S
Tack :)
 
S
pjodden skrev:
Nyss hemkommen efter vår första husvagnstripp. Lite tips från en förstagångscampare till en annan: vattenkanna är bra för att fylla på vatten, förlängningssladd om man campar hos kompisar och glöm för allt i världen inte stödbensölen! (det är lag på en öl efter minst ett nervevat stödben ;) )
Då är vi på plats :) och precis knäppt upp stödbensölen :) passade på att köpa en vattenslang på Biltema då platsen hade ett vattenutkast, blev några expansionsbeslag också (y)
 
  • Gilla
pjodden och 1 till
  • Laddar…
Frun ville att jag skulle snickra ihop en enkel låda som Sally och Astrid (våra två katter) kan krypa in i. Eftersom jag bytt brädfordringen på hus, garage och förråd tänkte jag att katthuset skulle gå i samma stil.

Handgjort katthus i rött, matchande husets brädfordring, med svart tak och skål med kattmat på trädäck vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Simon Swartling och 8 till
  • Laddar…
Du kommer få ligga i kväll broder!:)
 
  • Gilla
Rdna och 5 till
  • Laddar…
En trästock som stödjer en byggnadsstruktur i ett lantligt skjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittat en stock som tydligen fyllde en ganska viktig funktion
 
Idag brast mitt andra bandsågsblad. Halvtums tuffsaws. Hade en 1/4" tidigare som även den brast. Börjar undra om jag spänner för hårt, min såg saknar någon indikator för att säga hur mkt spänning man har på.

Det har ju varit mycket snack om hur man bör göra. typ spänna av varje gång. Men som jag förstår det, så länge man inte spänner så hårt att man överstiger stålets plastiska deformationsgräns så är det OK att ha det konstant spänt.
 
DennisCA skrev:
Idag brast mitt andra bandsågsblad. Halvtums tuffsaws. Hade en 1/4" tidigare som även den brast. Börjar undra om jag spänner för hårt, min såg saknar någon indikator för att säga hur mkt spänning man har på.

Det har ju varit mycket snack om hur man bör göra. typ spänna av varje gång. Men som jag förstår det, så länge man inte spänner så hårt att man överstiger stålets plastiska deformationsgräns så är det OK att ha det konstant spänt.
Skriv till tuffsaws och fråga? De är ju omtalat bra att ha att göra med.
Med ett nytt blad kan du ju prova att sänka spänningen lite i taget tills du inte sågar så bra längre och sen spänna tillbaka ett steg hårdare än det.
 
P
Körde lite massproduktion... 4 lådor till, monteringen gick på ca 1/3 av tiden för de första 4. Nu återstår slipning och fernissa, samt att jag ska sätta avdelare i ett par av dem.

Ett öppet blått väggskåp med flera trähyllor och synliga skruvar i väggverkstaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gravid kvinna renoverar toalett, tapetserar vägg med grafiskt mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mmin händiga och gravida fru renoverar lilltoan... och jag vet inte exakt vad jag gör annat än glatt hejar på.
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
... och jag vet inte exakt vad jag gör annat än glatt hejar på.
Det är rätta takter!
Den höggravida frugan mår säkert bara gott av lite motion.

Och små rum skall naturligtvis ha stormönstrade tapeter :cool:
 
Satt upp en lysrörsarmatur på 2x36W 140cm i mors långsmala förråd på <10kvm. Det blev skapligt ljus må jag säga. Så blir det när Jula har rea :p
 
KnockOnWood skrev:
Det är rätta takter!
Den höggravida frugan mår säkert bara gott av lite motion.

Och små rum skall naturligtvis ha stormönstrade tapeter :cool:
valet av tapet blir ngt begränsat när man siktar på 20kr per rulle. men det visste jag inte att man ska ha små mönster till små rum :) ska tänka på det.
 
Chrissofsweden skrev:
Satt upp en lysrörsarmatur på 2x36W 140cm i mors långsmala förråd på <10kvm. Det blev skapligt ljus må jag säga. Så blir det när Jula har rea :p
Vad kostade de?
 
Köpte 5 till mina 22 kvm garage. Räcker det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.