Jag och min kollega sticksågen rev en platsbyggd garderob. En vacker dag kanske även detya rum blir fint...

• Renoveringsarbete med synliga rör och kablar där en platsbyggd garderob varit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedrivning av en gammal platsbyggd garderob med synliga träkonstruktioner och väggar.
    Skapa konto
  • Rivet hörn av ett rum med en Bosch sticksåg, träspån och demonterade träplankor på golvet.
    Skapa konto
harry73
Vattnet rann inte undan när frun duschade eller dottern spolade i toan, så jag spenderade kvällen att ta bort flyttkakan ur trekammarbrunnen och tömma brunnen på flera hundra liter avloppsvatten med hink.

Tur att man (och grannarna) har kommunalt vatten

Den årliga tömningen kommer om några veckor, får kolla om vi kan tidigarelägg den.

Jag hoppas att det räcker med att spola spridarrören

• Wow
  • Gilla
McNulty och 1 till
  • Laddar…
Den redan snygga hallen till groventrén förärades med ytterligare utsmyckning. Toalettdörrens ventilgaller byttes mot toadörr för katterna.

En vit dörr med en kattlucka i nederkanten och en dekorativ dörrhandtag.
Skapa konto
Kattlucka installerad i en vit dörr, ersätter äldre ventilgaller, inne i ett hem.
Skapa konto

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
K
Förberett lite inför helgens spackling.

• Ett ofärdigt badrumsgolv med avlopp och förberett för spackling.
    Skapa konto
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Har inte kommit igång ännu idag, men igår hjälpte jag vår trevliga byggare genom att spika råspontluckorna på taket till utbyggnaden.
Nylagd råspont på tak med byggare i bakgrunden och omgiven av träd och hus.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
K
Spacklat upp tvättstugan med Ardex K2000.. Bara lokalfallet till brunnen kvar, det blir till att handspackla med Ardex A46.

Sen pannrummet och duschen som skall spacklas också.. Men inte idag.

• Renoverad tvättstuga med nyspacklade väggar och golv nära färdigställande, avloppsbrunn synlig.
    Skapa konto
  • Nyspacklad tvättstuga med släta ytor och avlopp i mitten, omgivet av renoveringsverktyg.
    Skapa konto
  • Nyligen spacklad tvättstugagolv med centrerad golvbrunn, omgiven av grå spackelmassa och ofärdiga väggar.
    Skapa konto
  • Nyspacklat golv i tvättstuga med Ardex K2000, verktyg och spackelsäckar syns i bakgrunden.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
Röjt försåtsmineringar på golvet! :love:
Färgglada konfettistjärnor utspridda på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
Rickie och 2 till
  • Laddar…
Bestämt mig till slut, lilla altan ska glasas in. River panel för att isolera. Investerar i Bacho kofot, mycket bra. Även en enkel spikutdragare från biltema, som nog blir bra när man övat upp sig. Hittar följande budskap/minnesord från ”hemmansbyggare” Kjell G. Inte helt PK eftersom både fru och dotter var involverade i byggprocessen. Idag kanske ordvalet blivit lite annorlunda eftersom det hänt lite på tolv år

• Altan under renovering, vägg med borttagen panel och synlig isolering kring fönster, stege framför väggen.
    Skapa konto
  • Kofot appellerad mot isolerad vägg med meddelande från "hemmansbyggare" och borttagen panel.
    Skapa konto
  • Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Ser ni förresten den vita väggen?
Sista biten bröstpanel togs bort igår, irriterad som vanligt över att eluttag och annat satt fastskruvat med olika skruvar. Jag är för återanvändning men ändå...
[bild]
[bild]
[bild]
Dessutom ett icke-korrekt montage av uttaget. Håltagningen i panelen så inte så rolig ut heller.

• Gilla
Fario
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Bestämt mig till slut, lilla altan ska glasas in. River panel för att isolera. Investerar i Bacho kofot, mycket bra. Även en enkel spikutdragare från biltema, som nog blir bra när man övat upp sig. Hittar följande budskap/minnesord från ”hemmansbyggare” Kjell G. Inte helt PK eftersom både fru och dotter var involverade i byggprocessen. Idag kanske ordvalet blivit lite annorlunda eftersom det hänt lite i mindsetet på tolv år
”Till minne av hemmansbyggare Kjell G - 19/8-07 Coop Forum såg 39:- (Max 2)”
Den andra sågen levde lite längre, själv bor jag kvar men grejerna får ligga där.

Idag var det bra målarväder, skönt på södersidan. Passade på att stryka andra strykningen på det gråa, skrapa, olja, grunda och första lagret slutfärg på fönstren. Kanske inte riktigt fulla väntetider mellan omgångarna men det sitter nog. Hann även med att måla undersidan på takfoten och utsticket på takstolarna två svängar.

Nymålat grått hus med fönster under behandling och målarutrustning på en planka.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Dragit spik och burit golvplank. Jag längtar redan efter att få skotta spån...

Rivet trägolv med synliga spikar och spillvirke över en hög med spån på en byggplats.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Målat in elementen i väggens färg i Ludvigs lilla studentlägenhet idag. I morgon blir det en strykning till.

Studentlägenhet under renovering med målade element och väggar i samma gröna färg, stege och målarutrustning synlig.
Skapa konto
Element målat i samma färg som väggen i en studentlägenhet, med målartillbehör och skyddspapper på golvet.
Skapa konto
Element målat i samma gröna nyans som väggen i en studentlägenhet under renovering.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Skandiamannen och 18 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Målat in elementen i väggens färg i Ludvigs lilla studentlägenhet idag. I morgon blir det en strykning till.

[bild] [bild] [bild]
Härligt fönster!!
Lyx i en studenlgh

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Sålde huset igår så nu har jag ingenting att göra med något hus. Kommer bli inaktiv på byggahus ett tag framöver :p

• Gilla
Carro_D och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.