3 392 245 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Lilltösen fyller ett år om 3dagar.
Så storasyster, 6år, bestämde sig för att bygga en lådbil som födelsedagspresent.
Precisionen blir som den blir när man är 6. Så jag fick äran att sandpappra bort alla ojämnheter.
Fuskar lite med bandslipen..
Så storasyster, 6år, bestämde sig för att bygga en lådbil som födelsedagspresent.
Precisionen blir som den blir när man är 6. Så jag fick äran att sandpappra bort alla ojämnheter.
Fuskar lite med bandslipen..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 377 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 377 inlägg
@K_arlstrom Det är onekligen bra grejer dom säljer men när jag väldigt ospecifikt skrev finlir så menade jag just finlir ≈100mm backbredd, och låg höjd. Tittar just nu på leinen junior och gillar designen men hade gärna sluppit undan lite billigare då jag inte behöver överdriven precision.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
@vectrex de där verkar ju supersmidiga! Körde vanlig scotch brite och rostlösare med den tryckluftsdriva excenterslipen, men nöjde mig såhär (missfärgningen ser ut att sitta i porerna)
@Rickard.ag låter nästan som att du ska leta efter ett sånt här
fast det är kanske för långt åt andra hållet? Leinen modellen såg riktigt trevlig ut!
@Rickard.ag låter nästan som att du ska leta efter ett sånt här
Jag körde flapdisc i grunden. Tog bra men blev lite flammigt så jag avslutade med såna som vectrex länka till, dom lämnade en fin yta.K_arlstrom skrev:@vectrex de där verkar ju supersmidiga! Körde vanlig scotch brite och rostlösare med den tryckluftsdriva excenterslipen, men nöjde mig såhär (missfärgningen ser ut att sitta i porerna)
@Rickard.ag låter nästan som att du ska leta efter ett sånt här [media] fast det är kanske för långt åt andra hållet? Leinen modellen såg riktigt trevlig ut!
https://www.biltema.se/verktyg/slipning/sliptillbehor/flapdisc-polering-2000019667
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Hopp!
Modern min tyckte den här dörren såg lite tråkig ut.
Ffa nere i hörnet är den lite schleten
Köpte virke förra veckan..landet på korttork
Utsidan blir nog något av detta som jag hittade under huset.
Verktygsparken är lite begränsad..
+En handsåg från Byggmax..
Då var det bara att börja klyva..spårade med cirkelsågen och tog sista 3cm i tjocklek för hand..
Modern min tyckte den här dörren såg lite tråkig ut.
Logga in
Skapa konto
Ffa nere i hörnet är den lite schleten
Logga in
Skapa konto
Köpte virke förra veckan..landet på korttork
Logga in
Skapa konto
Utsidan blir nog något av detta som jag hittade under huset.
Logga in
Skapa konto
Verktygsparken är lite begränsad..
Logga in
Skapa konto
+En handsåg från Byggmax..
Då var det bara att börja klyva..spårade med cirkelsågen och tog sista 3cm i tjocklek för hand..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Det är ett knep för att lyckas klyva två reglar med en batteridriven cirkelsåg från ryobi utan att behöva ta mer än tre pauser för batteriladdningS straffarbete skrev:
Första pausen ägnade jag åt att snacka verktyg med @Lime113 och andra pausen åt att äta mat. Tredje pausen blev det att blanda deg, men det var segt.
'men det var segt' pun intended?Frustrator skrev: