Själv dricker jag Probably the best ..... in the world efter att ha varit på ÅVC, byggt en trappa till altanen, kopplat in taklampan i uterummet och fixat lite med kantstenen i trädgården (y)

Nybyggd trätrappa till en altan belyst i skymning med kantsten och gröna buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 5 till
  • Laddar…
I
FredrikR FredrikR skrev:
Dagen inleddes med att skrapa bort katt-kräk från källartrappen och vidare till Säter där en kvartsmara skulle "avnjutas".. Löpningen gick över förväntan med tanke på de 2 senaste årens träning.
Stärkt av detta åkte jag hem fast besluten att få fart roboten..
Lödde ihop där det grävdes av för fibern i vintras, pluggade i sladden och va händer, jo stationen blinkar blått.. :oops:
Letade igenom huset efter en AM radio men gick bet.. Mot Biltema för att inhandla deras signal sökare, hem i med batterierna och började söka.
Efter en stunds letande hittade jag ett avbrott, fuskade och lappade ihop med en Wago. Nu då.. Nej blått fortfarande. Detta krävde en kall kolsyrad dryck på burk med en falk som bakgrund.

Detta mötte mig på framsidan.
[bild]

Borde ju sett och anat oråd tidigare men.. Mitt i ett sorkhål gav sökaren fullt utslag och där återfanns 2 ändar.
[bild]

Ytterligare två Wago och..
[bild]

Sådär, imorgon ska skarvarna snyggas till, och Feltema grejen får nog anses värd 159:- ;)
Om du svänger förbi här imorrn så har jag krympskarvar du kan få å en tång att låna ut.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag står inför samma utmaning, ska gräva för en plint och köpa storsäck med makadam känns lite att ta i.
Vill du vara ärlig säljer Hornbach makadam per hink.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Jamen titta här, fönster i sovrummet. Det är englas, men med en sådan glipa hade det inte spelat någon roll om det vore sjuglas heller.
Varför har du sålt ditt "slott" och köpt ett "ruckel"? :confused:
 
S johd01 skrev:
Varför har du sålt ditt "slott" och köpt ett "ruckel"? :confused:
Ibland måste man ta en för laget. Detta är en sådan gång.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
JanneJanne123
R Robert-san01 skrev:
Vill du vara ärlig säljer Hornbach makadam per hink.
Grymt, tack för tipset!
 
Murat lite...
 
  • En person murar en utomhuskamin på en bakgård med hus och altan i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två personer arbetar på en utomhus murad öppen spis under konstruktion på en terrass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
vcx och 15 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Vill du vara ärlig säljer Hornbach makadam per hink.
Fler bygg/trädgårdsbutiker samt en del lokala LBCer (LastBilsCentral) mfl säljer hink/småsäckar.
 
Grävandet är igång.

Mini grävmaskin i arbete med att gräva upp en trädgårdsgång, omgiven av häck och plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Jamen titta här, fönster i sovrummet. Det är englas, men med en sådan glipa hade det inte spelat någon roll om det vore sjuglas heller.
Inte för att det hjälper dig, men den lilla glipan?
Jämfört med glipan i vår altandörr är det där tätt.
Det är nästan så att katterna kan trycka sig in mellan dörr o karm.
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Några glipor är bra. Man får större problem med otillräcklig ventilation...
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
S
Jag har äntligen lyckats planera ihop att vänner och familj ska komma och hjälpa till om några veckor med hjälp att riva altanen så idag skulle jag bara kolla lite.. (altananen har använts som förråd därav all skit)
Inte mycket kvar för dem andra att riva :crysmile:
En delvis nedriven träaltan med byggmaterial, verktyg, och en värmeväxlare på husväggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis nedmonterad altan med utspridda föremål och möbler vid en husvägg, redo för rivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Städat och målat i jordkällaren. Silikatfärg på vägg och tak. Rostskyddsfärg på stålbalkarna. Nyrenoverad jordkällare med vitmålade väggar, trähyllor med burkar och flaskor, samt en träddörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick hjälp att dekorera väggen
Person målar konstnärligt på en nymålad jordkällarvägg, med färgpalett synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
I Ingolainen skrev:
Om du svänger förbi här imorrn så har jag krympskarvar du kan få å en tång att låna ut.
Tackar så mycket för erbjudandet!
Blev stärkt av dagens inledande P08 match borta mot Skogsbo (Avesta), väl hemma igen åkte lödkolv och varmluftspistol fram och 2st "skolexempel" till skarvar utfördes ;)
Två kablar mot en gräsmatta med synliga skarvar som är ett resultat av lödning och användning av varmluftspistol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyss genomförda elektriska skarvar i gröngräset redo för robotklipparens första uppdrag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lödkolv och varmluftspistol på bord vid gräsmatta, förberedelse för elektriska skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

15:17 sägs klipparen lämna station och ge sig ut på sitt första men långt ifrån sista mission för i år. (y)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Passerat nocken på fasaden!! Bara hälften kvar då...

Halvfärdig fasad på hus med ställning och snickeriverktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.