Bytt pumphus på bevattningspumpen. Rejäl nattfrost+influensa blev inge bra. Slitet blått pumphus med spår av rost och slitage, liggandes på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett bytt pumphus på en bevattningspump i en rörig verkstad med verktyg och delar utlagda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
holetaker holetaker skrev:
Vad kul det hade varit att kunna svetsa sådär. Hur lär man sig sånt?
Bara börja bränna pinnar / migtråd :) youtube är en bra källa till info. Weldingtipsandtricks, weld.com samt weldfever och retroweld.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]
[bild]

Det tar sig på plywoodförvaringen... svetsen jag kör för tillfället är en oerlikon minicito 250a mig. Köpte den för 500kr, fick med ett helt nytt vattenkylt slangpaket på 400a men kunde inte köra detta så bytte det mot ett 270a luftkylt slangpaket från parweld, också det helt nytt. Munstycken och dyligt för flera tusen följde med. Samt ytterligare ett slangpaket. Som dock fått sig en smäll och hade trasig avtryckare. Ska laga detta. Ibland har man otrolig flyt. Oftast gör man riktigt dassiga affärer ;)

Gångjärnen till dörren som täcker matarverk och tråd måste popnitas fast. Men tänkte nog göra en annan grej, ska nog ta och göra en ny dörr i plexiglas. För det är ganska coolt när man ser tråden matas på filmen.

Snyggt vad fick du ge för stålet?
Kan du lägga upp en kapnota så skulle du bespara mig lite tankearbete.

Har svurit hela dagen då 20 mm mdf har sugit fast i skivhögen så nu måste jag vända ut och in på hela skiten igen....
 
Hedens Hedens skrev:
Snyggt vad fick du ge för stålet?
Kan du lägga upp en kapnota så skulle du bespara mig lite tankearbete.

Har svurit hela dagen då 20 mm mdf har sugit fast i skivhögen så nu måste jag vända ut och in på hela skiten igen....
Jag måste erkänna att jag inte har hundra koll på priset då jag köper stålet jättebilligt. Det är inte representativt :) men under en tusing iaf är väl ett vanligt pris tror jag.

Har du fusion? Då kan jag dela ut filen åt dig. Annars gör jag gärna en kapnota :)
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Bara börja bränna pinnar / migtråd :) youtube är en bra källa till info. Weldingtipsandtricks, weld.com samt weldfever och retroweld.
Vilken utrustning är bra att köpa om man vill prova på? Tips önskas :)
Jag har inget större behov av en svets egentligen, men vill gärna lära mig.
Blir jag duktig så tänkte jag svetsa mig en power cage till gymmet.
 
holetaker holetaker skrev:
Vilken utrustning är bra att köpa om man vill prova på? Tips önskas :)
Jag har inget större behov av en svets egentligen, men vill gärna lära mig.
Blir jag duktig så tänkte jag svetsa mig en power cage till gymmet.
holetaker holetaker skrev:
Vilken utrustning är bra att köpa om man vill prova på? Tips önskas :)
Jag har inget större behov av en svets egentligen, men vill gärna lära mig.
Blir jag duktig så tänkte jag svetsa mig en power cage till gymmet.
Pm
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Pm
Jag är också intresserad av att veta! :)
 
Fått till en arbetsyta till med plats för fräsbordet under. Tyvärr va skiva inte plan får sätta en l profil i framkant.
Arbetsyta i hörn med trästöd och utrymme för fräsbord, ojämn skiva, vägguttag och kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsbänk i trä med plats för fräsbord under, omgiven av vita väggar och en eluttag ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
Gjorde en DRO-variant av ett skjutmått. Funkar grymt bra.

Modifierat skjutmått med digital avläsning (DRO) fäst vid en maskin för precision.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Digitalt skjutmått monterat på en verktygsmaskin för precisionsmätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Digital skjutmått som modifierats som DRO monterat på verktygsmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saabdea och 12 till
  • Laddar…
Stämpel med texten "SPÄNN.ETC" tryckt på en yta, skarpt resultat från en stämpel-CNC.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skarpt och detaljerat gummi stämpel med spegelvänd text på en mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Körde ut en stämpel på min stämpelcnc. Jäklar vad bra det blir. Riktigt skarpt och fint. Gått omkring och stämplat på allt från trä till betong idag. Men det är dyr förbrukning.
 
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Blev en kort session idag blev sent på jobbet och kommer behövs fortsätta snart.

Men kunde behöva tänka på något annat gjorde frisen och torrpassade den på fräsbordet.
 
  • Torrpassning av träfris på ett fräsbord i en verkstad, tillsammans med tvingar och verktyg, sedd ovanifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand mäter med ett skjutmått bredden på en träfries som är torrpassad på ett fräsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träramkonstruktion på fräsbord med klämmor och frispassning i verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nanowire och 7 till
  • Laddar…
Grejjat ihop ett klingskydd med dammsugaranslutning . Ska bli skönt o slippa allt sågspån i näsan ;)
Hemmagjort klingskydd med dammsugaranslutning monterat över ett geringssågsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Valkyr och 11 till
  • Laddar…
Idag fick jag hem blad till bandsågen, så nu har jag fått lära mig justera in den.
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
S
Fräst några sockelklossar till en kompis. Och kompisen fick prova på att fräsa för första gången:)

Hög med nyligen frästa sockelklossar i ljust trämaterial på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ricebridge och 6 till
  • Laddar…
Lärt mig på egen hand att popnita. Har aldrig gjort det förut; visste ärligt talat inte vad som var fram och bak på nyinköpta tången först.
 
  • Gilla
Hedens och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.