3 392 852 läst · 18 252 svar
3393k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 114 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 132 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 132 inlägg
Då får du hemskt gärna peka mig i rätt riktning!
Du menar sånt här som åkte i soptunnan häromdagen? Mitt hade rostat, något märkligt då det bara används inomhus men det har väl fått en skvätt vatten på sig. Skulle dra ut bandet helt för att torka av det från rost, då sa det fjoooung o hela bandet flög ut med fjädrar o skit. Gillade aldrig det ändå,tyckte knappen va för trög att trycka in.MathiasS skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 132 inlägg
Bauhaus verkar ha talmetern till ett vettigt pris, får svänga in om någon gång snart.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 114 inlägg
https://sv.wikipedia.org/wiki/TalmeterOla C skrev:Du menar sånt här som åkte i soptunnan häromdagen? Mitt hade rostat, något märkligt då det bara används inomhus men det har väl fått en skvätt vatten på sig. Skulle dra ut bandet helt för att torka av det från rost, då sa det fjoooung o hela bandet flög ut med fjädrar o skit. Gillade aldrig det ändå,tyckte knappen va för trög att trycka in.
[bild]
Finns även i 6 m modell.13th Marine skrev:
Sen får du gå med i klubben med oss andra som kapar 10 cm för korta bitar. Vet inte om jag vågar använda min när jag skall kapa balken som skall läggas på plats snart ...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 132 inlägg
Man kanske ska tejpa fast innermåttshjälpen =)
Funderade på 6m, men den var lite väl dyr, kanske köper en vid behov.
Funderade på 6m, men den var lite väl dyr, kanske köper en vid behov.
Använder mest 6 m modellen. Bredare band, tydligare och med avståndsskala på baksidan med, den går att sträcka ut långt i det fria och bättre låsning av bandet när man tagit ett mått13th Marine skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Fast 6m är ju lite av en otymplig best att bära runt på. Jag tror jag har 6 eller 7 talmetrar i storlek 2,3 & 6m - alla har sin charm / användningsområde - men skulle jag välja en skulle jag nog ta 3m.
/U
/U
Hultafors har alltså förstört talmetern? Jag har 5-6 st av originalmodellen och visst slits dessa men inte på något onormalt sätt. Synd!Ola C skrev:Du menar sånt här som åkte i soptunnan häromdagen? Mitt hade rostat, något märkligt då det bara används inomhus men det har väl fått en skvätt vatten på sig. Skulle dra ut bandet helt för att torka av det från rost, då sa det fjoooung o hela bandet flög ut med fjädrar o skit. Gillade aldrig det ändå,tyckte knappen va för trög att trycka in.
[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 132 inlägg
Jag vet hur det är =)