Idag har jag planterat... Nej, placerat :), ut robotklipparen. Planen var att hunna köra ett par varv med ferrogent mot mossan innan men det har inte hunnits med. Har gått med vattenkanna och spridarramp tidigare år, men det tar ju evinnerlig tid. Nån som har tips på lämplig uppfinning som man kan köra i skottkärran istället?
 
Lånade hem firmans bilningsrobot, fast med skopa på. Så idag har jag grävt bort en stor jord/stenhög och jämnat till underlaget för att så småningom anlägga en husvagnsparkering. Så nu ska jag ta hem ett bärlager som ska läggas ut på ytan
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
engs
mexitegel skrev:
Idag har jag planterat... Nej, placerat :), ut robotklipparen. Planen var att hunna köra ett par varv med ferrogent mot mossan innan men det har inte hunnits med. Har gått med vattenkanna och spridarramp tidigare år, men det tar ju evinnerlig tid. Nån som har tips på lämplig uppfinning som man kan köra i skottkärran istället?
Var på Lantmännen för att köpa gödning och ferrogent, då fick jag tips om att köpa ferrogent i granulatform istället som man ska kunna sprida på samma sätt som gödningen. Dvs med vagn, kasta ut eller vad man nu föredrar. Om det funkaar lika bra vet jag ej men ska testa nu.
 
Fällt en ek och gjort lite sittplatser till vår korvgrillningsplats :) Trögt att såga på tvären dock..

Sågad ekstam som används som sittplats med en röd motorsåg på toppen, omgiven av löv och stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Grävt upp 20 kvm gräsmatta inför frugans nya odlingshörna :/
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Byggt ihop nya grillen som kom med posten häromdagen! Ny ihopmonterad klotgrill står bredvid dess förpackning i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

😁😁😁😁
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
magnetens skrev:
Fällt en ek och gjort lite sittplatser till vår korvgrillningsplats :) Trögt att såga på tvären dock..
Men vilken fin såg ;)
 
Nästa generation som gillar trädgård, eller liknande, mera åt...

Barn leker i trädgården med byggleksaker och anläggningsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mer åt mark och anläggning, kul är det...
 
  • Gilla
KristinaRT
  • Laddar…
Lite duggregn följt av ösregn, sen snöblandat som övergick i de största snöflingor som förmodligen setts under 2017. Nä det blir nog inget påtande i trädgården idag. Vi åker och köper lite krukor och andra roliga grejer istället.

Bjuder på en bild från gårdagens trädgårdsfix. Maken paddade makadam, slängde i ytterligare ett ton för att jämna ut och sedan några varv med paddan igen. Nu är det klart för att mura upphöjd rabatt! Han dissade för övrigt min önskan om en lagom hög rabatt med bokhäck bakom. Nu blir det endast rabatt mot parkeringen och så får häcken bara gå längs med vägen. Inte mig emot, det är han som får merarbete genom att behöva mura en högre rabattlåda för att hålla barnen någorlunda på rätt sida av trädgården.

Person som förbereder mark med makadam för upphöjd rabatt vid parkering med bakgrund av landsbygd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har hämtat en gäng pallkragar på jobbet. Precis som jag skrev för några veckor sedan så skulle de slängas :). Perfekt nu när vi ska göra 6st odlingslådor :)
 
  • Gilla
stefancrs och 3 till
  • Laddar…
Gratis är gott :)
 
F
Jag kastar alla mina pallkragar. Har terrasserat istället med L-stöd. Här kommer "chillin" att trivas.
Nyterrasserad trädgård med L-stöd och fylld med jord klar för plantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
stefancrs och 2 till
  • Laddar…
Klippt det sista på det minsta äppelträdet, efter tre år är vi nu "klara" med dess föryngring. Återstår att låta det återhämta sig och hålla efter nya tokiga skott. Har även rensat rabatten under trädet och gödselvattnat lite.
 
engs skrev:
Var på Lantmännen för att köpa gödning och ferrogent, då fick jag tips om att köpa ferrogent i granulatform istället som man ska kunna sprida på samma sätt som gödningen. Dvs med vagn, kasta ut eller vad man nu föredrar. Om det funkaar lika bra vet jag ej men ska testa nu.
Min erfarenhet är att granulatet inte var något vidare. Kornstorleken var så varierande och mycket var rent pulver, så det dammade mest när jag körde spridaren.

Jag misstänker också (utan ha belägg för det) att det är mer effektivt att vattna på mossan.
 
Tänkte rensa ogräs i odlingslådorna, känns som om jag tar det lite senare ikväll. Odlingslådor täckta av snö utomhus, vilket fördröjer planerad ogräsrensning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hus520 och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.