S scim skrev:
Haha, tänkte att det framgick av bilden, men det kanske inte är så tydligt :crysmile:
Det är panel, tror profilen heter 4019.
Påminde väldigt om en huntonitskiva jag funderat på att sätta i tvättstugan :) så jag var nyfiken på om det var en sån.. isf kunde jag ju se hur den såg ut någonstans ”på plats” :)

.. tyckte det såg tjusigt ut ju .. (y)

• Gilla
scim
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Påminde väldigt om en huntonitskiva jag funderat på att sätta i tvättstugan :) så jag var nyfiken på om det var en sån.. isf kunde jag ju se hur den såg ut någonstans ”på plats” :)

.. tyckte det såg tjusigt ut ju .. (y)
Panelen är inköpt på Beijer iaf, tror den kostade drygt 200kr/kvm. Har den lite varstans i huset, fast i taket.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
S scim skrev:
Panelen är inköpt på Beijer iaf, tror den kostade drygt 200kr/kvm. Har den lite varstans i huset, fast i taket.
Där den sitter nu, den vi pratar om hehe, är det betongvägg bakom eller? (Var väl källare..?).

Snigla Snigla skrev:
Där den sitter nu, den vi pratar om hehe, är det betongvägg bakom eller? (Var väl källare..?).
Nej, det är en uppreglad vägg för bastun (du ser samma stol och vägg på bastubilden), jag har låtit alla ytterväggar i källaren vara putsade (bortsett från en vägg i bastun)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Äntligen färdiggipsat. Lapptäcke. Blir mycket spackling, men det kan jag leva med. Kanske kan hinna med spackling, slipning och att sätta tak denna vecka, sen tapetsering. Ser ljuset i tunneln! ️

• Omonterade gipsskivor lutade mot en nygipsad vägg bredvid en stängd vit dörr i ett pågående renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Börjat med räcket runt altanen :cool:

• Nytt vitt trästaket på en nybyggd altan med synlig trädgård i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Jag har målat taket ...

Glasögon med små vita målarstänk på linser och bågar som ligger på en mörk yta.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
pennybridge och 28 till
  • Laddar…
K
Har man torrlagt klinkers så får man röka cigarr, det är sen gammalt.

• Nyinstallerade beige klinkers i en duschkabin, med avloppsbrunn och duschränna synliga.
    Skapa konto
  • Cigarr, tändare och snusdosa bredvid en kaffekopp på en stentrappa, synliga skor i hörnen.
    Skapa konto
  • Gilla
sir_daniel och 8 till
  • Laddar…
Nja, bara om man valt snyggt klinker och gjort ett bra jobb, du förtjänar en stänkare också tycker jag!

• Gilla
Needas
  • Laddar…
Lilla takdelen klar. Tur att lamputtagen täcker de "fina" hålen.

• Renoverat tak med en tänd lampa, spacklade hål i vägg och synliga lamputtag.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Nåt ton sten och jord senare har jag hittat klacken som den gamla muren stod på under rasmassorna. Nu är det bara att mura lite och skyffla tillbaks jorden...

Hög med sten och jord framför husgrund där gammal mur ska återuppbyggas.
Skapa konto

Grund av gammal mur upptäckt under rasmassor av sten och jord, förberedd för murning.
Skapa konto

Grundläggning med synlig klack av gammal mur omgiven av jord och sten som grävts fram.
Skapa konto

• Gilla
Vomber och 8 till
  • Laddar…
En vecka nu, lite i taget. Förra året började jag gräva upp ca 45 m rosentry, en häck som inte ville ta sig riktigt. Ersatte med thuja, tänkte Brabant som är billig och växer snabbt. Har god erfarenhet av det sen tidigare. Då tycker man ju att jag borde se skillnad på den och Smaragd. Icke så. Det jag trodde var Brabant och impulsköpte billigt på b-max var alltså Smaragd. Det får jag ta, även om jag kanske inte får de tio år som behövs för att se dessa nå manshöjd. Resterande 20+ uppgrävt och delvis planterad, väntar på resten i helgen. Hoppas dessa trivs bättre. De ska få tlc

• En delvis uppriven häck längs med ett trästaket, några thuja plantor i jorden och lös jord och löv syns.
    Skapa konto
  • Grävd jordremsa längs staket med nyplanterade thuja Smaragd och trädgårdsredskap.
    Skapa konto
  • Thuja 'Smaragd' plantor utplanterade längs en staketlinje i en trädgård med omgrävda rabatter och trädgårdsverktyg i bakgrunden.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Y
-RB- -RB- skrev:
Igår fick jag användning av trattsprutan och idag känns det i kroppen. Att balansera 20 kg puts i tratten en halv dag tog på underarmarna. Idag har jag härlig träningsvärk.
[bild]
[bild]
Nice, är trattspruta en dyr sak?

Uterum under konstruktion med nyuppsatt träpanel och skyddad interiör.
Skapa konto

Lite panel har kommit upp.

• Gilla
Joakim Alpsten och 2 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
En vecka nu, lite i taget. Förra året började jag gräva upp ca 45 m rosentry, en häck som inte ville ta sig riktigt. Ersatte med thuja, tänkte Brabant som är billig och växer snabbt. Har god erfarenhet av det sen tidigare. Då tycker man ju att jag borde se skillnad på den och Smaragd. Icke så. Det jag trodde var Brabant och impulsköpte billigt på b-max var alltså Smaragd. Det får jag ta, även om jag kanske inte får de tio år som behövs för att se dessa nå manshöjd. Resterande 20+ uppgrävt och delvis planterad, väntar på resten i helgen. Hoppas dessa trivs bättre. De ska få tlc
Skogsgödning :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.