richardtenggren
Alltgår Alltgår skrev:
Vet om att jag gör alldeles för få knivrelaterade inlägg på detta forum, så här kommer ett för säkerhets skull. En nätt liten hjälpreda i köket.
[bild]
Tycker du borde ha en ”Alltgår’s knivbyggartråd”, där varje inlägg gärna är väldokumenterade med bilder genom hela processen :)

Redigerat:
  • Gilla
Luddis_1 och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tycker du borde ha en ”Alltgår’s knivbyggartråd”, där varje inlägg gärna är väldokumenterade med bilder genom hela processen :)
Ja det har varit en tanke hos mig, och hade varit kul! Tyvärr lyckas jag alltid glömma fota visa delar...
Men ska skärpa mig och försöka styra upp det på nästa lämpliga projekt!

• Gilla
Luddis_1 och 4 till
  • Laddar…
Javisst, knivbyggaren får allt skärpa sig ! :rofl:

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Välorganiserad verkstad med målad vägg, betsad plywood och uppsatta hyllor fyllda med verktyg och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsatt i verkstan.
Målat nya väggen, satt upp den betsade plyfan, och fått upp hyllan.
Satte en sarg på högre hyllan med, som nu är betydligt stabilare. Agerar även bländskydd på LED-listerna.

Tror det är dags att röja av lite också :thinking:

• Gilla
Lintto1 och 16 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tror det är dags att röja av lite också :thinking:
Äh, varför det. Det måste ju se ut som om man jobbar där också. Är det renstädat och kliniskt rent på borden så ser det ju ut som om ingen har satt sin fot där...:thinking:;):D

R roli skrev:
Äh, varför det. Det måste ju se ut som om man jobbar där också. Är det renstädat och kliniskt rent på borden så ser det ju ut som om ingen har satt sin fot där...:thinking:;):D
Nu har jag varit så genial att jag inte tagit en bild lite mer vinklad nedåt och åt höger, där ser det ännu värre ut. :rolleyes:;)

Tror det är dags att röja av lite också
Ja. Såg bilden o trodde jag råkat klicka i den förhatliga infinite scroll funktionen o hamnat i @Frustrator s styra upp verkstan tråd.

• Gilla
beqen
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Likadant på Skoda och VW. Man kör ett tryck på torkarspaken efter att motorn stängts av.
Jag brukar bara köra upp torkarna i serviceläge och sedan låta dom ligga kvar på rutan så tinar kupevärmen upp dom också.
Tyvärr verkar alla nya bilar lida av designmissen att torkarnas viloläge är under den värmda delen av vindrutan.
Det DÄR tackar man för, har irriterat mig på min Skoda, men inte orkat kolla upp. I vilken riktning trycker man på spaken?

Ola C Ola C skrev:
Ja. Såg bilden o trodde jag råkat klicka i den förhatliga infinite scroll funktionen o hamnat i @Frustrator s styra upp verkstan tråd.
Jag tror Frustrator skulle känna sig hemma i mitt garage just nu ;)

Ola C Ola C skrev:
Du menar den komiska tragedin i n+1 (n—>inf) akter? Jag tycker det @Frustrator gör är stort, dvs genom sitt offer får oss andra med bristande ordning att inte känna oss så dåliga ändå :):heart:

• Gilla
  • Älska
Daniel_N och 3 till
  • Laddar…
A
Jag tror Frustrator skulle känna sig hemma i mitt garage just nu ;)
Det gör vi alla! bänkytor är egentligen bara hyllor för långtidsförvaring av diverse prylar:)

• Haha
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Det DÄR tackar man för, har irriterat mig på min Skoda, men inte orkat kolla upp. I vilken riktning trycker man på spaken?
Neråt en gång genast efter att man stängt av motorn och vridit av strömmen. Om jag kommer rätt ihåg. En del bilar inom vw koncernen så fungerar det inte mera med spaken utan man måste gå in i någon meny för att aktivera serviceläget. Det står säkert i handboken hur man gör.

• Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag tycker det @Frustrator gör är stort, dvs genom sitt offer får oss andra med bristande ordning att inte känna oss så dåliga ändå :):heart:
Håller med, jag känner ingenting när jag ser bilder från andras garage/verkstad. Även om min ordning kunde vara bättre ;)

Ola C Ola C skrev:
Plötsligt händer det. Lastad släpvagn med byggmaterial på en snöig väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Huzzbutt och 8 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Plötsligt händer det. [bild]
Nej vänta nu, har du verkligen tänkt igenom detta?! :oops:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.