Har inspekterat äppelträdet .... 😱 vad har vi fått på bladen !!!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
:(

Hittat små fanskap till larver som käkar på favorit tomatplantan.. Vad är dessa och hur bekämpa??!!
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
Röjde gräs tills trimmerhuvudet exploderade, jävla plastskit. Lyckades lappa ihop det igen, men tror inte det kommer hålla så länge. Letade efter en klinga, hittade en med fel centrummått, så gav upp och körde lite till tills tråden tog slut.

Började istället gräva upp stubben efter en pil jag tog ner för en vecka sedan...var tvungen att ge upp för att ta hand om dottern...blir en dust med tigersågen efter jobbet.

I morse köpte jag ny trimmertråd och en slyklinga.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
M
fremax skrev:
:(

Hittat små fanskap till larver som käkar på favorit tomatplantan.. Vad är dessa och hur bekämpa??!!
[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
Testa om det hjälper att spruta 9dl vatten 1dl såpa 0,5dl Explorer på plantan.

Givetvis ihopblandat först ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Grävde upp pilstubbarna, enklare än jag befarade.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Y
Sågade av några grenar inför att kunna banka i roundup gift i rötterna. mouhahaha
 
Sten sten och åter sten. Säkert en gång uppslängd mot branten när en åker skulle rensas. Nu rensar jag slänten från de flesta stenarna. DSC_0033.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Inte idag, men väl igår, så tog jag och sambon bort en snöbärsbuske som blivit förvuxen. Den var redan stor när vi flyttade in för två år sedan och trots viss gräsklippning och rensning så hade den blivit drygt 5m i diameter.

Nu är släpet packat nästan två meter högt och jag har fått dubbelt så stor trädgård(känns det som iaf)
 
Tvätta rent alla blad..ett o ett.. med såpavatten.. Gnugga försiktigt bort "skiten/lusarna" ..
Spola sedan av plantan med rent vatten..

Torka rent där den står/stått ge den en boost med växtnäring och upprepa om de kommer tillbaka :)
 
Lagt markduk i rabatten..börjat markera några plantor med gatstenar.. ställt ut nya plantor där de ska planteras..

Fortsätter imorrn..
 
Klippt några vildvuxna grenar i häcken och beskurit vår lilla ek en aning.
 
Rensade 2 rabatter vid infarten. Har haft lökar i dom men idag blev det handelsträdgården och nya växter i bägge rabatter.
Mycket trevligare att mötas av välplanterade rabatter än utelämnade lökar:)
 
Firade semestern genom att fixa lite med gårdsbrunnen

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 1 till
  • Laddar…
scim skrev:
Firade semestern genom att fixa lite med gårdsbrunnen

[bild]
Stiligt!
 
Hemmakatten
Kom drygt 22m3 väggrus igår som chauffören skickligt spred ut på vår 200 m långa infart och på vändplanen och släppte två högar som ska in i carporten. Maken ägnade sedan många timmar med att kratta till gruset. Carporten är dock kvar att fixa. Skönt med nytt grus, fick bort alla gropar som bildats. Nu gäller det bara att köra på gruset så det sätter sig innan vintern och snöslungedags.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.