Här är bra väder. Lite kallt kanske, men det finns andra kläder än shorts.
 
I sthlm hade vi sol idag. Blev första badet i nybyggda poolen...
 
I helgen hade jag inget akut som väntade, så jag åkte in till stan och drack öl.
 
Spänner upp presenningar så jag kan jobba med huset ändå...
 
Grummppffhh! Jag målar... av allt man kan välja att göra på sommaren så har jag börjat ett projekt som innefattar att måla sockel/grunden, och entrétrappen, samt tillhörande stödmurar vid garageinfarten. Sen ska också verandataket målas ut- och invändigt! Detta går sådär... jag målar en halv till en kvm, sen börjar det regna så får man gå ïn och surfa lite, kanske ta ett glas öl. Så kommer solen fram och det torkar upp så är man på´t igen och så kan ni börja läsa från förra meningen igen. Man tappar inspirationene helt enkelt! Men det som ändå blir målat blir faktiskt väldigt snyggt, hur bra det blir återstår att se!
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
Haft ganska gött väder i 2 dagar så har byggt spaljé.
 
jo fantastiskt väder nu, får hoppas de håller i sig :)
 
Skaffat regnponcho, nya gummistövlar och biter ihop. Funkar hyfsat att jobba med omdräneringen trots mycket regn och arbetet känns än mer angeläget.
 
  • Gilla
Imsan
  • Laddar…
Lägger riktigt golv (råspont) i tälthall som används för förvaring av alla utemöbler, grill och övriga sommarattriraljer som behöver vettig förvaring över vintern.
 
S
anders jallai böcker natoagenten, landsförrädaren och spionen på fra. ett boktips från mig.
läste ut alla tre på fem dagar.
 
A
Rekondar bilen i garaget, städning, dammsugning, polering, vaxar, stenskottslagning, putsar rutorna.
 
Vad jag gör? Svär, målar inomhus, skrubbar väggar och målar när det inte är rotblöta. Dessbättre gillar slamfärg fuktigt virke... Det behöver ju inte vara dyngsurt förståss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.