Spikat upp all stående panel :)
 
  • Nyuppsatt stående panel på en vägg i ett byggprojekt med byggnadsställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
D09
Stabiliserar altanräcket lite med betong :)
 
  • En altan under konstruktion med trästolpar och räcke, stödd av diagonala stag av trä, över betongblock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altanräckets stolpe förstärkt med betongfot och stabiliseringsspjut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Stabiliserar altanräcket lite med betong :)
Var är ölen? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
johel572 och 5 till
  • Laddar…
Hämtat samverkansplåt till den högre delen av terrassen.
Murat lite Nybyggd stödmur av grå betongblock på en terrass med grus, nära ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Var är ölen? ;)
Börjar se
D09 D09 skrev:
Stabiliserar altanräcket lite med betong :)
Bärjar se klart ut. har du säkrat att ingen tall kan komma flygande? :rofl::surprised:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
johel572 och 5 till
  • Laddar…
D09
Appendix Appendix skrev:
Börjar se klart ut. har du säkrat att ingen tall kan komma flygande? :rofl::surprised:
Ha ha ha den där tallen fick jag lida för :crysmile:

Skulle bara...
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Skurit heltäckningsmattan. Det var lite läskigt då den var rätt dyr, 540:-/m², men härlig! Allt gick bra förutom att jag redan satt foder runt dörren. Får kapa dem en aning och sticka in mattan under.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 2 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Ha ha ha den där tallen fick jag lida för :crysmile:

Skulle bara...
Jag sörjde med dig. vgerkligen smärtsamt se hur fint allt blev och så bara "Poff".

"ja där gick ett flak åt till sorgearbete misstänker jag"
 
  • Haha
D09
  • Laddar…
D09
Appendix Appendix skrev:
Jag sörjde med dig. vgerkligen smärtsamt se hur fint allt blev och så bara "Poff".

"ja där gick ett flak åt till sorgearbete misstänker jag"
Ha ha men jag hade tur i oturen :)

En grym forum-medlem steppade upp och hjälpte till att fixade glasskivor till mig så bortsett från lite krossat glas, takplåtar och ett försäkringsbolag som vägrar att skicka beslutet skriftligt så gick det ju riktigt bra ha ha
 
  • Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Ha ha men jag hade tur i oturen :)

En grym forum-medlem steppade upp och hjälpte till att fixade glasskivor till mig så bortsett från lite krossat glas, takplåtar och ett försäkringsbolag som vägrar att skicka beslutet skriftligt så gick det ju riktigt bra ha ha
Ibland ska man ha tur mitt i all skit. Och det är väl fördelen med att hänga här. Här blir det lite delad otur och ibland kan man få hjälp :)

Eloge till räddaren i nöden
 
  • Gilla
  • Älska
Bödvar McOlsson och 3 till
  • Laddar…
Kört tunga stenar.

En lastmaskin av märket Volvo lämnar av grus i en släpvagn på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Målat några Vatette-kopplingar. Ska bli spännande att se om de liknar de vita kopparrören.
 
  • Målade Vatette-kopplingar monterade på kopparrör, vilande på en träplanka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålade Vatette VVS-kopplingar monterade på ett rör, vilande på ett träplank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Borrat 14 hål för ett plank/spalje.
Allt började riktigt bra med att jag i första hålet kapade grannens tele-kabel. Jag blir så trött på mig själv att jag inte kontaktade ledningskollen innan men jag var säker på att hans kabel hade en annan dragning. Hade jag satt hålet bra 3-4cm åt sidan så skulle kabeln ha klarat sig.

Eländet fortsatte sedan med att jag drog på mig ett ryggskott på det tredje hålet. Med en ipren+alvedon och mycket pip o gnäll lyckades jag dock färdigställa resten av hålen.

Imorgon ska jag hämta en blandare aå förhoppningsvis kan jag gjuta plintarna på fredag. Undrar vad som ska gå fel då...
Nyligen borrat hål i trädgård för plank med synliga kablar och rör i marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Förskruvningar där så hade hempularfaktorn blivit riktigt hög och den sk "elmonts lag" stärkts några snäpp. Knappast ens möjligt att hitta förskruvningar som tar 50 mm eller de klenare med den håltagningen heller.
Är det inte 20mm muff på de mindre hålen? Isf kan man sätta en övergång från 16mm.
Och 50mm-röret https://www.selga.se/sel/Produktkat...nsrör-VP-Rör/Tillbehör/RÖRMUFF-50MM/p/1400175
 
Utökat ett rum på övervåningen genom att riva bort lite kattvind och rören efter gamla expansionskärlet.

Men vad är den spruckna "eternitkanalen" för något?
 
  • Öppen golvkonstruktion med rör, sprucken eternitkanal och spån, efter rivning för rumsexpansion på övervåning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.