Kör du slut på slipmaterial tror jag Verktygsboden har rätt bra sortering.
 
Ja, det var där jag köpte lamellrullarna.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Provat leksaken jag lånade av @stigen. Förutom att det är nollgradigt och halv storm så gick det ganska bra.

Kör med lamellrulle korn 40. Spont och not rengjorda med nylonrulle.

[bild]
Intressant! Det ser ut som du är på rätt spår. Handhållen elhyvel hade blivit helt fel för dig. Ta gärna en närbild i lite motljus när det passar. Tack.
 
useless useless skrev:
Provat leksaken jag lånade av @stigen. Förutom att det är nollgradigt och halv storm så gick det ganska bra.

Kör med lamellrulle korn 40. Spont och not rengjorda med nylonrulle.

[bild]
Vad är det för leksak❓
 
Satineringsmaskin.
 
Cheesen
mattiasp mattiasp skrev:
Maskinen har inbyggd funktion för att begränsa åtdragningsmomentet genom att man har fyra snabbval, där alla är programmerbara. Jag har testat mig fram till en funktion som är lämplig för däckbyte i programval 1. Om man råkar komma ur det läget och hamna i något annat kan det sluta hur som helst.

När det gäller momentstavar har det visats att de inte fungerar bra för batteridrivna maskiner med lägre hastighet och betydligt tyngre hammare än tryckluftmaskiner. TTC har en bra video om detta på YT.
Jo när jag drar mina hjul med Boschen så måste jag ställa den på lägsta momentet. Kontrollerar alltid med momentnyckel och det är ungefär en av 5 skruvar som rör sig lite innan den klickar på 110nm och en av 3 på 120nm. Blir med andra ord rätt lagom.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Cheesen
Jag och hjälpredan har hämtat hem ett vinterträd till trädgården. Blev att inviga nyrenoverade stöttningen. Om jag nu bara fick tummen ur och gjorde vid bakstöttingen också så har man en komplett timmerdoning. (Inte för att jag använde bakstöttingen speciellt ofta när den var i bruksskick men man kan ju överraska.... Det går ju oftast lättare med bara framstöttingen i skogen. Det är ju bara vid längre transporter och när man körde stora lass med häst som den bakre är uppskattad)
Vinterlandskap, snötäckta träd och mark, blå himmel, flytande moln, soligt, fridfullt, kallt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person lastar gran på släde dragen av snöskoter, snöigt landskap, soligt, vinterdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
hobbs och 6 till
  • Laddar…
Gneis, jäkligt bra barnkläder 👍. Värda varenda krona.
 
  • Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
mexitegel mexitegel skrev:
Gneis, jäkligt bra barnkläder 👍. Värda varenda krona.
Sista storleken på sonen...
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Småverktyg i form av limpistol, lödkolv skruvdragare och lite smått och gott. Blev en halloweenfest-kostym till sonen. Skibidi.

Elektronikprojekt arbetsplats med lödkolven, LED-lampor, kretskort och diverse verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Person med hemmagjord robotdräkt, bestående av en kartong på huvudet, håller i två plaströda trattar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
hobbs och 15 till
  • Laddar…
Ska han föreställa en fastighetsskötare?
 
  • Haha
cpalm och 4 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Ska han föreställa en fastighetsskötare?
Fartkamera?
Med avloppsrensare....
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Ska han föreställa en fastighetsskötare?
FredrikR FredrikR skrev:
Fartkamera?
Med avloppsrensare....
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Skibidi_Toilet

Konstigaste memen på internet tror jag. Har ännu inte riktigt förstått själv, men ungarna är tokiga i det så jag glider med..

Leksaksfigur med kostym, monitorhuvud, solglasögon, röd handske, håller plunta. Blå bakgrund. DIY Figures, YouTube-logotyp.
 
  • Wow
  • Älska
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
[länk]

Konstigaste memen på internet tror jag. Har ännu inte riktigt förstått själv, men ungarna är tokiga i det så jag glider med..

[bild]
Missat helt, men snyggt jobbat när man ser "facit". 👌
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Är det typ framtidens rörmokare? 🤔
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.