Införskaffat träningsvärk inför morgondagen.
Rymlig trädgård med nyrakad kompostjord utspridd på gräsmattan, redo för stödsådd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En trädgård med nyrakad kompostjord och en stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1kubik kompostjord utkrattad och stödsådd i.
 
  • Gilla
Lill72 och 4 till
  • Laddar…
Hämtat lite godsaker strax utanför trädgården:
Svampar i en korg, indelad i fack, på ett köksbord bredvid en stekpanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Tänkte dela med mig lite utav vad vi pysslat med under sommaren/hösten. Det blev ett utekök/grillplats och lägga en ny trappa med 25 års gamla trappsteg som varit mina föräldrars en gång i tiden. (Alltid kul med återanvändning.
Vi kan börja med uteköket, som vi gjutit plattan och bänkskiva, murat som vi sedan klädde in i klinkers. Är väldigt dålig på att fota innan jag börjar projekten men jag tror att ni förstår ändå. Det är en hel del småfix kvar att göra, men lovar att återkomma med bilder när jag fått ordning på allt:rofl:
Ny trappa under konstruktion bredvid trädäck, trädgårdskärra och stenmur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående bygge av en trappgång med gammaldags trappsteg i en gräsmatta, material och verktyg syns på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Halvfärdigt utekök under konstruktion av murblock med gjutna plattor och verktyg runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Påbyggnad av ett utekök med murade väggar och klinkers, i byggfas med verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Underkonstruktion av utekök med gjuten plattform, armeringsjärn och träramar i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Halvfärdig konstruktion av ett utekök med gjuten platta och bänkskiva, under uppbyggnad med klinkersbeklädnad, trädgårdsverktyg synliga på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utekök under konstruktion med murad kropp och klinkersbeklädnad, bredvid en trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggt utekök med träfärgad inredning och vit stenbänkskiva med klinkersklädd front.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Halvfärdigt utekök i trädgård med gjuten plattan och klädd i klinkers, täckt med grå presenning, omgivet av grönt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan har vi trappan. Då det är en bergstomt och markbädden ligger lite dumt till så fick trappan helt enkelt hamna där den gjorde. Har enbart grävt och fyllt upp med 0-18 och sedan stampat med mina dryga 90kg pannor och lagt dit stegen. Jag hoppas att inte tjäle ställer till det allt för mycket. Men är väldigt medveten om risken. Trappan är långt ifrån klar och det skall fyllas på med finare sten, staket och en kullerstensram runt om. Samt snygga till gräsmattan.

Nybyggd trädgårdstrappa av återanvända betongsteg med hund på arbetsplatsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(ursäkta arbetsledaren) :crysmile:
En nästan färdigställd trappa av återanvända trappsteg på en bergstomt omgiven av höstlöv, med en skottkärra full av grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En person anlägger en trappa med äldre trappsteg på en bergstomt täckt med löv och arbetsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Person arbeter på en trappa utomhus med gamla trappsteg och höstlöv runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinuslinus och 11 till
  • Laddar…
Bra jobbat (y)(y)
 
  • Gilla
foppatoffla
  • Laddar…
Har gjort muren, nu planerar jag för häck rabatt och kant mellan gräsmatta och häckrabatt. Nu återstår val av häck och vänta till våren
 
  • 3D-ritning av en trädgård med gräsmatta, planerad häckrabatt och stenmur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-ritning av en trädgård med nyanlagd mur, häckrabatt, gräsmatta och vit kantsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd mur för häckrabatt vid uppfart med grävd mark och villa i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nylagd murremsa vid gräsmatta längs en asfalterad gata, med planering för växtlighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Grillat parisare med kidsen!
Hemmagjord grill av stenar med hamburgare som grillas och grilltillbehör runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grillen är väldigt enkelt utförd med tanke på att den är uppförd av det som fanns på gården men jag gillar den då den är flexibel att stapla om stenarna tillvvad man vill ha det till och det bästa är att man lägger de övre stenarna som ett lock så kan man lämna den för att brinna ut...
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
S
Beställt växthus.

3D-modell av ett växthus med måttangivelser, byggt på en tegelstenssockel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
GladanS och 10 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Beställt växthus.

[bild]
Tjusigt! Kommer få plats mycke kul (men aldrig så mycket som du trorr hehe) :p(y)
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
Duttar?
 
S sinuslinus skrev:
Duttar?
Jag och automatstavningen kommer sällan överens, trodde jag hann korrigera innan någon såg ;)
 
  • Haha
sinuslinus
  • Laddar…
Förra veckan körde jag det mesta av ett äppelträd till åvc, den här veckan har jag funderat på hur jag ska få ner resten och vad man ska ersätta det med... Funderar på gula plommon. Eller ett äppelträd. Ja ja.
Och nej, det är inte stormar som tagit det. Det är ålder, vanskötsel och röta. Samtidigt som det satt klasar med frukt som det inte kunnat bära. Blir spännande att se hur stor lagningen av betong är.
 
S sinuslinus skrev:
Beställt växthus.

[bild]
Torbjörn Åhman byggde ett liknande växthus på sin Youtube kanal.
 
  • Gilla
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Beställt växthus.

[bild]
Snyggt, vart beställde du det?
 
S
Willab garden.
Är nog samma modell som i youtubeklippet ovan men vårt är mindre.
Och jag vill inte köra in grävmaskin så det blir lite mer handgrävande.

Den kommer att bli granne med två odlingslådor/sarkofager i samma stil.

Person som gräver i ett pågående byggprojekt av en mindre Willab Garden-modell bredvid odlingslådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 7 till
  • Laddar…
Vi är på G att köpa ett från Williab också, likt @sinuslinus med dubbeldörrar men utan ”taggarna” på taket. Försöker bara komma över att de vill ha 12 tkr extra för att få det målat :crysmile:
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.