3 458 194 läst · 18 496 svar
3458k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Handtag? Om du tänker på utsticket som länkhjulen sitter på så är det för att se till att hjulen alltid har centrum utanför basen på maskinen.Daniel_N skrev:
Nej, inte skulle jag krasha quadar...
Daniel postade visst bokstavligt talat bakom ryggen på mig medan jag stod och rullade ihop spännbanden. Av naturliga skäl så har jag inte riktigt hunnit med att hålla mig uppdaterad på forumet de senaste dagarna.Daniel_N skrev:
Tack, det är en riktig pärla, nästan ny också, troligen tillverkad 1995.Björn Melander skrev:
Du kanske behöver en till? Om jag mot förmodan skulle drabbas av någon allvarlig sinnessjukdom och få för mig att avyttra denna så ska jag försöka komma ihåg ditt erbjudande om att vara fodervärd. Får jag därmot behålla hälsan så räknar jag med att denna kommer att gå i arv.P Pysslarn skrev:
Tack, men som de flesta nog vet vid det här laget så sliter jag inte så hårt på maskinerna. Men kanske att undrens tid ännu inte är förbi så det kan bli ändring på det nu när verkstaden blivit lite mer komplett.P pyro skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blev ett test på en barntallrik också. Tanken är att de skarpa varianterna ska göras i asp samt ha avrundade matfack. Men jag har inte rätt stål :/
Led trimningen av verkstan fortsätter.
Idag kap och bandsåg.
Idag kap och bandsåg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Fräste in massa hängbleck i MDF. Bosch kantfräsen med jigg är otroligt smutt att ha parallelt med handöverfräsen när två fräsningar ska göras i samma moment för varje beslag.
Har tidigare förborrat och använt spax när man behöver skruva i MDF. Testade MDF-skruv till detta projekt vilket funkade mycket bra.
Logga in
Skapa konto
Har tidigare förborrat och använt spax när man behöver skruva i MDF. Testade MDF-skruv till detta projekt vilket funkade mycket bra.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Köpte den via Bolist. Kan kolla i morgon vilket märke. Bra skruv!
Något jag hade liggande som blev över när jag byggde om på mitt förra konditor.henke_benke skrev:
Tyvärr så är de redan monterade så nu kör jag med lite smältlim.
Men tycker du kam kan strunta i lödandet och köra med clips.