1 002 568 läst · 8 067 svar
1003k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Medlem
· västerbotten
· 102 inlägg
Röjde gräs tills trimmerhuvudet exploderade, jävla plastskit. Lyckades lappa ihop det igen, men tror inte det kommer hålla så länge. Letade efter en klinga, hittade en med fel centrummått, så gav upp och körde lite till tills tråden tog slut.
Började istället gräva upp stubben efter en pil jag tog ner för en vecka sedan...var tvungen att ge upp för att ta hand om dottern...blir en dust med tigersågen efter jobbet.
I morse köpte jag ny trimmertråd och en slyklinga.
Började istället gräva upp stubben efter en pil jag tog ner för en vecka sedan...var tvungen att ge upp för att ta hand om dottern...blir en dust med tigersågen efter jobbet.
I morse köpte jag ny trimmertråd och en slyklinga.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Inte idag, men väl igår, så tog jag och sambon bort en snöbärsbuske som blivit förvuxen. Den var redan stor när vi flyttade in för två år sedan och trots viss gräsklippning och rensning så hade den blivit drygt 5m i diameter.
Nu är släpet packat nästan två meter högt och jag har fått dubbelt så stor trädgård(känns det som iaf)
Nu är släpet packat nästan två meter högt och jag har fått dubbelt så stor trädgård(känns det som iaf)
Tvätta rent alla blad..ett o ett.. med såpavatten.. Gnugga försiktigt bort "skiten/lusarna" ..
Spola sedan av plantan med rent vatten..
Torka rent där den står/stått ge den en boost med växtnäring och upprepa om de kommer tillbaka
Spola sedan av plantan med rent vatten..
Torka rent där den står/stått ge den en boost med växtnäring och upprepa om de kommer tillbaka
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Rensade 2 rabatter vid infarten. Har haft lökar i dom men idag blev det handelsträdgården och nya växter i bägge rabatter.
Mycket trevligare att mötas av välplanterade rabatter än utelämnade lökar
Mycket trevligare att mötas av välplanterade rabatter än utelämnade lökar
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Kom drygt 22m3 väggrus igår som chauffören skickligt spred ut på vår 200 m långa infart och på vändplanen och släppte två högar som ska in i carporten. Maken ägnade sedan många timmar med att kratta till gruset. Carporten är dock kvar att fixa. Skönt med nytt grus, fick bort alla gropar som bildats. Nu gäller det bara att köra på gruset så det sätter sig innan vintern och snöslungedags.