997 094 läst · 8 054 svar
997k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Tittat ut på den härliga vita snön och glatt mig åt den vackra utsikten!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Samma här!Martin E skrev:
Århundradets (årtusendets?) influensa-attack har gjort mig helt apatisk, bara en rosslande zombie.
Men att titta ut på det vackra vinterlandskapet är rena hälsokuren
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Happy Tjugondags Knut!
.. vi har mer snö!KnockOnWood skrev:
Krya på dig, har precis börjat återhämta mig.. jäkla förkylningar/influensor..
kanske århundradets för den nya influensan var inte så farligt trots all uppmärksamhet, men inte värst på hundra år. Spanska sjukan var bara för 96 år.KnockOnWood skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spanska_sjukan
För övrigt har vi också mer snö hemma
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja, OK, men det var den värsta jag genomlidit under 50 år i alla fall.harry73 skrev:
Och à propos snö, så var det en rolig rubrik i Laholms Tidning idag:
Snöröjning på barmark överraskade
Kustområdet Outgrundliga äro Herrens vägar. Understundom även den kommunala snöröjningens, om man får tro förvånade kustbor som i måndags kunde bevittna snösvängens framfart när det inte längre fanns någon snö kvar att ploga.
http://www.laholmstidning.se/2016/01/13/snorojning-pa-barmark-overraskade/
Skottat lite snö nu när det ska töa bort.. min andra halva har planterat sina chilifröer!
Själv lärde jag mig förra året att jag ska vänta ett bra tag till innan mina tomater ska planteras
..även om det kliar i fingrarna..
Själv lärde jag mig förra året att jag ska vänta ett bra tag till innan mina tomater ska planteras
..även om det kliar i fingrarna..
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag har läst att man ínte skall sätta potatis förrän det är 8°C i jorden.Snigla skrev:
Så med en enkel, billig termometer från Clas O fick jag en lugn och fridfull vår förra året.
Finns ingen anledning att detta inte skall upprepas i år. Jag har termometern kvar
http://www.clasohlson.com/se/Termometer/36-1833
Har varit sugen att bra tag nu att plantera någon typ av häck men det är ju en djungel
Sträcka på ca. 30 meter som går längs en bilväg, väldigt mycket sol och rätt mycket vatten (smått sluttande tomt, mycket vatten som rinner ned från en högre del av tomten). Behöver inte vara vintergrön men jag skulle behöva en väldigt tät växt...
Nån snäll själ som har ett förslag eller två?
Sträcka på ca. 30 meter som går längs en bilväg, väldigt mycket sol och rätt mycket vatten (smått sluttande tomt, mycket vatten som rinner ned från en högre del av tomten). Behöver inte vara vintergrön men jag skulle behöva en väldigt tät växt...
Hur hög har du tänkt? Blommande?CM1234 skrev:Har varit sugen att bra tag nu att plantera någon typ av häck men det är ju en djungel