4 364 063 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nu är ett långdraget "sidoprojekt" till ända.
Tanken är att vi skall göra så här!
Av den här!
Visserligen lite modifierad mot originalet.
Bakugnen är igång, nu fattas bara att vi lär oss hur vi eldar i den och får jämn värme.
Vi har ingen aning om hur man eldar i den, fått många tips, bästa tipset var från gammelgården, ta kontakt med ABF, de har en kvinna i trakten som kan allt man behöver veta om gamla bakugnar.
Vill gärna provelda idag, tanten är på spa, vi, den samlade intelligentsian, av manligt kön, vill alla överraska mammsen.
Frågan om överraskningen består av ett rökfyllt hem, sprucken ugn, eller något annat, det kanske är bäst att vänta istället för att prova...... Kliar i fingrarna...Vill så gärna provelda... Vad kan gå fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tanken är att vi skall göra så här!
Logga in
Skapa konto
Av den här!
Logga in
Skapa konto
Visserligen lite modifierad mot originalet.
Logga in
Skapa konto
Bakugnen är igång, nu fattas bara att vi lär oss hur vi eldar i den och får jämn värme.
Vi har ingen aning om hur man eldar i den, fått många tips, bästa tipset var från gammelgården, ta kontakt med ABF, de har en kvinna i trakten som kan allt man behöver veta om gamla bakugnar.
Vill gärna provelda idag, tanten är på spa, vi, den samlade intelligentsian, av manligt kön, vill alla överraska mammsen.
Frågan om överraskningen består av ett rökfyllt hem, sprucken ugn, eller något annat, det kanske är bäst att vänta istället för att prova...... Kliar i fingrarna...Vill så gärna provelda... Vad kan gå fel?
Logga in
Skapa konto
Känner mig som en riktig nybörjare!
Kattvinden som revs ut somras skall kompletteras med uttag, jösses, vet bestämt att jag frågade om var min älskling (inte just nu) ville ha uttag.
Dumma, dumma mig, fråga inte, tänk själv!
Logga in
Skapa konto
Ett här, någonstans!
Logga in
Skapa konto
Ett här, någonstans!
Jag vet att jag förklarade alternativen, utanpåliggande, då får vi dem där vi vill.
Infällda, behövs planering, slang, dosor....
En av oss har inget minne av detta, lösningen blir detta sa jag:
Logga in
Skapa konto
-Visst, bara inte kablarna syns......
Nu har jag ont i huvudet, funderar på att silvertejpa kablarna, då syns inte de!
Dumma, dumma mig!
Någon extremt duktig elektriker som kan tipsa mig om något alternativ som jag missat, ett alternativ som inte innebär att riva, fräsa spår, någon osynlig överföring av el.
Tar mig snart en flaska Whisky, sätter mig i ett avskilt hörn.....
Mvh P-A
ps
Det är inte så illa som jag skriver, älskar verkligen min älskling, får lite kli ibland bara.
ds
Fixat Z-wavestyrning till julstjärnorna i köket. Spännande det där när elektrikern har dragit fram både jord och nolla till strömbrytaren men sen inte kopplat in det i andra änden... Men nu funkar det iaf som det ska.
Logga in
Skapa konto
Fräsa ett spår på baksidan av golvlisten.P Pagno skrev:[bild]
Känner mig som en riktig nybörjare!
Kattvinden som revs ut somras skall kompletteras med uttag, jösses, vet bestämt att jag frågade om var min älskling (inte just nu) ville ha uttag.
Dumma, dumma mig, fråga inte, tänk själv!
[bild]
Ett här, någonstans!
[bild]
Ett här, någonstans!
Jag vet att jag förklarade alternativen, utanpåliggande, då får vi dem där vi vill.
Infällda, behövs planering, slang, dosor....
En av oss har inget minne av detta, lösningen blir detta sa jag:
[bild]
-Visst, bara inte kablarna syns......
Nu har jag ont i huvudet, funderar på att silvertejpa kablarna, då syns inte de!
Dumma, dumma mig!
Någon extremt duktig elektriker som kan tipsa mig om något alternativ som jag missat, ett alternativ som inte innebär att riva, fräsa spår, någon osynlig överföring av el.
Tar mig snart en flaska Whisky, sätter mig i ett avskilt hörn.....
Mvh P-A
ps
Det är inte så illa som jag skriver, älskar verkligen min älskling, får lite kli ibland bara.
ds
Eller en kabelkanal.. bättre än silvertejp
Jag är riktig nybörjare och har nu gjort mitt första lilla projekt.
Sågat upp och monterat en friskluftventil i vardagsrummet. Gick väldigt bra.
Små steg i taget...
Härnäst blir det nytt golv i ett rum och ev nya lister, och lite målning och paneler runt takfot framåt våren.
Jag är sugen på bygga ett eget förråd och hoppas det är något man skulle klara av ..
Små steg i taget...
Härnäst blir det nytt golv i ett rum och ev nya lister, och lite målning och paneler runt takfot framåt våren.
Jag är sugen på bygga ett eget förråd och hoppas det är något man skulle klara av ..
S johd01 skrev:Jag är riktig nybörjare och har nu gjort mitt första lilla projekt.
Små steg i taget...
Klart att du klarar av att bygga ett förråd.
Glöm inte att skicka in bilder, alltid kul att se vad andra gör.
Mvh P-A
Givetvis klarar du det, bara du börjar så brukar det lösa sig. Mycket handlar om att bara våga.S johd01 skrev:Jag är riktig nybörjare och har nu gjort mitt första lilla projekt.
Små steg i taget...
Vad blev det för ventil du monterade?
Beställt 2 st 2x3m 3mm nät med 40mm maskor varav ett ska monteras inomhus..
Impulsköpsfaktor: 8/10
Nöjesfaktor: 10/10
Sen gjort lite tråkigare saker som fixat julskinka, sockerfri knäck, fixat en klädeshängare i hallen som är på grabbens nivå..
Impulsköpsfaktor: 8/10
Nöjesfaktor: 10/10
Sen gjort lite tråkigare saker som fixat julskinka, sockerfri knäck, fixat en klädeshängare i hallen som är på grabbens nivå..