4 492 674 läst · 32 420 svar
4493k läst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hörde dottern säga nåt om en ”lampa” på gräsmattan utanför entré ”så man ser om det kommer nån”. Jag som nyss skaffat lite kortväxta lampor i rabatten, men okej. Köpte en LED med sensor, en 10 W och satte på altan riktad mot gången/garageuppfarten. Ställde in avstånd, tid och att bara tändas på kvällen/mörkret och väntar nu på att hon ska upptäcka det. Hon väntade på budbil när jag hörde det och den leveransen har redan varit...
Men plötsligt händer det - igen och då är belysningen redo
Måste komma ihåg att skriva upp det i den lilla husdagboken jag skaffade elva år för sent...
Men plötsligt händer det - igen och då är belysningen redo
Måste komma ihåg att skriva upp det i den lilla husdagboken jag skaffade elva år för sent...
Sista rycket innan bilfritt, nu får renoveringarna vänta till efter jul. 
Det ska i och för sig inreda men det lägger jag mig inte i
Det ska i och för sig inreda men det lägger jag mig inte i

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Finns inget OSB i någon av väggarna i huset och än så länge har inget trillat ner. Funderar däremot att limma in plyfa i väggen mellan reglarna ungefär var sängborden/hyllorna hamnar så får man nåt att dra skruven i. De gamla hyllorna satt bara med mollyplugg men det höll bra det med.P Pappa1986 skrev:
Idag städar vi, efter ett gemensamt beslut, uppenbarligen något jag missat i gårdagens matkonversation.
Jag tycker (totalt oviktigt) att vi kan vänta ett tag till, julen är det långt till!
Nejdå, julen är snart här! Tycker någon annan (inte oviktigt).
På tal om vikt!
När vi börjar plocka lite bland allsköns bråte, hittar jag en träningscykel, påminner i min enfald, användaren, om när den användes och varför.
Det kan hända att jag även råkade säga att det kanske är bra om den används snart igen.
Både jag och cykeln är numera placerade på däcket, i kylan, utelåsta.
Mvh "frusen dalmas"

Logga in
Skapa konto
Jag tycker (totalt oviktigt) att vi kan vänta ett tag till, julen är det långt till!
På tal om vikt!
När vi börjar plocka lite bland allsköns bråte, hittar jag en träningscykel, påminner i min enfald, användaren, om när den användes och varför.

Logga in
Skapa konto
Det kan hända att jag även råkade säga att det kanske är bra om den används snart igen.
Mvh "frusen dalmas"
P Pagno skrev:Idag städar vi, efter ett gemensamt beslut, uppenbarligen något jag missat i gårdagens matkonversation.
[bild]
På tal om vikt!
[bild]
Mvh "frusen dalmas"
Vi har också en sån där klädhängare. Den står vid Cross-klädhängaren och klädhängar-bandet ...
Inte i huset idag men har istället påbörjat Projekt Svärmors lägenhet!
Förberett genom att riva tapeter och limmat ytgipsskiva.
Förberett genom att riva tapeter och limmat ytgipsskiva.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto