TeroM TeroM skrev:
Rättfärdigar ju en ny fin planhyvel :)?
Haha, jag köpte ju en Inca för nåt år sedan..
Byggmax hade läkt, som visade sig vara 25x36 när jag kom hem.. Få se om det blir att kolla efter 25x45 eller det blir det som nu ligger i garaget som får åka hyvel :)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Den kanske torkar ner till 21 om du hyvlar den till 23 nu ;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T
Lagt färdigt golvet... :)
Tog bara 1,5 år innan det blev färdigt :crysmile:

• Nytt ljust träimitationsgolv i ett rum med barn som leker och tapetserade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nylagt grått laminatgolv i rum med liten flicka och sopskyffel.
    Skapa konto
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Då är det bara listerna kvar då ;)

• Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Skruvade spikläkt kring nya fönstren så länge det var ljust. Sen blev det lek i framtida biorummet då jag ledsnat på antalet fjärrkontroller ...

Nu kan jag gå in i rummet och säga "Computer, turn on Netflix (eller valfri tv kanal etc.)" till Amazon Echon och projektorn startar, förstärkaren startar och byter till rätt ingång och ljudbild, Blu-Rayn/digitalboxen/lämplig chromcast, allt efter behov, startar och belysningen dimmas ner till noll.

• Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Skruvade spikläkt kring nya fönstren så länge det var ljust. Sen blev det lek i framtida biorummet då jag ledsnat på antalet fjärrkontroller ...

Nu kan jag gå in i rummet och säga "Computer, turn on Netflix (eller valfri tv kanal etc.)" till Amazon Echon och projektorn startar, förstärkaren startar och byter till rätt ingång och ljudbild, Blu-Rayn/digitalboxen/lämplig chromcast, allt efter behov, startar och belysningen dimmas ner till noll.
En relativt stor del av mitt pågående "helvete" (ok, jag gillar det, det är kul så länge man slipper tryckt virke och dolda skruvningar på I-balkar) är ju för att jag ska kunna dra nytta av de 27m2 som finns under vardagsrummet, Ecophon Sombra ligger o väntar (sen allt för lång tid tillbaka), golvet är klart, 3väggar av 4..
Men det du nämner låter intressant, lär få återkomma den dagen men inte ser någon öppen isolering eller takreglar ;)

T
mexitegel mexitegel skrev:
Då är det bara listerna kvar då ;)
Håller jag samma tempo så bör jag hinna klart med listerna lagom till att nästa unge tittar ut i början av mars... :crysmile::rofl:

(Tog en runda till Byggmax igår för att köpa listerna men självklart var dom slut... :sweat:)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Barnfri och skulle städas i källaren.
Började med att spraya ner duschkabinen och gick iväg för att hämta en svamp, kommer tillbaka och skall precis lägga emot svampen och hela dörren exploderar..
Plocka upp glas och iväg för att inhandla ny kabin och montera upp.
Hade hellre haft ungarna hemma såhär i efterhand..

• Gilla
jockeping och 1 till
  • Laddar…
Vad i hela friden sprayade du på duschdörrarna då?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vad i hela friden sprayade du på duschdörrarna då?
Cillit BANG. Ordagrant!
Lär vara en av få produkter som verkligen håller vad de lovar.

• Gilla
Hemmakatten och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
En relativt stor del av mitt pågående "helvete" (ok, jag gillar det, det är kul så länge man slipper tryckt virke och dolda skruvningar på I-balkar) är ju för att jag ska kunna dra nytta av de 27m2 som finns under vardagsrummet, Ecophon Sombra ligger o väntar (sen allt för lång tid tillbaka), golvet är klart, 3väggar av 4..
Men det du nämner låter intressant, lär få återkomma den dagen men inte ser någon öppen isolering eller takreglar ;)
Det är väl inget hinder ...

Renoveringsprojekt av ett hemmabiosystem med exponerad kabeldragning och oisolerade väggar.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
S
Att inte ha tv brukar vara produktivt i renoveringssammanhang. Det där måste vara kontraproduktivt. :thinking:

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Det är väl inget hinder ...

[bild]
Jag älskar hur du tänker!! :love::crysmile:

Rum under renovering med halvlagt golv, verktyg och byggmaterial utspridda.
Skapa konto

Snart dags för golvläggning ;)
Nåja skönt bygga upp och inte bara riva.
Skruvas och limmas imorron.

• Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Snart dags för golvläggning ;)
Nåja skönt bygga upp och inte bara riva.
Skruvas och limmas imorron.
Är verktygsparaden i förgrunden något försök till skryt eller? ;)

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.