3 404 722 läst · 18 294 svar
3405k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Du skall ha härdat glas. Plast kommer du inte att se något igenom efter första gången. Vilken glasmästare som helst borde kunna fixa ett glas åt dig. Många med lite mindre erfarenhet kommer säkert att rekommendera laminerat glas åt dig då dom skära till det direkt. Men stå på dig och beställ ett härdat det håller mycket längre pga att ytan är hårdare.nino skrev:
Jag har servat bussverkstäder med glas och bytt i stort antal blästerksåp. Efter att vi provade med härdat glas istället för laminerat så behövde vi inte byta lika ofta. Alla som provat att polera bort repor från härdat och icke härdat glas vet också att det tar mycket längre tid på härdat glas
Jag hade inte det ursprungligen men sen väcktes tanken för nån vecka sedan och nu efter att du skrev började jag tänka på det igen. Jo, kanske? Det är lite pinsamt att lämna iväg sina hemslöjdade grejer till yrkesmän och sen är jag orolig för vad det kan kosta men jag tänkte svetsa färdigt och sen kanske jag frågar runt.F fribygg skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 157 inlägg
Borde kanske ligga under dagens inköp, men det har varit mer jobb hemma med den än vad det var med att köpa klumpen, så här är den.
Dagens blocketköp har fått sig en rejäl omgång. Den har kommit en bra bit på vägen mot att bli ett blocketfynd. Det återstår lite plåtslöjd för att det ska gå att lägga ner bandet helt horisontellt och så saknas det ett bord för den rundade delen, men det får komma senare.
Dagens blocketköp har fått sig en rejäl omgång. Den har kommit en bra bit på vägen mot att bli ett blocketfynd. Det återstår lite plåtslöjd för att det ska gå att lägga ner bandet helt horisontellt och så saknas det ett bord för den rundade delen, men det får komma senare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snyggt
Är den oscillerande? Hade själv tänkt bygga en kantputs av ett bord som jag fäster 2 rullar å en 4kw motor på. Men är oscilleringen vital för en kantputs funktion eller klarar man sig utan?
Är den oscillerande? Hade själv tänkt bygga en kantputs av ett bord som jag fäster 2 rullar å en 4kw motor på. Men är oscilleringen vital för en kantputs funktion eller klarar man sig utan?
Logga in
Skapa konto
Har trimmat min lilla Kapp 40 vedkap genom att sätta på en starkare motor. Nu stannar den inte hela tiden som den gjorde med den gamla motorn.
Va dock inte så lätt då den har en specialmotor. Men jag lyckades efter mycket letande hitta en
Tack. Den oscillerar, vilket väl är det som gör att det är en ”puts” och inte bara en avverkare. Utan oscillering får man röra lite på ämnet i slutet för att få bort ojämnheter, så det går absolut att klara sug utan. Fast jag vill helst inte.D Djävulssnickarn skrev:
Har också tänkt så men problemet ä bara att de oscillerande är då förbannat dyra. Vill hitta nåt för under 2000. Begagnat då förstås då jag vill ha en kraftig maskin
Jag gav tretusen, så omöjligt borde det inte vara att hitta. Be @Frustrator om hans berömda bevakningstjänst om du inte vill hänga på Blocket hela sommaren.
Vet du hur stark motor det är i din?
Aha det ska jag göra, bra idé
Aha det ska jag göra, bra idé
2,2 kW En sån här är det: https://www.alibaba.com/product-det...700.pc_countrysearch.main07.15.4cab5c6fsJFvxN
Det verkar vara en av de populärare kineserna som säljs under att antal varumärken, men de flesta heter något med MM-2315 även som ombrandade så det är rimligt enkelt att jämföra.
Det verkar vara en av de populärare kineserna som säljs under att antal varumärken, men de flesta heter något med MM-2315 även som ombrandade så det är rimligt enkelt att jämföra.
Aha då låter du fick den rätt dyrt, en beggad kinamaskin borde väl gå på max 1000
Jo en bandslipmaskin är ju rätt lätt att bygga men frågan är hur man får till oscilleringen