4 419 621 läst · 32 283 svar
4420k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
queerlandsbygd
Byggnadsvårdare
· Bengtsfors
· 13 inlägg
queerlandsbygd
Byggnadsvårdare
- Bengtsfors
- 13 inlägg
Första dagen på semestern, sambon har köpt en back med öl, det regnar ut och hon ställer ner kartongbacken på marken utomhus för att hälsa på barn/hund, kommer in och ställer den på bänkskivan sen för att putta in den...
Tog sin tid men det gick!
Tog sin tid men det gick!
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 498 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 498 inlägg
Sant, den innehåller kolhydrater men väldigt lite i jämförelse om man ser totalen kolhydrater i gram per flaska/burkB breakman skrev:
Fält två träd så vi kommer till när vi ska gräva brunn i helgen. Rätt nöjd med brytmånen på sista bilden med tanke på min begränsade erfarenhet vad gäller trädfällning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fixat till räcket så att det sitter fast i väggen igen samt slutmonterat den nya delen och förhöjningen på den gamla stolpen. Grundmålat detta och taket. Imorgon ska taklister, golvsocklar och foder upp.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 363 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 363 inlägg
Barnen: Det är vaaaarmt ute.....
Jag: I krypgrunden är det svalt och skönt. Vill någon följa med ner dit?
Barnen: Jaaaaa!
Jag: Ta med spadar....
Har också på temat värme provkört kylaggregatet för första gången. Det är frikyla, kopplat via värmeväxlare till brinekretsen på BVPn. Dagens körning var helt manuell, dvs tvångsstyra brinepumpen, koppla in stickproppen på den provisoriskt anslutna cirkulationspumpen på sekundärsidan, koppla in stickproppen på den lika provisoriskt anslutna fläkten samt reglera varvtalet med en regulator som har så kort sladd att jag måste klättra upp på vinden för att göra det. Men det funkade
Nu är det lite "småjobb" kvar bara, som kondensisolering av alla kanaler och rör, isolering av cirkpumpen, bygge av ett styrsystem, lite eljobb osv.... Nästan där.
Jag: I krypgrunden är det svalt och skönt. Vill någon följa med ner dit?
Barnen: Jaaaaa!
Jag: Ta med spadar....
Logga in
Skapa konto
Har också på temat värme provkört kylaggregatet för första gången. Det är frikyla, kopplat via värmeväxlare till brinekretsen på BVPn. Dagens körning var helt manuell, dvs tvångsstyra brinepumpen, koppla in stickproppen på den provisoriskt anslutna cirkulationspumpen på sekundärsidan, koppla in stickproppen på den lika provisoriskt anslutna fläkten samt reglera varvtalet med en regulator som har så kort sladd att jag måste klättra upp på vinden för att göra det. Men det funkade
Nu är det lite "småjobb" kvar bara, som kondensisolering av alla kanaler och rör, isolering av cirkpumpen, bygge av ett styrsystem, lite eljobb osv.... Nästan där.
Redigerat: