Ikväll har det intagits grogg och skruvats osb. Lampan fick stryka på foten tyvärr.

Osb på plats! Känns som en lottovinst nästan!

• Renoveringsprojekt med OSB-skivor på väggen och en stängd vit dörr, utanför syns en demonterad vit radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
richardtenggren och 5 till
  • Laddar…
Har gjort klar nya avloppsdragningen, typ. Ursäkta göteborskan, men vilket skitjobb!

Nyinstallerade avloppsrör i grusfylld källare med byggverktyg och material.
Skapa konto

• Gilla
johnsal och 4 till
  • Laddar…
Till mitt försvar så tänkte jag iaf att det kändes märkligt när jag sågade med sticksågen. Men en känsla har ju aldrig satt stopp för en :seenoevil:

Trästolpe sågad genom sticksåg nära betongplattor och spån på marken, misstag vid sågning synligt.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Målat min fyra :D

• Nymålad stor siffra fyra i svart färg på trägolv med en stegpall bakom.
    Skapa konto
  • Ny målad svart siffra fyra på en träveranda.
    Skapa konto
  • Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
Vad ska urfräsningen vara till?

O olofh skrev:
Till mitt försvar så tänkte jag iaf att det kändes märkligt när jag sågade med sticksågen. Men en känsla har ju aldrig satt stopp för en :seenoevil:
Latexfog!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Vad ska urfräsningen vara till?
Ledbelysning :)

Ramnemark Ramnemark skrev:
Ledbelysning :)
Så kul å se min idé bli verklighet utan att jag gör något

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Tror jag har slipat det sista i taket. Strök grundfärg längs skarvarna då det avslöjar direkt om det är gropar eller kullar kvar att fixa innan mikroliten limmas fast.

Renoverat rum med nyslipat och grundmålat tak, synliga skarvar, stegar och plasttäckta möbler.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Trappan till vedboden har sett bättre dagar och är hög tid att byta ut, gjorde det enkelt för mig och köpte färdiga vagnstycken, kunde köpt trall också men ville bli av med lite spill, i detta fall från köksgolvet vi la för 10 år sedan. Nu ska jag bara blanda lite roslagsmahogny och stryka på stegen.

före
Sliten trappa av trä vid en rödmålad vedbod med verktyg för renovering på marken.
Skapa konto

efter
Nya trätrappsteg monterade mot rödmålad vedbodvägg, står på stenig mark.
Skapa konto

/U

• Gilla
MariaiÖstergötland och 5 till
  • Laddar…
Då det blir lite mindre social samvaro dessa Coronatider så försöker jag utnyttja tiden till att avsluta en massa projekt. Idag fixade jag bland annat belysning till bastun.

Nyinstallerad belysning i mörk bastu med belysta lavar och en fönstervy mot kvällshimlen.
Skapa konto

• Gilla
sevenfifty och 5 till
  • Laddar…
S scim skrev:
Då det blir lite mindre social samvaro dessa Coronatider så försöker jag utnyttja tiden till att avsluta en massa projekt. Idag fixade jag bland annat belysning till bastun.

[bild]

Bastu och 100ml vodka är lösningen på corona enligt Vitryssland så du är något på spåren.

• Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
Avloppsjobb här också, kändes inte tryggt att ha en golvbrunn utan utlopp där värmepump och inkommande vatten är :D

Haft lite ångest över detta jobbet, det är ju rätt slitsamt och skitigt. Men idag fick jag en snilleblixt och lät barnen köra en stund, fick knappt hejd på lillkillen innan han bilat sönder mer än vad som behövdes... Grämer mig lite att jag inte kom på det igår så hade jag inte behövt köra totalt slut på mig själv :crysmile:.

Barn i färgglad tröja som använder en borrhammare för avloppsarbete i ett dammigt utrymme.
Skapa konto

Avloppsledningar i ett öppet golv med grus och rörarbeten synliga vid en renovering.
Skapa konto

Och, ja jordfelsbrytaren löste rätt hårt när jag sågade av VP-röret med kablar i. Trodde inte det låg riktigt där... Mitt i matlagningen var det också :crysmile:. Tog inte så lång tid att lokalisera i centralen som tur var.

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Igår krattade jag lite sten med hjälp av mamma och grässådd idag. Resten ska fixas idag också. Rätt stor skillnad på före och efter.[bild] [bild]
Kompletterat med lite gräsfrö där det blev misstor i höstas. Har tagit sig rätt bra trots att det tog en månad efter sådd innan det kom något vatten. Välbevarad gräsmatta framför en vit villa med träd på sidan och en skugga i förgrunden.
Skapa konto
Trädgård med nysått gräsfrö som börjat gro, omgivet av befintliga träd och en del skugga.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Gjutit golv med hjälp av hustrun!
Helt ok resultat trots lunginflamation.
Nyligen gjutet betonggolv i ett rum med värmesystem och en vattenberedare.
Skapa konto
Nyggjutet betonggolv i rum med vitmålade väggar och ett fönster som släpper in dagsljus.
Skapa konto

• Gilla
sevenfifty och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.