3 392 449 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
smaken är som ....
Men jag föredrar de bilder som inte är länkade alla dagar i veckan och dubbelt på söndagar. Då slipper man alla söndriga länkar när man vill läsa något gammalt inlägg samt kan följa utvecklingen/tidigare bilder på personens profil. Jag skulle gråta blod (och nog även benmärg) om Olas eller någon annans bilder försvann när jag behövde dem som bäst.
Men jag föredrar de bilder som inte är länkade alla dagar i veckan och dubbelt på söndagar. Då slipper man alla söndriga länkar när man vill läsa något gammalt inlägg samt kan följa utvecklingen/tidigare bilder på personens profil. Jag skulle gråta blod (och nog även benmärg) om Olas eller någon annans bilder försvann när jag behövde dem som bäst.
Det börjar ta sig, porten och en vända färg till så är utsidan klar.P Prodigys skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har mest småpillat lite idag samt blivit avbruten av en stenleverans imorse, besiktning av bilen och sen har snickarna som e här och byter fönster på huset pratat lite.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är den ihop igen och testad, och den funkar faktiskt! Tankat med Stihl motomix 2T.
Några barnsjukdomar ännu verkar det som den har. Den stannar direkt jag drar på gasen, jag tror det är tankluftningen som spökar för efter jag haft igång den en liten stund och den stannade, så ville den inte starta igen. Tyckte mig höra något mysko ljud, jag tror det var tanken som sög in lite luft. Jag undrar om jag satte den där avluftningsventilen fel väg, jag tog inte bild hur den satte så jag fick gissa mig fram på den punkten, blåste i den och satte den så jag tyckte luft borde komma in enklast denna väg.
Jag provade starta igen utan lycka så jag öppnade korken för att lufta tanken, hörde inget vacuum dock men det kan ändå varit ett då den var igång. Efteråt gick det mkt enklare att starta igen, sen körde den på tomgång, lite väl snabbt kanske. Ska nog ställas in mera efter jag kollat mera på detta med avluftningen... Får räcka för ikväll, blir uppäten av krankar* där ute.
* mygg
Några barnsjukdomar ännu verkar det som den har. Den stannar direkt jag drar på gasen, jag tror det är tankluftningen som spökar för efter jag haft igång den en liten stund och den stannade, så ville den inte starta igen. Tyckte mig höra något mysko ljud, jag tror det var tanken som sög in lite luft. Jag undrar om jag satte den där avluftningsventilen fel väg, jag tog inte bild hur den satte så jag fick gissa mig fram på den punkten, blåste i den och satte den så jag tyckte luft borde komma in enklast denna väg.
Jag provade starta igen utan lycka så jag öppnade korken för att lufta tanken, hörde inget vacuum dock men det kan ändå varit ett då den var igång. Efteråt gick det mkt enklare att starta igen, sen körde den på tomgång, lite väl snabbt kanske. Ska nog ställas in mera efter jag kollat mera på detta med avluftningen... Får räcka för ikväll, blir uppäten av krankar* där ute.
* mygg
Du lär behöva en sådan här!DennisCA skrev:Nu är den ihop igen och testad, och den funkar faktiskt! Tankat med Stihl motomix 2T.
[bild]
[bild]
[bild]
Några barnsjukdomar ännu verkar det som den har. Den stannar direkt jag drar på gasen, jag tror det är tankluftningen som spökar för efter jag haft igång den en liten stund och den stannade, så ville den inte starta igen. Tyckte mig höra något mysko ljud, jag tror det var tanken som sög in lite luft. Jag undrar om jag satte den där avluftningsventilen fel väg, jag tog inte bild hur den satte så jag fick gissa mig fram på den punkten, blåste i den och satte den så jag tyckte luft borde komma in enklast denna väg.
Jag provade starta igen utan lycka så jag öppnade korken för att lufta tanken, hörde inget vacuum dock men det kan ändå varit ett då den var igång. Efteråt gick det mkt enklare att starta igen, sen körde den på tomgång, lite väl snabbt kanske. Ska nog ställas in mera efter jag kollat mera på detta med avluftningen... Får räcka för ikväll, blir uppäten av krankar* där ute.
* mygg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Provkört min nya rektalutvidgare.
Det är Biltemas damaskverktyg. Kollade för många år sedan på att köpa en sån här, men då var det många tusenlappar för något man använder väldigt sällan. Men nu hade ju Biltema en för knappa tusenlappen, och då var det motiverat att villhöva den för att slippa schlabba med en kladdig damask som inte vill glida på. Funkar fint! Men man fick byta nippeln till tryckluften, den var för liten för att passa min slang.
Det är Biltemas damaskverktyg. Kollade för många år sedan på att köpa en sån här, men då var det många tusenlappar för något man använder väldigt sällan. Men nu hade ju Biltema en för knappa tusenlappen, och då var det motiverat att villhöva den för att slippa schlabba med en kladdig damask som inte vill glida på. Funkar fint! Men man fick byta nippeln till tryckluften, den var för liten för att passa min slang.
Mindre glädjande nyheter. Den vänstergängade skruven skruvade ur sig på kopplingens sida då jag testade sågen. Jag trodde inte det kunde hända då den var vänstergängad... Jag upptäckte det då kedjan inte ville hållas spänd. Verkar som det gick hårt åt nålkransen, den blev vriden. Woodruffkilen gick också av.
En automatkörnare var verktyget att få ut den med. Sen fick jag ett bättre grepp med draghammaren och kunde dra ut den. Jääkligt surt... Nu måste jag ha ny lagerkrans, ny kil och ny vänstermutter.
Lagerkransen är tum 1/2 x 5/8 x 1/2 eller 12,7 x 15,785 x 12,7 mm, finns som reservdel till modernare husqvarna ännu så den köpte jag online. Lyckades halv rehabilitera den nuvarande genom att spänna upp ändorna i två ER-25 hylsor och vrida dom, så nu funkar den väl någorlunda, men bäst å köpa nytt... Woodruff kilarna verkar svårare att hitta, 2x5x12mm tror jag den ska vara. Sen en vänstergängad M8 mutter tror jag det är med 1,25 mm stigning.
Ganska bitter just nu, inget som inte går å fixa men flera dar å vänta på delar. Hur vet man det inte händer igen, tyckte jag tog i hårt. Loctite blir det nog...
En automatkörnare var verktyget att få ut den med. Sen fick jag ett bättre grepp med draghammaren och kunde dra ut den. Jääkligt surt... Nu måste jag ha ny lagerkrans, ny kil och ny vänstermutter.
Lagerkransen är tum 1/2 x 5/8 x 1/2 eller 12,7 x 15,785 x 12,7 mm, finns som reservdel till modernare husqvarna ännu så den köpte jag online. Lyckades halv rehabilitera den nuvarande genom att spänna upp ändorna i två ER-25 hylsor och vrida dom, så nu funkar den väl någorlunda, men bäst å köpa nytt... Woodruff kilarna verkar svårare att hitta, 2x5x12mm tror jag den ska vara. Sen en vänstergängad M8 mutter tror jag det är med 1,25 mm stigning.
Ganska bitter just nu, inget som inte går å fixa men flera dar å vänta på delar. Hur vet man det inte händer igen, tyckte jag tog i hårt. Loctite blir det nog...
När vi byggde så gick tanken på att montera en nedfälld saxlyft i golvet genom huvudet några gånger... Tänkte att det var en himla onödig utgift för två lyft per år...
Gissa om jag ångrat den snålheten några gånger.
Gissa om jag ångrat den snålheten några gånger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är bara den här bilen som vi har som man måste under för att byta oljefilter.. annars så behöver jag inte under för normal service....Appendix skrev:
Om det är något som jag ogillar med mitsubishin är det att det inte går att göra en oljeservice på den utan att drälla olja.
Funderar om jag ska gjuta betonggolv i förrådet jag bygger, har grusgolv nu. Och isåfall göra en nedsänkning, antingen för framtida saxlyft eller bara så man sliper under bättre, tillsammans med ramper.