4 364 175 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skruvade spikläkt kring nya fönstren så länge det var ljust. Sen blev det lek i framtida biorummet då jag ledsnat på antalet fjärrkontroller ...
Nu kan jag gå in i rummet och säga "Computer, turn on Netflix (eller valfri tv kanal etc.)" till Amazon Echon och projektorn startar, förstärkaren startar och byter till rätt ingång och ljudbild, Blu-Rayn/digitalboxen/lämplig chromcast, allt efter behov, startar och belysningen dimmas ner till noll.
Nu kan jag gå in i rummet och säga "Computer, turn on Netflix (eller valfri tv kanal etc.)" till Amazon Echon och projektorn startar, förstärkaren startar och byter till rätt ingång och ljudbild, Blu-Rayn/digitalboxen/lämplig chromcast, allt efter behov, startar och belysningen dimmas ner till noll.
En relativt stor del av mitt pågående "helvete" (ok, jag gillar det, det är kul så länge man slipper tryckt virke och dolda skruvningar på I-balkar) är ju för att jag ska kunna dra nytta av de 27m2 som finns under vardagsrummet, Ecophon Sombra ligger o väntar (sen allt för lång tid tillbaka), golvet är klart, 3väggar av 4..TeroM skrev:Skruvade spikläkt kring nya fönstren så länge det var ljust. Sen blev det lek i framtida biorummet då jag ledsnat på antalet fjärrkontroller ...
Men det du nämner låter intressant, lär få återkomma den dagen men inte ser någon öppen isolering eller takreglar
Barnfri och skulle städas i källaren.
Började med att spraya ner duschkabinen och gick iväg för att hämta en svamp, kommer tillbaka och skall precis lägga emot svampen och hela dörren exploderar..
Plocka upp glas och iväg för att inhandla ny kabin och montera upp.
Hade hellre haft ungarna hemma såhär i efterhand..
Började med att spraya ner duschkabinen och gick iväg för att hämta en svamp, kommer tillbaka och skall precis lägga emot svampen och hela dörren exploderar..
Plocka upp glas och iväg för att inhandla ny kabin och montera upp.
Hade hellre haft ungarna hemma såhär i efterhand..
Det är väl inget hinder ...FredrikR skrev:En relativt stor del av mitt pågående "helvete" (ok, jag gillar det, det är kul så länge man slipper tryckt virke och dolda skruvningar på I-balkar) är ju för att jag ska kunna dra nytta av de 27m2 som finns under vardagsrummet, Ecophon Sombra ligger o väntar (sen allt för lång tid tillbaka), golvet är klart, 3väggar av 4..
Men det du nämner låter intressant, lär få återkomma den dagen men inte ser någon öppen isolering eller takreglar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder