Installerat en utegivare för styrning av golvvärmen.

Huset är uppdelat två kroppar med en passage mellan så det är lite svårt att hålla jämn temperatur i huset när vi eldar. Golven vill gärna bli kalla vid eldning under en hel dag.

Nu har jag möjlighet att lägga golvvärmen på utekompenserad kurva samt maxbegränsa rumstemperaturen med rumsgivaren.
Förhoppningsvis blir inte temperaturen på golven så ojämna som de är nu.

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Sorterat skruv när jag rensar efter sommarens aktiviteter, många halva askar som slogs ihop och mycket över när jag inte haft koll på vad som redan fanns.

Ett bord med många sorterade skruvar i genomskinliga förpackningar, några verktyg och överblivna askar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Peter4321 och 15 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Sorterat skruv när jag rensar efter sommarens aktiviteter, många halva askar som slogs ihop och mycket över när jag inte haft koll på vad som redan fanns.

[bild]
Det där tror jag kallas för porr.... vet inte om forumet tillåter det :D

Förvaringslådor nästa?

Främst har väl helgen gått till att isolera, justera till samma nivå, golvvärme samt parkettgolv i kök o matsal. Men det är inte klart så får bjuda på det lilla. Äntligen hittat bra tillgänglighet utan att synas på minihjälpredan.

• En trådlös dammsugare av märket Dyson monterad på en väggfäste i ett hörn av ett rum, synlig utan att vara i vägen.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Det där tror jag kallas för porr.... vet inte om forumet tillåter det :D

Förvaringslådor nästa?
Har 6 stora essboxar redan, behövs ngn till tydligen.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Efter inklädnaden i grovköket gick jag loss med fogning lite här och där i samma rum. Spacklade över dyckert i dörrfoder och målade fodren på två dörrar. Har funderat i omgångar på att göra det sen huset byggdes. Spikade färdigmålade lister och gjorde inte nåt åt de synliga spikskallarna. Foga och måla gör skillnad. Får nog ta nåt rum i taget under vintern

I helgen åkte jag ett par vändor till tippen med gammalt formvirke och cellplastisoleringsbitar som blev över inför gjutningen.

Sen murade jag 4 skift på väggarna på den högre delen av terrassen. Det blev ingen bild då jag fick bråttom att täcka när det började regna. Varken YR eller SMHI hade något regn i prognoserna och temperaturen skulle ligga på 6-8 grader de närmaste dagarna. Så vädret skulle ju varit perfekt för murning.

• Gilla
mattetvilling
  • Laddar…
Målat sidan på garaget. Skönt att slippa det gröna :crysmile:

• Ett nymålat grått garage vid en trädgård med en vit skåpbil framför.
    Skapa konto
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Börjat plocka ner en del av skorstenen som är lite ivägen.

Delvis nedtagen tegelskorsten med stegar och lösa tegelstenar i ett pågående rivningsarbete inomhus.
Skapa konto

Dessutom kört ut en 12-15 skottkärror med sten i helgen. Bara några ton kvar...

Rivningsarbete på en skorsten med utspridda rasmassor och träbjälkar i en byggnad under renovering.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Här bild på söndagseftermiddagens murningsarbete. 7.5 m2 på 4 timmar är väl ok tempo när man blandar och bär fram allt själv också.
Nybyggd tegelmur på en betonggrund i en trädgård, delvis molnig himmel i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 21 till
  • Laddar…
Storjobb :D
Bytt silikonfog på handfatet.
Vägghörn och golvfogen får bli en annan dag, det är ett lite större projekt, ska nog ta bort silikonet helt där. Allt fogat 2014.
Nytt silikonfog på handfatet mot vägg, äldre gulnad fog syns längs golvkanten.
Skapa konto
Nyligen omfogat handfat med fräsch vit silikonfog mot en kaklad vägg.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Bytt handdukstork i badrummet. Upptäckte att den nya har bluetooth för ngn konfigurering. Telefonen lyckades parkoppla sig men deras app verkar inte hitta torken. Nåja, den går tack och lov ha igång utan app också.

• Wow
  • Gilla
VidarH och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Isakare Isakare skrev:
Storjobb :D
Bytt silikonfog på handfatet.
Vägghörn och golvfogen får bli en annan dag, det är ett lite större projekt, ska nog ta bort silikonet helt där. Allt fogat 2014.
[bild] [bild]
Tips på hur man får bort gamla fogen på enkelt och bra sätt? Har en ful fog mellan laminatskivan och kaklet i köket så brytbladskniv känns inte optimalt där.

Tog bara bladet från en så kallad klickskrapa, eller rakbladskrapa som den oxå kallas. Drog en gång utmed handfatet och en utmed kaklet, sen var det bara att lyfta bort fogen.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Har löst ett problem med skev dörr.
Nyrenoverat badrum med "återbrukad" spegeldörr som visade sig vara skev, besvärligt att låsa med toalettvred.
Hittade en "dörrdämpare/slutare Dictator. Den enda modell jag hittade som inte sitter på öppningssidan av dörren. Stänger dörren mjukt och drar den mot karmen. Inte billig men fungerar förträffligt på en tunn rätt flexibel gammal dörr.
Köpt från.
https://schliessershop.com/tuerdaem...-r-1400-universal-tuerdaempfer-tuerrueckseite
Jag valde lägsta fjäderstyrkan, 20N. Dörren är bara 60 bred, mycket trång om utrymme på andra sidan.
Nyrenoverat badrum med grå återbrukad spegeldörr utrustad med en övre dörrdämpare för att lösa problem med skevhet.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.