Elkludde skrev:
Grattis jag ser fram emot Info framöver får man fråga vilken modell
Tackar tackar. Ha en mindre gräsmatta så det blev RC304 GSM :)
 
Vet ni hur mycket sly det växer upp om man inte klipper en 20000 kvm stor gräsmatta på ett år? :rolleyes: Önskar mig en röjsåg, sprang omkring i snöblasket med en liten sekatör.
 
MissAnpassad skrev:
Vet ni hur mycket sly det växer upp om man inte klipper en 20000 kvm stor gräsmatta på ett år? :rolleyes: Önskar mig en röjsåg, sprang omkring i snöblasket med en liten sekatör.
Hyr in någon med traktor och slaghack, det gjorde vi för vår vildvuxna hage förra året. Jag har visserligen en röjsåg modell större men man hinner ju inte över hela ytan innan det är dags att börja om igen... och då är vår hage bara 5000 kvm.
 
Marken bär tyvärr inte för en traktor. Kompisen fick en genial idé om att köra över den ända till huset en dag när jag inte såg och vi kan säga att bilen sjönk "något", en traktor riskerar nog att försvinna fullkomligen. :rolleyes:
 
MissAnpassad skrev:
Marken bär tyvärr inte för en traktor. Kompisen fick en genial idé om att köra över den ända till huset en dag när jag inte såg och vi kan säga att bilen sjönk "något", en traktor riskerar nog att försvinna fullkomligen. :rolleyes:
Tvärtom faktiskt. Är man orolig finns det dubbelmontage som gör att trycket från traktorn halveras.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
MissAnpassad skrev:
Vet ni hur mycket sly det växer upp om man inte klipper en 20000 kvm stor gräsmatta på ett år? :rolleyes: Önskar mig en röjsåg, sprang omkring i snöblasket med en liten sekatör.
Gräsmatta på 2 hektar ??
 
Mikael_L
MissAnpassad skrev:
Vet ni hur mycket sly det växer upp om man inte klipper en 20000 kvm stor gräsmatta på ett år? :rolleyes: Önskar mig en röjsåg, sprang omkring i snöblasket med en liten sekatör.
Skaffa får ! ;)
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
Eller karpar om det är väldigt blött :)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Byggt skydd för benen på studsmattan så att robotklipparen inte skall fastna fler gånger.
 
K
Glesat ut och föryngrat jordgubbsplantor. Klippt rosor och rensat bort syrenskott
 
Hittat 2st sorkhål i rabatten brevid altanen. :mad:
Hittade även en halv sork på altanen.:x
Funderar lite på om man ska vidta några åtgärder och täppa till hålen eller låta kissen sköta detta själv , just nu ligger han och väntar på lagom avstånd från hålen så jag vill inte störa.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Nu har jag varit och köpt tre markstenar på Bauhaus, attans vad tungt det var att bära på dom. Tar nog taxi nästa gång.

pjodden skrev:
Tvärtom faktiskt. Är man orolig finns det dubbelmontage som gör att trycket från traktorn halveras.
Tro mig, det är alldeles för vattensjukt, eftersom tidigare boende fyllde igen dikningen så när dammen svämmar över så leder inte diket vattnet till brunnen, utan det rinner över gräsmattan. Tänk riktigt blöt gungfly blandat med silt typ.


Elkludde skrev:
Gräsmatta på 2 hektar ??
Jag arrenderar en liten gård och hyresvärden kallar det för gräsmatta, men det är egentligen ett antal små åkerlappar.

Mikael_L skrev:
Skaffa får ! ;)
mexitegel skrev:
Eller karpar om det är väldigt blött :)
Hehehe, jag vill egentligen ha getter, men då måste jag åtgärda den sinande brunnen först, när jag sågat bort träden i dammen och grävt ur dikena så kanske det blir några sådana om vattennivån under torkan håller sig ovanför botten av brunnen.
Om någon känner för lite motion i form av att gräva diken i styv lera är det bara att säga till, hyra grävmaskin var alldeles för dyrt.
 
sopat bort grus från uppfarten. Det går inte snabbt men det går långsamt.
 
MissAnpassad skrev:
Hehehe, jag vill egentligen ha getter
Jag släppte ut vår nya automower "get" på grönbete igår. Det är en milstolpe att ha den på plats, vi har jobbat målmedvetet i över 3 år med trädgård och gräsmatta för att göra det möjligt. Men nu är den alltså på plats, det känns väldigt bra! :D
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag släppte ut vår nya automower "get" på grönbete igår. Det är en milstolpe att ha den på plats, vi har jobbat målmedvetet i över 3 år med trädgård och gräsmatta för att göra det möjligt. Men nu är den alltså på plats, det känns väldigt bra! :D
Avundsjuk är jag. Om jag orkar banka ner all kantsten så kanske vi kan installera en nästa år :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.