3 458 487 läst · 18 496 svar
3458k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
norrbottenssnickaren skrev:[bild]
[bild]
Det tar sig på plywoodförvaringen... svetsen jag kör för tillfället är en oerlikon minicito 250a mig. Köpte den för 500kr, fick med ett helt nytt vattenkylt slangpaket på 400a men kunde inte köra detta så bytte det mot ett 270a luftkylt slangpaket från parweld, också det helt nytt. Munstycken och dyligt för flera tusen följde med. Samt ytterligare ett slangpaket. Som dock fått sig en smäll och hade trasig avtryckare. Ska laga detta. Ibland har man otrolig flyt. Oftast gör man riktigt dassiga affärer
Gångjärnen till dörren som täcker matarverk och tråd måste popnitas fast. Men tänkte nog göra en annan grej, ska nog ta och göra en ny dörr i plexiglas. För det är ganska coolt när man ser tråden matas på filmen.
Snyggt vad fick du ge för stålet?
Kan du lägga upp en kapnota så skulle du bespara mig lite tankearbete.
Har svurit hela dagen då 20 mm mdf har sugit fast i skivhögen så nu måste jag vända ut och in på hela skiten igen....
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Jag måste erkänna att jag inte har hundra koll på priset då jag köper stålet jättebilligt. Det är inte representativt men under en tusing iaf är väl ett vanligt pris tror jag.Hedens skrev:
Har du fusion? Då kan jag dela ut filen åt dig. Annars gör jag gärna en kapnota
Vilken utrustning är bra att köpa om man vill prova på? Tips önskasnorrbottenssnickaren skrev:
Jag har inget större behov av en svets egentligen, men vill gärna lära mig.
Blir jag duktig så tänkte jag svetsa mig en power cage till gymmet.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
holetaker skrev:
Pmholetaker skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Gjorde en DRO-variant av ett skjutmått. Funkar grymt bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Körde ut en stämpel på min stämpelcnc. Jäklar vad bra det blir. Riktigt skarpt och fint. Gått omkring och stämplat på allt från trä till betong idag. Men det är dyr förbrukning.
Blev en kort session idag blev sent på jobbet och kommer behövs fortsätta snart.
Men kunde behöva tänka på något annat gjorde frisen och torrpassade den på fräsbordet.
Men kunde behöva tänka på något annat gjorde frisen och torrpassade den på fräsbordet.
Husägare
· Jönköping
· 5 679 inlägg
Lärt mig på egen hand att popnita. Har aldrig gjort det förut; visste ärligt talat inte vad som var fram och bak på nyinköpta tången först.