4 404 901 läst · 32 223 svar
4405k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag och min kollega sticksågen rev en platsbyggd garderob. En vacker dag kanske även detya rum blir fint...
Vattnet rann inte undan när frun duschade eller dottern spolade i toan, så jag spenderade kvällen att ta bort flyttkakan ur trekammarbrunnen och tömma brunnen på flera hundra liter avloppsvatten med hink.
Tur att man (och grannarna) har kommunalt vatten
Den årliga tömningen kommer om några veckor, får kolla om vi kan tidigarelägg den.
Jag hoppas att det räcker med att spola spridarrören
Tur att man (och grannarna) har kommunalt vatten
Den årliga tömningen kommer om några veckor, får kolla om vi kan tidigarelägg den.
Jag hoppas att det räcker med att spola spridarrören
Den redan snygga hallen till groventrén förärades med ytterligare utsmyckning. Toalettdörrens ventilgaller byttes mot toadörr för katterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Spacklat upp tvättstugan med Ardex K2000.. Bara lokalfallet till brunnen kvar, det blir till att handspackla med Ardex A46.
Sen pannrummet och duschen som skall spacklas också.. Men inte idag.
Sen pannrummet och duschen som skall spacklas också.. Men inte idag.
Redigerat:
Bestämt mig till slut, lilla altan ska glasas in. River panel för att isolera. Investerar i Bacho kofot, mycket bra. Även en enkel spikutdragare från biltema, som nog blir bra när man övat upp sig. Hittar följande budskap/minnesord från ”hemmansbyggare” Kjell G. Inte helt PK eftersom både fru och dotter var involverade i byggprocessen. Idag kanske ordvalet blivit lite annorlunda eftersom det hänt lite på tolv år
Dessutom ett icke-korrekt montage av uttaget. Håltagningen i panelen så inte så rolig ut heller.Fario skrev:
”Till minne av hemmansbyggare Kjell G - 19/8-07 Coop Forum såg 39:- (Max 2)”K Kjell_G skrev:Bestämt mig till slut, lilla altan ska glasas in. River panel för att isolera. Investerar i Bacho kofot, mycket bra. Även en enkel spikutdragare från biltema, som nog blir bra när man övat upp sig. Hittar följande budskap/minnesord från ”hemmansbyggare” Kjell G. Inte helt PK eftersom både fru och dotter var involverade i byggprocessen. Idag kanske ordvalet blivit lite annorlunda eftersom det hänt lite i mindsetet på tolv år
Den andra sågen levde lite längre, själv bor jag kvar men grejerna får ligga där.
Idag var det bra målarväder, skönt på södersidan. Passade på att stryka andra strykningen på det gråa, skrapa, olja, grunda och första lagret slutfärg på fönstren. Kanske inte riktigt fulla väntetider mellan omgångarna men det sitter nog. Hann även med att måla undersidan på takfoten och utsticket på takstolarna två svängar.
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 7 890 inlägg
Målat in elementen i väggens färg i Ludvigs lilla studentlägenhet idag. I morgon blir det en strykning till.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto