genom en vägg av OSB med synlig skador runtom hålet.
Skapa konto

Som tur är kan jag komma åt fixturen från hallen, sitter bara lite osb där. Men frågan är hur fan man ska lösa detta? Tror inte att jag kommer åt såpass så hela fixturen kan lyftas ur.

• Ledsen
Beretic
  • Laddar…
Det här kan komma att göra riktigt ont men öppnar nya trapphålet uppifrån :crysmile:

Öppnat trapphål i ett bygge med träreglar synliga och verktyg på golvet.
Skapa konto

Edit
Det gick bra
Öppet trapphål i taket under konstruktion med synligt dagsljus och skivor på sidorna.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.