3 402 161 läst · 18 288 svar
3402k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Skruvar ihop sonens bil och kände att det är lika bra att blästra och lacka bromssadlar, ok och bromssköld, fast sonen tyckte det var onödigt.
Den kommer ju ändå ligga i diket snart...
Projektbilen får riktig lack, här blev det biltema mattsvart.
Den kommer ju ändå ligga i diket snart...
Projektbilen får riktig lack, här blev det biltema mattsvart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Klippt lite visset i häcken och testat dagens leverans. Magiskt, en kletig sekatör blev verkligen ren på 15 sekunder.
Syns dock igenom att jag slarvade lite med oljan i höstas, nu har den i alla fall fått lite symaskinsolja.
Tror det kan vara ett utmärkt medel även för grovt smutsiga sågklingor, frässtål och liknande.
Edit:
Fick leta på lite mer verktyg för att kunna ta en före/efter-bild. Dessa var nog dock lite renare innan.
Syns dock igenom att jag slarvade lite med oljan i höstas, nu har den i alla fall fått lite symaskinsolja.
Tror det kan vara ett utmärkt medel även för grovt smutsiga sågklingor, frässtål och liknande.
Edit:
Fick leta på lite mer verktyg för att kunna ta en före/efter-bild. Dessa var nog dock lite renare innan.
Redigerat:
Återstår att se om det behövs, men tror det klarar sig helt ok.D Dublin skrev:
Likaså får jag se om det behövs någon plåt i överkant, men tänker att bara det skyddar från direkt nederbörd bör det klara sig. Man torkar ju ved under bara lite topptäckning i princip.
/Jocce
Vad är det för ingredienser? Oftast säljs ju liknande flaskor för dyra pengar när det går att hitta samma produkt med ett annat namn för en spottstyver. Luktar det T-röd?J JFrisk skrev:Klippt lite visset i häcken och testat dagens leverans. Magiskt, en kletig sekatör blev verkligen ren på 15 sekunder.
Edit:
Jag tyckte inte det var uppenbart vad det var för ingredienser, ska försöka läsa mer fokuserat. Luktade inte etanol och varningstexten tydde inte heller på det, varken symboler för brandfarligt eller frätande men man skulle ha både skyddsglasögon och gummihandskar...J JonasJN skrev:
Tror det stod att det var någon enzym.
Ursäkta många inlägg i tråden, gått för lång tid att redigera tidigare. Bifogar innehållsförteckning för de som är intresserade.J JonasJN skrev:
Annars håller jag med, ofta går det köpa "vanliga kemikalier" till kraftiga överpriser med häftiga etiketter.
I detta fall var det hyfsad rabatt i kombination med grensågsinköp, listpriset var väl i överkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit:
Så Kanske ungefär samma som ugnsrengöring, till ett listpris på nästan det 10-dubbla.
https://www.carepa.se/produkter/hyg...ns-grillrent-1l-un1814/?variationCode=1247289
Någon som testat det till rengöring av sågklingor?
Kanske fungerade natriymhydroxid (kaustiksoda) lika bra som kaliumhydroxid?
Blir lite förvånad att det inte är någon "frätande-symbol" på förpackningen när jag granskar innehållsförteckningen.
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 406 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 406 inlägg