997 594 läst · 8 060 svar
998k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Krattat gammalt gräs och en massa rallarros jag slog ner för några dagar sen. Är nästan bar jord under så funderar på om jag ska kasta ut gräsfrön så kanske blir det fint bete där sen För övrigt är jag lite kär i min ny införskaffade röjsåg, även om jag bara kört den som trimmer med tråd än. Den är toppen, lättstartad och balanserad. Jäklar när jag vågar byta till sågklinga kommer jag väl aldrig att släppa den det finns mycket att röja på min igenvuxna hektar. Synd bara att man måste släpa ihop allt ris man sågat ner sen…. Kanske man kan betala några raska ungdomar på byn för att göra det
Inte allt idag men över lite tid har vi gått från detta:
Till detta:
Kvarstår att göra port/dörr. Detta är ett blåshål som gör att vinden virvlar runt hela gården så det blir skönt att få igen. Jag tyckte att det var tråkigt med bara ett högt plank så jag lavade upp ett par låga stengärden först.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Till detta:
Logga in
Skapa konto
Kvarstår att göra port/dörr. Detta är ett blåshål som gör att vinden virvlar runt hela gården så det blir skönt att få igen. Jag tyckte att det var tråkigt med bara ett högt plank så jag lavade upp ett par låga stengärden först.
Snyggt!G-83 skrev:Inte allt idag men över lite tid har vi gått från detta:
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Till detta:
[bild]
Fick tag i några mogna jordgubbar som de små konsumenterna av ekosystemstjänster ännu inte lokaliserat. Oklart hur de missat dem med tanke på att de knaprar både omogna krusbär och halvmogna smultron … fast de förvandlades till pirater istället. Mamman och pappan fick en jordgubbe. Att dela på. Den som var minst mogen.
Har också givit upp min idé om att ha barktäckta gångar. Flis får jag inte tag på till vettigt pris (hundra säckar flis från Finmärket™ på Granngården är liksom inte rimligt) och bark är lite värdelöst. Är rätt trist till färgen och känns lite skräpigt att gå på. Har idag slängt på lite jord på en bit + gräs- och klöverfrön. Inte tanken att det blir någon fingräsmatta utan bara en halvhögt klippt grönyta att gå på. Vad som helst får växa som tål den oregelbundna klippning som det kommer att bli. Tror det kommer vara skönare att gå på än barken i alla fall.
Har också givit upp min idé om att ha barktäckta gångar. Flis får jag inte tag på till vettigt pris (hundra säckar flis från Finmärket™ på Granngården är liksom inte rimligt) och bark är lite värdelöst. Är rätt trist till färgen och känns lite skräpigt att gå på. Har idag slängt på lite jord på en bit + gräs- och klöverfrön. Inte tanken att det blir någon fingräsmatta utan bara en halvhögt klippt grönyta att gå på. Vad som helst får växa som tål den oregelbundna klippning som det kommer att bli. Tror det kommer vara skönare att gå på än barken i alla fall.
Gullat med ällingarna, planterat en Salix och Berberis, och druckit vin. Nu smått lomhörd efter att granne efter granne kört bensingräsklippare från morgon till nu.
Blev jättefint! Nu ser det ut som det alltid stått därG-83 skrev:Inte allt idag men över lite tid har vi gått från detta:
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Till detta:
[bild]
Bränn skiten!
Ogräsbrännare - Gasoltuben.se
(mycket mer tillfredsställande att se ogräset brinna upp dessutom )
Ogräsbrännare - Gasoltuben.se
(mycket mer tillfredsställande att se ogräset brinna upp dessutom )
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plockat smultron och stoppat näsan i pionerna som slog ut igår.
Har målat fönster på ett förråd vilket också är trädgårdsarbete men inte lika kul att visa, än mindre göra #nödvändigt