1 001 899 läst · 8 067 svar
1002k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
I april fällde vi en 25 m hög björk och sen dess har jag försökt göra något av området som var omöjligt när björken fanns där.
Så såg det ut i april när giganten föll för motorsågen
Har grävt bort all ogräsjord, forslat bort jorden, återfyllt med sand och börjat sätta kullersten. Ikväll kunde vi flytta det nyinköpta insektshotellet på sin plats. Jo, jag vet att det inte har större betydelse än några regndroppar i Atlanten men det är vackert och förhoppningsvis kan det fylla en funktion för någon liten bevingad varelse.
Det gäller att passa på nu efter regnet när det är lätt att gräva.
Det finns en del kvar att gräva men stenförrådet sinade så nu blir det en sväng till grustaget innan jag kommer vidare.
Vi har stängslat in hela området vi använder som tomt för vi bor i vildsvinens land, även Allox nät mot rådjur är nödvändigt. Jag använder aldrig markduk i trädgården, har gjort det misstaget en gång men utanför stängslet har jag satt markduk och täckbark för att hejda ogräsinvasionen från naturen.
En liten belöning i kvällssolen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har grävt bort all ogräsjord, forslat bort jorden, återfyllt med sand och börjat sätta kullersten. Ikväll kunde vi flytta det nyinköpta insektshotellet på sin plats. Jo, jag vet att det inte har större betydelse än några regndroppar i Atlanten men det är vackert och förhoppningsvis kan det fylla en funktion för någon liten bevingad varelse.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det finns en del kvar att gräva men stenförrådet sinade så nu blir det en sväng till grustaget innan jag kommer vidare.
Logga in
Skapa konto
Vi har stängslat in hela området vi använder som tomt för vi bor i vildsvinens land, även Allox nät mot rådjur är nödvändigt. Jag använder aldrig markduk i trädgården, har gjort det misstaget en gång men utanför stängslet har jag satt markduk och täckbark för att hejda ogräsinvasionen från naturen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Den där ölen är dig väl unnad. Trädgården är väldigt vacker.
Wow, vilket hotell! Rena rama Ritz (gammal referens?) Har du byggt det själv?A Abies koreana skrev:I april fällde vi en 25 m hög björk och sen dess har jag försökt göra något av området som var omöjligt när björken fanns där.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Edit: står ju "nyinköpta". Vart har du köpt det?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 498 inlägg
Historierna om björken tar aldrig slut.
Ikväll spenderade jag 2 timmar och fick en liten rad på en europall. Suck!
Ok jag har inte världens starkaste vedklyv med de mesta som bråkar åker på yxan och då klyvs de men jag kommer ha träningsvärk imorgon..
Ps hur klyver man 60 cm tjocka bitar av stammen, flertal med avsågade grenar? Är det slägga och kilar som gäller? Får väl annars elda upp dem som de är!
Ikväll spenderade jag 2 timmar och fick en liten rad på en europall. Suck!
Logga in
Skapa konto
Ok jag har inte världens starkaste vedklyv med de mesta som bråkar åker på yxan och då klyvs de men jag kommer ha träningsvärk imorgon..
Ps hur klyver man 60 cm tjocka bitar av stammen, flertal med avsågade grenar? Är det slägga och kilar som gäller? Får väl annars elda upp dem som de är!