Fogat golvet i hallen
 
  • Nyfogat klinkergolv med terrazzomönster i närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Snyggt!
Vad är det för färgtyp och kulör? Vi funderar på att bygga något liknande.
Färgen är Nordsjö outdoor hybrid och kulör är classic black!
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Har en smytt i trappan, lagom stor att ställa en lampa på. När vi flyttade in låg en tillklippt bit plastmatta av typen "fuskträ" över en bit mörkbrun skiva av "fuskträ". Nu kom jag äntligen ner till botten och har spacklat inför vitmålning. :p Så mycket hinner man innan bebisen i barnvagnen utanför vaknar. :sweat: Renoverat trapphörn med brun 'fuskträ'-skiva, spacklad vägg och en oanvänd väggkontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spacklad hylla på en vitmålad trappavsats redo för vitmålning, med en vit stuckaturvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spacklad vit vägg ovanför en mörkbrun skiva, förberedd för vitmålning nära en smyghylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spacklad och slipad hörnhylla i trappa, redo för vitmålning, ved sidan av vit väggpanel och trähandledare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Är det förresten någon som kan svara på om jag behöver måla med kvistgrund om jag ska måla panelen ni ser på bilderna? Kvisthålen har gulnat, men inte runtom. Frågade i färgaffären och han svarade att man alltid ska måla med kvistgrund så länge man inte har en heltäckande yta innan... tror ni det stämmer eller kan jag bara köra på med snickerifärgen direkt...?
 
Med bitter erfarenhet kan jag säga att om du inte vill att de ska blöda igenom även den nya färgen så ska du lacka kvisthålen först.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
@MariaiÖstergötland ta och byt ut det utanpåliggande vägguttaget till en med djupare uttagsbrunn, byt eventuellt även kabeln.

Uttaget lär vara från 60-talet eller tidigare, kabeln kan vara en så kallad ”dödskulo”.

Med ett uttag med låg/ingen uttagsbrunn så finns risk/möjlighet att komma åt strömförande stift på en stickkontakt som inte är helt intryckt i uttaget.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Har köpt gård idag (y):) undrar om det klassar in under rubriken? :D:D
Grattis :D:beer:
 
Tvättat fönster.. /:
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
@MariaiÖstergötland ta och byt ut det utanpåliggande vägguttaget till en med djupare uttagsbrunn, byt eventuellt även kabeln.

Uttaget lär vara från 60-talet eller tidigare, kabeln kan vara en så kallad ”dödskulo”.

Med ett uttag med låg/ingen uttagsbrunn så finns risk/möjlighet att komma åt strömförande stift på en stickkontakt som inte är helt intryckt i uttaget.
Var tvungen att googla på dödskulo (aldrig hört uttrycket). Hur ser man om detta rör sig om det?
Härligt med detta forum, ibland får man lugnande besked, ibland får man problem man inte visste att man hade. :crysmile:
 
Snigla Snigla skrev:
Grattis :D:beer:
Stort tack :love::D(y)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Tapetserat klart. Sågat mdf till dörrsmyg, innerväggen blev tydligen cirka 20cm...

Återstår golv, foder, lister och radiatorer.

Runt en dörr kommer foder och taklist att bli förenade i ett. Undrar hur det kommer de ut...
Så här kommer det se ut. :crysmile: Väggmöte med ojämnt tak och blommigt tapetmönster synligt vid en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Är det förresten någon som kan svara på om jag behöver måla med kvistgrund om jag ska måla panelen ni ser på bilderna? Kvisthålen har gulnat, men inte runtom. Frågade i färgaffären och han svarade att man alltid ska måla med kvistgrund så länge man inte har en heltäckande yta innan... tror ni det stämmer eller kan jag bara köra på med snickerifärgen direkt...?
Shellack på sprayburk är mitt råd.
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Så här kommer det se ut. :crysmile:[bild]
Jag väljer den andra vägen. Hel taklist, stukat foder. En vacker dag...
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.