4 374 101 läst · 32 134 svar
4374k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vaknade upp som nybliven ägare till hus med sjötomt så fick dra ett par små rännor för att rädda huset från vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vår kära granne har inte helt uppskattat att vi ordnat sjötomt åt oss båda. Något om att hans lillstuga inte är en husbåt.
Till slut (beklagar långsamheten, om du läser det) har vi nu ett 75 m långt pem-rör (32 mm) till täckdiket och en dränkpump inkopplad.
Framåt blir det en 110mm markslang också med självfall och pemen som hjälp vid behov.
Till slut (beklagar långsamheten, om du läser det) har vi nu ett 75 m långt pem-rör (32 mm) till täckdiket och en dränkpump inkopplad.
Framåt blir det en 110mm markslang också med självfall och pemen som hjälp vid behov.
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 686 inlägg
Åh vad jag hoppas att #21662 och #21665 hör ihop.
Sågat upp ett dörrhål och hittade Husmodern och lite andra nyheter. Nån har kanske försökt avbilda huset i vänstra övre hörnet på nyhetstidningen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Satt upp taklister. Fick lov att göra tre mallar för att hålla koll på vinklarna.
Det är så hopplöst att hålla ordning på vad som är upp/vänster/höger/vinkel. Så jag gjorde de vinklar som rummet hade. 45, 27 och 16 grader.. Då klarade jag mig med bara en felsågning och kunde använda hela bitar till alla väggarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är så hopplöst att hålla ordning på vad som är upp/vänster/höger/vinkel. Så jag gjorde de vinklar som rummet hade. 45, 27 och 16 grader.. Då klarade jag mig med bara en felsågning och kunde använda hela bitar till alla väggarna.
Blev det lika fina vinklar i taket då?jackt skrev:Satt upp taklister. Fick lov att göra tre mallar för att hålla koll på vinklarna.
[bild] [bild] [bild]
Annars är alltid fogen nära till hands