Jag skulle rekommendera att förborra, gärna med en borr med försänkning i.
 
Lika bra att fortsätta konverteringen när man har ångan uppe... blev en plugit-anslutning på sänksågen också.

Svart plugit-anslutning med exponerade koppartrådar mot en sliten träyta, relaterat till sänksågskonvertering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en sänksåg med en nyinstallerad plugit-anslutning och synliga elektriska komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en sänksågs plugit-anslutning mot en trämönstrad bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Lika bra att fortsätta konverteringen när man har ångan uppe... blev en plugit-anslutning på sänksågen också.

[bild]
[bild]
[bild]
Är det inte lättare att köpa rätt såg från början? ;-)
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
R Robin Wahlman skrev:
Är det inte lättare att köpa rätt såg från början? ;-)
Då får man dras med klyvkniv ;)
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Jo det hade ju underlättat ;)
 
P
mattiasp mattiasp skrev:
Rätat upp väggar med glespanel, oändligt många kilar och fick-skruvar. Och linjelaser. Allt inom +/- 2 mm.
[bild]
Den här bilden fick mig verkligen att vilja köpa en Bosch Gll 3-80 cg , dom raka linjerna tilsammans med de gröna essve lådorna tilsammans med lite gammvirkesdoft:coffee: detta forum tilsammans med black friday och mycket skumma byggrelaterade drömmar på natten är inte bra för hälsan :seenoevil:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Min hälsa är än så länge bra trots en GLL 3-80 CG. Frågan är hur länge, det är svårt att komma ihåg vad man sa till frun att verktygen kostade när hon frågar för andra gången. Den här gången klarade jag mig ur knipan eftersom hon precis köpt ytterligare en cykel. Nästa gång åker jag nog dit och då kanske hälsan försämras avsevärt :crysmile:
 
  • Gilla
Needas och 2 till
  • Laddar…
R Robin Wahlman skrev:
Är det inte lättare att köpa rätt såg från början? ;-)
Det går ju inte, då får man ju dras med en klyvkniv ;)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Den här bilden fick mig verkligen att vilja köpa en Bosch Gll 3-80 cg , dom raka linjerna tilsammans med de gröna essve lådorna tilsammans med lite gammvirkesdoft:coffee: detta forum tilsammans med black friday och mycket skumma byggrelaterade drömmar på natten är inte bra för hälsan :seenoevil:
Om du granskar bilden noga, så ser du en grå systainer som innehåller alla mina Centrotec- prylar. Dessutom ser man att det hänger en Bose Revolve+ på väggen. Om du vill ha inspiration till att köpa saker alltså. Båda är grymma!
 
P
mattiasp mattiasp skrev:
Om du granskar bilden noga, så ser du en grå systainer som innehåller alla mina Centrotec- prylar. Dessutom ser man att det hänger en Bose Revolve+ på väggen. Om du vill ha inspiration till att köpa saker alltså. Båda är grymma!
Jag har redan 7 olika centrotec systainers plus protools låda samt den i mini systainer som kom i höst här så den stillan blir svår:oops:.. skall vara det lilla hylsnyckelsetet som finns i mini systainer då:geek: en sådan Bose skall jag kolla upp :)
 
S
Ola C Ola C skrev:
En myriad av spännklossar för gerade hörn. Inget jag uppfunnit själv på något vis men ändå. Det röda på undersidan är 80 sandpapper för att förhindra glidning.Test på gerat hörn, helt utan dominos eller andra hjälpmedel. Festooltvingarna är bara för att plankorna inte ska välta av tvingtyngden. Allt bygger på att man får tryck centralt o tvärs fogen. Ingen glidning mellan ämnena och lyckades iaf uppbringa så mycket tryck att jag fick squeeze out.

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Många gånger kan man göra sån limning med bara maskeringstejp. Jag kallar det malmstenslimning (praktiseras flitigt på Malmstensskolan). :cool:

Man lägger bitarna på mage så att geringarnas spets möter varandra och tejpar på utsidan längs med fiberriktningen. Sen vänder man bitarna till ryggläge och applicerar lim. Sen viker man upp den ena biten och tejpen fungerar som ett gångjärn och håller ihop fogen.
 
S sinuslinus skrev:
Många gånger kan man göra sån limning med bara maskeringstejp. Jag kallar det malmstenslimning (praktiseras flitigt på Malmstensskolan). :cool:

Man lägger bitarna på mage så att geringarnas spets möter varandra och tejpar på utsidan längs med fiberriktningen. Sen vänder man bitarna till ryggläge och applicerar lim. Sen viker man upp den ena biten och tejpen fungerar som ett gångjärn och håller ihop fogen.
Jo den metoden har jag koll på. Tycker dock det kräver att det är typ en låda med fyra sidor för att funka bra. I mitt exempel med bara två pinnar får man inget tryck alls med tejpmetoden...och kör man dominos funkar metoden inte överhuvudtaget.
 
S
Styrkan ligger i enkelheten och därför skippar man tapparna. ;)

Den funkar inte till allt men nog tycket jag att det funkar med två bitar också.
 
nanowire nanowire skrev:
Slipar ett kassaskåp som ska bli side table.
It’s a sign! Under det gula, röda, orange och vita döljer sig passande nog en fin ”byggahus-grön” ton :love:
[bild] [bild] [bild]
Så här blev resultatet. Det var inte lätt att rädda den gröna originalfärgen tyvärr (mest för att jag nog var lite för ambitiös med slipningen :oops: ) så vi får se om jag senare lackar om utsidan också. Men det får dröja, ingen lust alls att bära den i källartrappen igen. Slitet grönt kassaskåp med öppen dörr, visar interiör och hjul, bredvid en soffa och matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slitet skåp med bortslipad grön färg på hjul intill en soffa, med en belysningslampa ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en sliten etikett med texten "GÖTEBORGS KASSASKÅPSFABRIK" på en grönmålad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Häftigt, sån vill jag också ha.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.