3 385 029 läst · 18 228 svar
3385k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Klippt en hasselhäck, Husqvarnas batterimaskiner är sjukt smidiga.
Sen hjälper det ju till lite att man har traktor med arbetsplattform för att nå upp, hade tagit tre gånger så lång tid att göra från stege.
Sen hjälper det ju till lite att man har traktor med arbetsplattform för att nå upp, hade tagit tre gånger så lång tid att göra från stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Nu är det läge att du bygger en fjärrkontroll till traktorn så kan du glida omkring som en prins däruppeB blue.b skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Slipade upp förra veckans loppisfynd - av någon anledning ville jag inte ”offra” Tormeken för denna ’yxa’ men på den lite billigare julakopian hade jag ingen emot att slita på (behövdes tas bort ganska mycket material)
/U
Logga in
Skapa konto
/U
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Fixat till en bänkskiva. 19mm mdf med 15mm kantlist i valnöt, radie 25 på ytterhörnen, på med laminat på båda sidor, fräs med kopierstål och sist fasstål.
Är lite småfrälst i laminat efter att precis börjat jobba med det till lite olika prylar, går snabbt att få snyggt o jämnt resultat på större ytor. Den här skivan användes för att förvandla lite fristående hurtsar till nåt mer möbellikt.
Är lite småfrälst i laminat efter att precis börjat jobba med det till lite olika prylar, går snabbt att få snyggt o jämnt resultat på större ytor. Den här skivan användes för att förvandla lite fristående hurtsar till nåt mer möbellikt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Riktigt snyggt!Ola C skrev:Fixat till en bänkskiva. 19mm mdf med 15mm kantlist i valnöt, radie 25 på ytterhörnen, på med laminat på båda sidor, fräs med kopierstål och sist fasstål.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Några frågor. Hur limmade du laminatet? Kontaktlim?
Hur böjde du 15mm kantlist runt en så pass tight hörnradie?
Själv hade jag så mycket abstinens efter att få använda snickerimaskiner att jag gick in i snickarboden och hyvlade en 100 år gammal tätvuxen furuplank, 90x200x1500. Tung nåt jävulskt. Den har legat i grunden på en gammal sjöbod jag rev för ett drygt år sen, har haft den inne på tork sen dess.
Luktade otroligt mycket furu och var kådig och kladdig inuti.
Luktade otroligt mycket furu och var kådig och kladdig inuti.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto