T Tobias Knutsson skrev:
Monterade dotterns födelsedagspresent :)
Köpt var? Grabben ska få något liknande i augusti :)

T
Vi köpt en från cdon/vidaxl.
Lite strul med leveransen men det kan iofs vara postnords fel.
Annars är det helt ok kvalité och ganska lätt att montera :)

Ramnemark Ramnemark skrev:
Köpt var? Grabben ska få något liknande i augusti :)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Återbruk av gångjärn till pallkrage. Tar ett hörne på altanen till plantering. En klematis och några pelargoner som hänger ner över lådan kanske.

• Träplankor på en stenlagd yta, en svart hink fylld med gamla gångjärn och ett par arbetsvantar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två träpallkragar med återanvända gångjärn på stenplattor, verktyg syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Altan med pallkrage och återbrukade gångjärn, dekorativ blomkruka och brun vattendekoration.
    Skapa konto
  • Gilla
AndersPS och 7 till
  • Laddar…
Grundat en mur med silikatbinder. Målas på tisdag. Funderar på hur svårt det kommer bli att få det att inte rinna med tanke på att det är rundhuggen mexisten. Kanske att man skulle plocka fram färgsprutan om det går att späda färgen vill säga :thinking:. Får nog ta o ringa Becker i morgon o höra vad de har att säga.

När jag målade med silikatfärg så upplevde jag den som väldigt stabil. Den rann inte alls och var väldigt fast när man rollade den. Inte alls som vanlig tak/väggfärg. Så jag tror att du slipper att det rinner.
Du kommer väl att tappa en del täckning när du späder den så hårt att den klarar att sprutas (?).

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det är lite av en tradition att gräva upp ett träd på tomten när börjar bli sommartemperaturer. Idag vad det en förskräckligt ful silverpil som togs av daga. Normalt sett använder jag tigersåg för att såga av rötterna, men jag orkade inte dra någon skarvsladd så idag blev det enbart spade och 3,5 meters järnspett. I vanlig ordning är jag för impulsiv för före-bilder.
Uppgrävt träd med rötter och järnspett på gräsmatta.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
När jag målade med silikatfärg så upplevde jag den som väldigt stabil. Den rann inte alls och var väldigt fast när man rollade den. Inte alls som vanlig tak/väggfärg. Så jag tror att du slipper att det rinner.
Du kommer väl att tappa en del täckning när du späder den så hårt att den klarar att sprutas (?).
Jo, det är ju det som kan bli problemet. Såg nu att den bara kan spädas upp till 10% med vatten. Det kommer min BOSCH-spruta inte klara av så det får bli pensel. Låter ju lovande i alla fall då :)

Senaste dagarna.
Snickrat en ny "pelare" för att klä in stålpelaren i vardagsrummet.
Ny snickrad träpelare på arbetsbord i garage med kap- och geringssåg, skruvdragare och lim.
Skapa konto
Nybyggd träklädd pelare framför stålpelare i vardagsrum med TV och soffa i bakgrunden.
Skapa konto

Blev stabilt, bättre än den som revs när vi la nytt golv i höstas.

Startade poolen igår och slog på värmen idag. Igår ärtsoppa/algblomning, idag börjar vattnet gå åt klart och allt gegg är borta . 17 grader nu. :cool:
Ogrädd pool med algblomning och nedfallna löv, och ett barn som sitter på trädäck.
Skapa konto

Innan barnen kom från skolan var klipparen rengjord och vaxad, tog igen lite av mitt slarv från förra våren.
Grönt i laddaren, bara o köra. :ok:
Rengjord och vaxad robotgräsklippare på en nyligen klippt gräsmatta, med löv och gräs fastnat på hjulen.
Skapa konto

Robotgräsklippare på laddstation bredvid rödfärgad vägg med grön indikatorlampa visande att den är klar.
Skapa konto

Tog tag i slingan längst in bakom boden också, och nu ser det snart ut som en golfgreen där. :)
En lantlig trädgård under omvandling till golfgreen med redskap och hästar i bakgrunden.
Skapa konto

Fick hem en leverans tak där emellan, som bars in av badrumsrenoverarna, de sägs börja spika in det imorgon i vardagsrummet. Tapet ska beställas då 2 väggar blev fula när vattenläckan i badrummet uppstod vid golvrivningen.. :oops:
Opackade träplankor och paneler på golv inför byggprojekt i vardagsrum.
Skapa konto

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det här handlar inte vad jag gjort med huset idag, vad som blev gjort med det.
Flyttade in i ett litet BR radhus här om dagen, och det gnälls ju en hel del på folk i föreningar, men jag fick idag förstklassig service.
Det var väldigt varmt i huset, gick runt o sänkte elementen, men bara sovrum och kök var justerbara, de andra fasta. Kollade på pannan, en frånluftsvärmepump, men fattade noll, och hittade ingen bruksanvisning.
Då kom ordförande i föreningen och hälsade mig välkommen, jag nämde värmen "kom så går vi till Anders" Det var en granne 2 hus bort " jag ska hjälpa dig"
Han visade hur pannan funkade, och konstaterade samtidigt att utegivaren visade 2 grader, fast det var 15 ute "där har vi problemet, jag byter givare, har sådana hemma"
Själv behövde jag fara iväg en stund, men när jag kom tillbaka dök Anders upp "det var inte utegivaren, utan kortet i pannan som är trasig, jag bytte kortet, så nu funkar det, har alltid några kort hemma. Jag noterade oxå att din kompressor låter mer än vanligt, jag säger till firman som brukar vara här att kolla på den"
Grattis till att ha hamnat i en trevlig förening. Måste kännas bra med ett sånt välkomnande? :)

Det här är sånt som man sällan tänker på i BRF.
Vi har två halvtidsanställda "fastighetsskötare" som ävn bor i föreningen. De går runt och har koll och fixar saker. Samtidigt kan de ge råd och fixa kontakter för hantverkare (för det man själv ansvarar för).
I och med att vi har dessa killar så har vi i princip fått bort all skadegörelse och fått ett mer omfattande underhåll till ett lägre pris.

Samma avgift sen 2001. Och 1000 kr i lån per kvm bostadsrättsyta.

Det är sånt här jag hoppas börja betala sig jämfört med föreningar med kass förvaltning och höga klån
Så jag kan köpa mitt hus snart :D

Jag brukar säga det här till vänner och bekanta som funderar på hus. "Klarar ni av det som föreningen idag gör på egen hand?"

Redigerat:
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
Installerade avloppspumpen och slog på vattnet i sjöboden inför dagens målning. Något verkar dock vara fel, för pumpen gick periodiskt hela tiden samtidigt som man hörde vatten rinna tillbaka. Får kika mer på det idag.

Avloppspump installerad under golvbjälklaget i en sjöbod, med synliga rör och kablar.
Skapa konto

• Gilla
D09
  • Laddar…
Låter som något tjall med backventilen?

Jo, det är min teori också. På väg ut igen nu, så snart vet vi

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Äntligen!
Plötsligt händer det. Från
Gammaldags gulnad ljusströmbrytare på en vit vägg, ojordad och redo för byte till svart jordad brytare.
Skapa konto

till
En svart jordad strömbrytare på en ljus vägg, ännu ej inkopplad.
Skapa konto

Har tyvärr inte kunnat montera elutagen ännu då de inte fanns i lager men det kommer kännas lika tillfredställande att gå från gulnade ojordade till svarta jordade :love:

• Gilla
norrbottenssnickaren och 4 till
  • Laddar…
Det var backventilen som fastnat i halvöppet läge, som tur var. Idag har vi målat första lagret i taket, vi prövade med färgsprutan (bosch pfs 5000e), men färgen (caparol isospärr ultra) var för nog för stabbig för sprutan, så det blev pensel. Jättetråkigt, men det blir ljust iaf

Tak målat med första lagret, plastövertäckt möbel, oöppnad färgspruta Bosch PFS 5000e.
Skapa konto

Renoveringsrum med nymålat första lager i taket, skyddsplast och gröna väggar.
Skapa konto

Flyttat några kubik sten. Är evigt tacksam för att jag lejde ut uppgrävningen i samband med dräneringen till en grävare. På en långsida och en kortsida hittade vi nog sammanlagt 4 kubik sten av modell större.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.