3 406 596 läst · 18 295 svar
3407k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 383 inlägg
Modifierade minifräsen genom att byta ut orginal koordinatbord mot ett bra dito.
Hålbilden på det nya bordet matchade inte så bra mot bottenplattan (kanten på laxstjärten) men det gick bra med pilotborr samt stegborr först.
Vilken skillnad det blev med nya bordet. Mindre vibrationer och stummare överlag.
Hålbilden på det nya bordet matchade inte så bra mot bottenplattan (kanten på laxstjärten) men det gick bra med pilotborr samt stegborr först.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Vilken skillnad det blev med nya bordet. Mindre vibrationer och stummare överlag.
Logga in
Skapa konto
Svarvade ett handtag till en ångbromsventil på ett ånglok ikväll. Råmaterialet är ekklossar gjorda för att stadga upp spåret i kurvor.
Äntligen fick jag nytta av min borrchuck till svarven.
Klart för lack
Logga in
Skapa konto
Äntligen fick jag nytta av min borrchuck till svarven.
Logga in
Skapa konto
Klart för lack
Deja wu.. Jag brukar allt som oftast läsa om Pettson och Findus för barnen. Jag älskar att utröna allt vad han har i snickeboa. När jag ser din vekstad kommer det för mig att jag sett den förut. Kan det vara så att gubben Pettson eller Sven Nordqvist kan vara synonymt med Frustrator?Frustrator skrev:Och har man gjort lim så ska det väl användas?
Sagt och gjort, som alla vet ska man när man limmar förbereda allt innan (eller ha minst en rejäl hammare i närheten).
Gott om plats är en fördel men överskattat.
[bild]
[bild]
Och till alla som tvivlade på att en låda kan skapa plats..titta, blev som en liten sarg jag kan stå inom
[bild]
Tveksam om tvingarna verkligen behövs, lådan var rätt tight att få ihop ändå..men skadar inte tänkte jag och drog på några.
Verktygstokig
· Halland
· 7 578 inlägg
Frustrator skrev:
Ja, gör det då det var mycket positivt menat. Jag är imponerad över hur mycket du får gjort trots bristen på utrymmeFrustrator skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Datorbord i 15mm samt 12mm björkplywood... misstänkt likt ett bord från Ron Paulk.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Klar med busfias pusselhörna i garaget underredet blev några björkplywood bitar och toppskiva i 60mm björk, behandlad med osmohårdvaxolja.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ett höj-sänkbart skrivbord ska göras om till arbetsbord. Det har redan varit grymt användbart att kunna ställa höjden från ca 60cm till 120cm.
Så fort datorbordet är klart.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Logga in
Skapa konto
Äh vafan jag fortsätter bomba... målade botten orange samt rollade på första lagret med nordsjös halvblanka möbellack. Använde en skumroller. Helsicke vad jämt och fint lacken går på med skumroller. Ett tips. Plywooden var hungrig dock så det blir kanske tre varv istället för vanliga två.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg