4 415 365 läst · 32 251 svar
4415k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 970 inlägg
queerlandsbygd
Byggnadsvårdare
· Bengtsfors
· 13 inlägg
queerlandsbygd
Byggnadsvårdare
- Bengtsfors
- 13 inlägg
Visserligen inte själva huset, men ändå! Gjorde gräsmattan till en gräsmatta igen, och passade på att smälla upp en hässja. Ser ut att bli ett fint skördeår i år!
Nu kanske det där är bra surrat men oj vad det kliar i fingrarna att knycka bilden och lägga in den i denna tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/skraeckexempel-pa-lastsurrning.323840/P Peter_K skrev:
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 865 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 865 inlägg
Det är bra surrat och väger inte mycket. Stannade och kollade nån gång men det hade inte rört sig alls. Det enda som ev. Inte var ok är utsticket på sidorna men mätt från släpets bredaste del klara det sig nog precis. Totalbredd 225 cm.
Sträckan var inte heller mer än 4 km på 30 och 40 vägar.
Sträckan var inte heller mer än 4 km på 30 och 40 vägar.
Bakom vindskyddet växte glest med rosentry. Kapat en del och väntar på arbetslust för en omgång med 24småplantor 50-60 cm thuja. Höstens plantering har nått 80 cm i nuläget.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 697 inlägg
Slipat så jag kunde lägga på sista vändan med spackel på väggarn i ena utbyggnaden (lär väll kanske behöva punktspacklas någonstans men i det stora hela är väggarna klara)
Nu paus sedan slipa smygen så jag kan foga dem för att gå vidare o spackla nedervåningen på andra utbyggnaden...
Nu paus sedan slipa smygen så jag kan foga dem för att gå vidare o spackla nedervåningen på andra utbyggnaden...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår kväll sattes lite mjölkpapp som skydd. Idag, en sista kontroll av allt.
Dammsugat ur formen.
Väntat nervöst!
Tittat på när de som kan jobbat.
Bara att vänta med en kaffe nu och se när det torkar innan de kommer tillbaka för att glätta.
Mitt i vindskivandet och plåtfalsandet berättade frun att vi vill ha en pergola
Sagt och skruvat, nu sitter den där bultad i trädäcket.
Från Bauhaus, 4 * 3 m, och modellen känns stabil, inte i paritet med pinnarna som är tänkta som förankring om den ställs på en gräsmatta.
Nu är det bara att hoppas på storrea på dessa inom 30 dagar.
Sagt och skruvat, nu sitter den där bultad i trädäcket.
Logga in
Skapa konto
Från Bauhaus, 4 * 3 m, och modellen känns stabil, inte i paritet med pinnarna som är tänkta som förankring om den ställs på en gräsmatta.
Logga in
Skapa konto
Nu är det bara att hoppas på storrea på dessa inom 30 dagar.