4 408 779 läst · 32 231 svar
4409k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag har jag plockat ner snickarboa utifall det blir en riktig vinter med snö och annat elände (spelade golf på en bana med ordinarie greener och torrt på fairway i Stockholm igår - jag gillar gröna vintrar). Den kommer nog upp till våren igen men tills dess får jag damma inne ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte komma ett steg närmare ett fungerande golv i vardagsrummet. Tanken från början var att låta isolering och reglar ligga kvar, så vi har jobbat utifrån det, dragit slang till el, vatten, centraldammsugare och allt annat. Men av olika anledningar ska isolering och reglar rivas ut. Reglarna återanvänds dock.
Katten är mest nöjd över att ha fått kvarterets största kattlåda!
Några timmar senare såg det ut såhär, och ytterligare dagen därpå var hela rummet tömt och idag kördes skiten till återvinningsgården.
Logga in
Skapa konto
Katten är mest nöjd över att ha fått kvarterets största kattlåda!
Logga in
Skapa konto
Några timmar senare såg det ut såhär, och ytterligare dagen därpå var hela rummet tömt och idag kördes skiten till återvinningsgården.
Skulle bygga vägg men frun kom hem med lampor som skulle provas. Rätt OK att gå från denna,
som sonen hade sönder skärmen på (för uppåt 10 år sedan ) till denna som kommer att göra sig ännu bättre när fönstret på väggen bakom byts mot en 200cm hög modell i vår.
Sista ljuskällan skall hämtas senare idag - blev lite felberäkning på vägen, kabeldragningen snyggas till och dimmer kopplas in.
Logga in
Skapa konto
som sonen hade sönder skärmen på (för uppåt 10 år sedan ) till denna som kommer att göra sig ännu bättre när fönstret på väggen bakom byts mot en 200cm hög modell i vår.
Logga in
Skapa konto
Sista ljuskällan skall hämtas senare idag - blev lite felberäkning på vägen, kabeldragningen snyggas till och dimmer kopplas in.
Jag har kollat på olika gardinupphängningslösningar, speciellt takhängda sådana. IKEA har ett nytt system, VIDGA, som verkar lovande. Nu när jag bytte till treglasfönster i ett rum och skippade utanpåliggande persienner och ännu inte satt upp några gardinstångsfästen så finns ju alla möjligheter. Så det blir till att fundera och ta några bra beslut, för nu är det full insyn. Men problemet med för mycket solljus in har åtminstone inte uppstått ännu.
Under tiden jag renoverar är det lite ont om plats för ett "kontor". Köpte det allra minska skrivbordet på IKEA och har tryckt in det i sovrummet. Idag hängde jag upp skärmen på väggen, sparar mycket plats på det minimala skrivbordet. Nästa steg är att få ordning på kabelhärvan.
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 422 inlägg
Logga in
Skapa konto
Nu är allt lim borta, ska bara komma åt hörnen också.
Logga in
Skapa konto
Dammkåpan byggdes permanent om till en kant-variant som fungerade sådär.
Vi har ett underligt problem i våran familj, jag gillar inte att göra saker halvdana, då gör jag hellre inget alls.
Nu har jag fått påbackning, igen, samma jäkla murstock, den är för slät....
Jösses, tror jag tar en flaska whisky, kryper ner i sängen, kommer fram i vår igen.... kanske.
Visste inte ens att man kan göra fel åt andra hållet, funderar på att gå lös på murstocken med en stor slägga, men då skrämmer jag kanske ungarna......
Hur gör man om och rätt, repar putsen, putsar fast klumpar, jösses vilket problem jag har..:banghead:
Nu har jag fått påbackning, igen, samma jäkla murstock, den är för slät....
Jösses, tror jag tar en flaska whisky, kryper ner i sängen, kommer fram i vår igen.... kanske.
Logga in
Skapa konto
Visste inte ens att man kan göra fel åt andra hållet, funderar på att gå lös på murstocken med en stor slägga, men då skrämmer jag kanske ungarna......
Hur gör man om och rätt, repar putsen, putsar fast klumpar, jösses vilket problem jag har..:banghead:
Till saken hör att jag redan har gjort om den flera gånger, börjar tröttna på vissa saker som inte bara kan få vara kvar som de är.
Det känns som om min "bättre" hälft snart degraderat sig själv.......
Älskar henne ändå.
Det känns som om min "bättre" hälft snart degraderat sig själv.......
Älskar henne ändå.
Såhär vill hon inte heller ha det, men denna har jag bara gjort om 3 eller 4 gånger, den putsade jag helt slät, målade, repade bort färgen, klutade på grov puts, strök den slät, målade, repade bort färg...... till slut primade jag färgen kletade på kluttar med våtrumsspackel, lite grovt, det blev bäst, tycker inte jag....
Någon som har samma problem?
:screwy:
Problemet kan vara jag som inte ser det hon vill ha...... gillar inte att säga det, men det finns en risk att informationsflödet i familjen inte ligger på samma våglängd..
Logga in
Skapa konto
Någon som har samma problem?
:screwy:
Problemet kan vara jag som inte ser det hon vill ha...... gillar inte att säga det, men det finns en risk att informationsflödet i familjen inte ligger på samma våglängd..
Redigerat: