P patfred skrev:
Zubadanen var helt ny på marknaden när jag installerade den och kan helt ärligt inte supermkt om luftvärmepumpar så gick också på säljarens rek (en kompis) är väldigt nöjd överlag dock som sagt :)
Det är ju det viktigaste, hoppas jag blir lika nöjd
 
Satt upp lite utebelysning Nyinstallerad utebelysning lyser upp vit husvägg och stenlagd gångväg på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
Börjat regla upp nya väggen runt balken. Klöv en 95:a för att få vettiga nederkanter att skruva fast gipset och spika socklar på.

Ny träregelvägg under konstruktion runt en balk med byggverktyg och material på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 5 till
  • Laddar…
Slipade bort fnaset från alla spikhål i taket från väggen jag rev, sedan stod jag och klurade lite kring hur jag skulle hantera hål och skarvar i masoniten. Rotade lite i tapetserarlådan och hittade en halv rulle renoveringstapet. Vet inte om det var genialt eller idiotiskt, men nu sitter den iaf där i taket. Lämnade en olimmad kant för att kunna riva bort när limmet torkat för att få en tunnare övergång till resten av taket.

Renoveringstapet applicerad på tak vid hörnet, olimmad kant synlig, nära renoverade väggytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mellan slipning och tapetsering så började jag även snickra ihop en ställning till trappen för att kunna tapetsera i den högsta delen av trapphuset. Men dottern påkallade min uppmärksamhet mitt i så det får fortsätta en annan dag.
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Uppe med tuppen...hann kasta på lite spackel på taket. Min tanke med att riva av i ändarna fungerade ganska bra lyckligtvis. Förhoppningsvis kan jag slipa och måla efter jobbet, eller nä, jag måste foga listen först kom jag precis på :oops:
Men imorrn!
Hörn av ett rum under renovering med nyligen pålagt spackel på taket och oavslutade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Har stört mig lite på att pelletsförbrukningen varit jävligt hög på sista tiden, kände att jag var tvungen att ta tag i det när jag såg att det gick nästan 40kg om dagen när medeltemperaturen var nån minusgrad. Tänkte att jag kanske sotat pannan lite för sällan och för slarvigt så jag gjorde en grundlig sotning och kollade...ingen skillnad.

Lyckligtvis så loggar jag förbrukning och temperatur m.m., så jag började kolla i historiken, och döm om min förvåning då jag såg att förbrukningen nästan dubblerades efter senaste leveransen av (bulk) pellets. Den bifogade grafen visar tydligt skillnaden första och andra halvan av dagen jag fick ny leverans. Kollade dagen innan och dagen efter och förbrukningen ökade från 11 till 23,9 kg trots motsvarande utetemperatur.

Graf som visar en kraftig ökning i pelletsförbrukning efter ny leverans, med temperatur- och förbrukningsloggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blir ett argt samtal till leverantören ikväll.
 
  • Gilla
ja73 och 2 till
  • Laddar…
Hmm, vad kan de ha blandat ut pelletsen med tro ;) skojare...
 
tommib
Har inte gjort ett skrutt med huset idag, eller senaste dagarna. Däremot skaffade jag mig i måndags en bra ursäkt att bygga ut på några års sikt.

Det gäller att tänka långsiktigt.

Spädbarn sover tryggt mot en vuxens bröst, inlindad i en grön filt med barnmotiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fario och 47 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Har inte gjort ett skrutt med huset idag, eller senaste dagarna. Däremot skaffade jag mig i måndags en bra ursäkt att bygga ut på några års sikt.

Det gäller att tänka långsiktigt.

[bild]
Stort grattis! :heart:
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Har inte gjort ett skrutt med huset idag, eller senaste dagarna. Däremot skaffade jag mig i måndags en bra ursäkt att bygga ut på några års sikt.

Det gäller att tänka långsiktigt.
Grattis! :D
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Ingen regel utan urtag.

Stomme av träreglar med urtag under renovering inomhus, verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
vanpire och 6 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Ingen regel utan urtag.
Har kanske missat helt, men varför en balk på golvet? :seenoevil:
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Har kanske missat helt, men varför en balk på golvet? :seenoevil:
Öppen planlösning på våningen under?
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Öppen planlösning på våningen under?
Ah, såklart! Va tvungen att bläddra bak några sidor!
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Öppen planlösning på våningen under?
Och utan synlig balk som begränsar känslan av öppenheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.