4 357 586 läst · 32 063 svar
4358k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nä, inte på tillluften men det kommer bli två anläggningar på samma rökkanal så jag måste kunna stänga av t ex kaminens rökkanalKnockOnWood skrev:
He he jotack, men nu fick jag nog en extra punkt på "to do list" efter att sambon fått en stålbit på foten så tån sprack lite.
Idag har jag hjälpt mitt hus genom att inget göra! Det skulle ha kaklats men det blev en sväng med sambon och 1åringen till sommarstugan och bad i sjön istället. Både jag och huset behövde vara ifrån varandra kände vi.
Lekt järnet med ungarna, hunnit o mura pyttelite på muren på framsidan som är checkad som sommarklar och sen har jag pysslat om en sambo på kryckor.
Ansökt om kvällsdispans hos grannen för att klyva ved väldigt sent framöver
Imorgon ska ungarna hälsa på sin farmor och då ska pannrummet påbörjas
Ansökt om kvällsdispans hos grannen för att klyva ved väldigt sent framöver
Imorgon ska ungarna hälsa på sin farmor och då ska pannrummet påbörjas
Sågat brädor och jackat ur stolpar som förberedelse för morgondagens staket skruvande om det inte regnar för mycket.
Funderat lite på om det går att skjuta fast brädorna med en liten dyckert upptill och nertill, snörslå för skruvraden för att sedan skruva det mesta i ett svep. Då staketet följer en minde slänt hamnar inte skruvarna tvärs över brädorna. Borde snabba upp monteringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderat lite på om det går att skjuta fast brädorna med en liten dyckert upptill och nertill, snörslå för skruvraden för att sedan skruva det mesta i ett svep. Då staketet följer en minde slänt hamnar inte skruvarna tvärs över brädorna. Borde snabba upp monteringen.
Har rivit bort en gammal plastmatta från 60-70-talet och under låg prima golvplank i vårt 1800-tals hus.
Tapetserat en vägg också.
Tapetserat en vägg också.