tommib
useless useless skrev:
Jag antar att du har stulit med dig några dammskyddsmasker från jobbet... ;)
Ja, såklart. Tycker du jag ska jobba oskyddat eller?

Nej, jag har så klart min egen halvmask med P3-filter. När jag börjar jobba igen tar jag kanske däremot med den till jobbet.
 
  • Gilla
  • Älska
fiskbuggaren och 3 till
  • Laddar…
T TuffaUffe skrev:
[bild] Jag har försökt mig på att svetsa ihop en smidesgrind, blev själv ganska nöjd
Mycket grann! En sån grind som man inte vill försöka klättra över och slinta. :p
 
  • Gilla
TuffaUffe och 1 till
  • Laddar…
T TuffaUffe skrev:
Jag har försökt mig på att svetsa ihop en smidesgrind, blev själv ganska nöjd
Var hittar/köper man utsmyckningen som sitter på grinden?
 
R roli skrev:
Var hittar/köper man utsmyckningen som sitter på grinden?
Jag köpte dem hos den lokala
smeden, annars kan man beställa på Montano.se
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
Egenbyggd vagn med glidbeslag vid en öppen dörr, intill kylskåp och en svart gardin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I stugan har vi ingen hall. Det dräller ofta skor innanför dörren och det enda utrymme var en smytt mellan kylen och väggen. Där var det en dörr gjord av fönsterluckor som också var felhängd, utrymmet är 28 bred och 60 djup. Därinne sitter proppskåpet. Den arkitekt som tyckte det var en bra ide att ”skit i hallen-De går barfota med t-shirt och manchestershorts” har jag lust att ....
Idag målade jag den egenbyggda vagnen och satte dit ett glidbeslag så garderobsjäveln inte slår av jordfelsbrytaren. Free at last.

Skohylla på hjul målad i vitt, utdragen ur en smal nisch mellan en kyl och en svart dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Egenbyggd vagn med glidbeslag vid en öppen dörr, intill kylskåp och en svart gardin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ett trångt utrymme med en öppen svart dörr, ett kylskåp till vänster och ett proppskåp i en smal nisch.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
uffen och 21 till
  • Laddar…
Smart förvaring (y)
 
  • Gilla
Petteri Koste
  • Laddar…
P Petteri Koste skrev:
[bild] I stugan har vi ingen hall. Det dräller ofta skor innanför dörren och det enda utrymme var en smytt mellan kylen och väggen. Där var det en dörr gjord av fönsterluckor som också var felhängd, utrymmet är 28 bred och 60 djup. Därinne sitter proppskåpet. Den arkitekt som tyckte det var en bra ide att ”skit i hallen-De går barfota med t-shirt och manchestershorts” har jag lust att ....
Idag målade jag den egenbyggda vagnen och satte dit ett glidbeslag så garderobsjäveln inte slår av jordfelsbrytaren. Free at last.

[bild] [bild]
Vad är smytt? Jag har aldrig sett just den kombinationen av bokstäver i skrift förr, ej heller hört...
 
Efter en tung arbetsvecka (jo, minst en dag kvar) så tog jag mig i kragen och började med gipset. Gick lättare än minnet ville göra gällande.
 
  • Vägg under renovering med nyinstallade gipsskivor ovanför OSB-panel med ett fönster i mitten och byggmaterial nertill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Gått lös med släggan på källarväggen som behöver ett litet lyft.

Källarvägg med pågående rivningsarbete, betong och murstenar i en hög av spillror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Gått lös med släggan på källarväggen som behöver ett litet lyft.

[bild]
Hur ser den ut efter att du gått lös med släggan då?
 
Det blev lite mindre bitar att kasta ut genom hålet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.