4 364 288 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Intressant, vad ska det bli av detta projekt?Naturliv skrev:Så har vi fortsatt med takrenoveringen på bussen. Vi har påbörjat nedmonteringen av det gamla taket och det nya kan skymtas inifrån. En blandning av virke med kvalité från 1950-talet och nyare med sämre kvalité. Ek, furu, metallrör och diverse elkablar fick rivas ned. Det är fantastiskt att det har hållit så här länge.
[bild]
[bild]
[bild]
Det är så skönt att ha kontroll på bygget då alla stora jobb är gjorda och jag ser inga större risker för problem.R RapidSledge skrev:
Skulle nog inte behöva flytta avloppet heller men det ger en tillfredsställelse att få det bra här hemma.
Sen är det också skönt att kunna välja när man ska jobba eller bara njuta av en kopp...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4m bänk ?
vi har bara 3,35 bänk + hyllan som är 63cm
Men visst är det skönt med lite vettig arbetsyta när sambon inte sköter sig
Jag tvättar och viker allt medans hon ska lägga in sina och barnens kläder vilket sällan/aldrig händer...
vi har bara 3,35 bänk + hyllan som är 63cm
Men visst är det skönt med lite vettig arbetsyta när sambon inte sköter sig
Jag tvättar och viker allt medans hon ska lägga in sina och barnens kläder vilket sällan/aldrig händer...
FredrikR skrev:
Ja absolut, jag föreslog att vi köra igång med tvättstugan rätt snart efter inflytt men då var det ingen brådska..T Tobias Knutsson skrev:
Nu 11år senare har det kommit in en duschkabin sedan badrumsrenoveringen och den tvättmaskin som vi köpte 08-09 är utbytt mot en ny men i övrigt så..
Vi får väl se när vi är klara. Tanken är i alla fall att skapa ett utrymme för skapande i textil med symaskin, tyg och allt sådant. Plats för umgänge i "salongen" när det blåser för mycket utomhus och förvaring av allehanda ting. Takhöjden blir högre och förhoppningsvis blir det ljusare.P Pappa1986 skrev:
Så länge ratten och förarutrymmet är kvar, liksom däcken, så kan vi säkert kalla den för buss. Men den kommer aldrig att köra mer, i alla fall kommer inte det nya taket bli godkänt vid en besiktning.
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 623 inlägg
Lite av helgens jobb.
Lördagen ägnades åt att ta ner en stam på körsbärsträdet som ändå hade kommit ner snart.
Tyvärr så blev det lite merarbete då en gren var lite längre än väntat.
Provade även att laga mat i snickarverkstaden.
Söndagens jobb blev att förlänga och höja trappräcket i övre hallen. Här borras fyrkantiga hål.
Provmontering i verkstaden
Provmontering på plats
Sedan tog byfikenheten över. Före.
Efter. Resultatet kändes bra.
Det här kommer bli bra.
Logga in
Skapa konto
Lördagen ägnades åt att ta ner en stam på körsbärsträdet som ändå hade kommit ner snart.
Logga in
Skapa konto
Tyvärr så blev det lite merarbete då en gren var lite längre än väntat.
Logga in
Skapa konto
Provade även att laga mat i snickarverkstaden.
Logga in
Skapa konto
Söndagens jobb blev att förlänga och höja trappräcket i övre hallen. Här borras fyrkantiga hål.
Logga in
Skapa konto
Provmontering i verkstaden
Logga in
Skapa konto
Provmontering på plats
Logga in
Skapa konto
Sedan tog byfikenheten över. Före.
Logga in
Skapa konto
Efter. Resultatet kändes bra.
Logga in
Skapa konto
Det här kommer bli bra.
Jag antar det, men som tur är håller jag till utanför detaljplanerat område och det finns ingen granne som kan störa sig på ett ovanligt utseende på en buss. Dessutom är bussen fortfarande registrerad som lastbil, om det nu behövs överhuvudtaget.Nötegårdsgubben skrev:
Inte idag, men kopplingsuret till ytterbelysningen behövde ett nytt batteri. Det var nog inte meningen att det skulle bytas, men med lite uppfinningsrikedom och en lödpenna går det att lösa det mesta!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag tror snarare att du är bortskämd med alldeles för många produkter där det är för lätt att byta batteri.mexitegel skrev: