4 364 253 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skurit heltäckningsmattan. Det var lite läskigt då den var rätt dyr, 540:-/m², men härlig! Allt gick bra förutom att jag redan satt foder runt dörren. Får kapa dem en aning och sticka in mattan under.
Ha ha men jag hade tur i oturenAppendix skrev:
En grym forum-medlem steppade upp och hjälpte till att fixade glasskivor till mig så bortsett från lite krossat glas, takplåtar och ett försäkringsbolag som vägrar att skicka beslutet skriftligt så gick det ju riktigt bra ha ha
Ibland ska man ha tur mitt i all skit. Och det är väl fördelen med att hänga här. Här blir det lite delad otur och ibland kan man få hjälpD09 skrev:
Eloge till räddaren i nöden
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Borrat 14 hål för ett plank/spalje.
Allt började riktigt bra med att jag i första hålet kapade grannens tele-kabel. Jag blir så trött på mig själv att jag inte kontaktade ledningskollen innan men jag var säker på att hans kabel hade en annan dragning. Hade jag satt hålet bra 3-4cm åt sidan så skulle kabeln ha klarat sig.
Eländet fortsatte sedan med att jag drog på mig ett ryggskott på det tredje hålet. Med en ipren+alvedon och mycket pip o gnäll lyckades jag dock färdigställa resten av hålen.
Imorgon ska jag hämta en blandare aå förhoppningsvis kan jag gjuta plintarna på fredag. Undrar vad som ska gå fel då...
Allt började riktigt bra med att jag i första hålet kapade grannens tele-kabel. Jag blir så trött på mig själv att jag inte kontaktade ledningskollen innan men jag var säker på att hans kabel hade en annan dragning. Hade jag satt hålet bra 3-4cm åt sidan så skulle kabeln ha klarat sig.
Eländet fortsatte sedan med att jag drog på mig ett ryggskott på det tredje hålet. Med en ipren+alvedon och mycket pip o gnäll lyckades jag dock färdigställa resten av hålen.
Imorgon ska jag hämta en blandare aå förhoppningsvis kan jag gjuta plintarna på fredag. Undrar vad som ska gå fel då...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte 20mm muff på de mindre hålen? Isf kan man sätta en övergång från 16mm.GK100 skrev:
Och 50mm-röret https://www.selga.se/sel/Produktkat...nsrör-VP-Rör/Tillbehör/RÖRMUFF-50MM/p/1400175