3 396 290 läst · 18 266 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 392 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 392 inlägg
Jag röstar på den övre, tycker att den är mer sammanhängande och intressant medans den nedre har 2 brädor som inte riktigt passar in som stör min hjärna lite men det kanske bara är jag
Det fick bli den nedersta!V vectrex skrev:
Har ägnat hela eftermiddagen åt att få ihop denna ”låda”. Blev väldigt mycket mer komplicerat då min jigg bara tar drygt 30cm i bredd. Bordet är 42cm djupt.
Fick dela allt, fingerfoga och därefter limma ihop det igen! Blev bra till slut men jag tabbade mig på orienteringen på ena kortsidan så fibrerna löper tyvärr inte obrutna på ena sidan. Är än så länge bara torrpassad!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Var problemet kullåsningen på den där också? Min Dewalt har tydligen en brusten fjäder som håller kulan enligt den info jag funnit på symtomet min har...
Känns även som man skulle ha ett bättre interface för bits till slagskruvdragare än 1/4”, rätt vanligt att vitsen ”kantrar” något i fästet om man kör grov/lång skruv.
Känns även som man skulle ha ett bättre interface för bits till slagskruvdragare än 1/4”, rätt vanligt att vitsen ”kantrar” något i fästet om man kör grov/lång skruv.
Jag byggde mig en hylla så att jag har någonstans att ställa lilla högtalaren medans jag bygger garaget....
Sen smällde jag upp det sista av panelen också.
Sen smällde jag upp det sista av panelen också.
Köpte den begagnad (med kvitto, jag är inget monster), och den var felmonterad från början. Har försökt tidigare, men jag behövde sprängskissen för att förstå hur det var tänkt. Det var ingenting som var trasigt, bara saker monterade bakvänt och i fel ordning.richardtenggren skrev:Var problemet kullåsningen på den där också? Min Dewalt har tydligen en brusten fjäder som håller kulan enligt den info jag funnit på symtomet min har...
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Daniel_N skrev:
Lite OT, men: Kan jag ha sett @Daniel_N i Lindvallen nån dag före Cykelvasan? Eller var det en Look-a-like?Ola C skrev:
Nämen alltså... jag har ingen bild, jag var där i torsdags eller fredags på mässan före vasan då jag passerade en person som såg bekant ut.
Efter ca 10 min gick det upp ett Liljeholmens att det var likt Daniel N, men jag har ingen aning, han kanske inte ens cyklar överhuvudtaget.
Blev dock ännu mer fundersam då jag såg inlägget om "cykeltävlingen", men jag har ju ingen aning om vad det inlägget menar, det kan ju vara ett internskämt jag inte hängt med på.....
Efter ca 10 min gick det upp ett Liljeholmens att det var likt Daniel N, men jag har ingen aning, han kanske inte ens cyklar överhuvudtaget.
Blev dock ännu mer fundersam då jag såg inlägget om "cykeltävlingen", men jag har ju ingen aning om vad det inlägget menar, det kan ju vara ett internskämt jag inte hängt med på.....
Äntligen blir det tid att städa lilla uteboden! Konstigt att man inte hittar rätt pryl när man är säker på att den finns?
Förhoppningsvis blir det plats för lite sällanprylar från snickerboa som får flytta ut och bidra med mer utrymme där inne!
Förhoppningsvis blir det plats för lite sällanprylar från snickerboa som får flytta ut och bidra med mer utrymme där inne!
Logga in
Skapa konto