Rickard. Rickard. skrev:
Jag använder bara kokande vatten och det har aldrig inte blivit rent men det tar kanske lite längre tid och mer ansträngning än special medel :thinking:
Jag får testa det, varit lite dålig på underhåll av några klingor och frässtål.
Saknar kokande vatten i garaget vilket ger en extra tröskel att släpa fram och tillbaka vad som ska tvättas mellan garage och kök. Men kan vara värt det för att slippa slabba med kemikalier. Ska nog finnas en vattenkokare över någon stans också...

Är lite skeptisk till att kombinera verktygen med vatten i avseende med rost, men starka baser är väl knappast bättre i det hänseendet.
 
Redigerat:
Gjort årets midsommarröjning hos svärföräldrarna. Detta med vår riktiga trotjänare, den går en tank varje midsommar sen ligger den i förrådet till nästa midsommar. Ingen service ändå startar den välvilligt varje år.
Röd motorsåg Husqvarna, svart hörselskydd, verktygsbälte, utomhus på en träbänk mot gräsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Häromdagen svetsade jag ihop lite vinkeljärn till en stege att ha till pumpbrunnen.
[bild]
Nästa gång jag gör en, ska jag placera ut stegpinnarna lite mer jämnt och planerat, inte bara där de råkar hamna... 😳
Underbart!

Känner igen det där...

Stort tack för att du delade med dig, så befriande med en dos självdistans!
//Ronnie
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
ullberg
Förra helgen var jag ute i skärgården med vänner och lyckades sumpa solglasögonen, bara knappt 10 meter ut från bryggan men det blir djupt fort så mina tafatta försök att fridyka efter dem misslyckades.

Nya tag med bättre ”verktyg” denna helg

Dykutrustning på träbrygga: lufttank, regulator, vinge, blybälte och våtsko. Soligt väder med skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och efter drygt 20 min letande låg de plötsligt där på ca 5 meters djup, succé! Det är inga märkesprylar /dyra glasögon men är mina enda med slipde glas så väldigt glad att jag hittade dem

/U
 
  • Gilla
pelle plåttak och 23 till
  • Laddar…
Microkatten
Den vid köpet obrukbara trädgårdsbänken...

En parkbänk med en orenoverad, sliten sida och en renoverad sida utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


...är nu äntligen helrenoverad och fått ett nytt färgglatt liv med Ottossons linoljefärg Röd Empir och linoljade ekribbor:

En tom parkbänk med röda armstöd, träplankor, på gräs under solljus med skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Bongtor och 28 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Den vid köpet obrukbara trädgårdsbänken...

[bild]

...är nu äntligen helrenoverad och fått ett nytt färgglatt liv med Ottossons linoljefärg Röd Empir och linoljade ekribbor:

[bild]
Snyggt! Jag är bara halvvägs igenom :( Renoverad parkbänk med nya träplankor, gammalt gjutjärn, grus och bråte i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mr Bygg och 6 till
  • Laddar…
Microkatten
Fast din soffa är dubbelt så stor som min bänk, så då har vi gjort lika mycket! 😉
 
Microkatten Microkatten skrev:
Fast din soffa är dubbelt så stor som min bänk, så då har vi gjort lika mycket! 😉
Smart, bara att bestämma att det är en bänk så är den färdig 👌
 
  • Gilla
Microkatten
  • Laddar…
Microkatten
Hörde du vad @nanowire skrev, @Frustrator ? Det är bara att såga av ryggstödet så är du klar! 😆
 
Microkatten Microkatten skrev:
Hörde du vad @nanowire skrev, @Frustrator ? Det är bara att såga av ryggstödet så är du klar! 😆
Perfekt!
Ska bara återuppliva datorn kompisens son vattnade igår..
Tangentbordet gav upp och gjorde att man kom direkt in i bios och inte ur det..men nu har jag bypassat det åtminstone. En uppmonterad laptop med Windows 7 på skärmen, externa enheter och delar bredvid på ett skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MickeLarsson och 1 till
  • Laddar…
tommib
Ah, en sk hård bypass.
 
tommib tommib skrev:
Ah, en sk hård bypass.
Om båda borden är inkopplade blir det väl en dubbel bypass?
 
  • Gilla
  • Haha
MickeLarsson och 1 till
  • Laddar…
Idag blev det blomlådor på trädäcket till frugan.
Träaltan med svarta sittplatser och planteringslådor, trädstammar syns genom spaljé, lummig omgivning, tidig kväll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
S s97danl skrev:
Idag blev det blomlådor på trädäcket till frugan.
[bild]
Tittar fint ut! 👍
 
  • Gilla
s97danl
  • Laddar…
Nya dosor till rabattspaden.
 
  • Grävmaskin nära sjö med skadad hytt, bredvid träbrygga, soligt, grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.