92 844 läst · 1 139 svar
93k läst
1,1k svar
Vad dricker du idag?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 379 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 379 inlägg
Har varit på semesterresa på Västkusten och på hemvägen i måndags stannade till i Gränna och det är alltid kul att besöka Systembolaget och kika på lokala ölsorter. Jag fann två (förevisas ev i Öltråden) men hittade även detta - Åppelvin från Rudu Vingård på Vätterns sydöstra kant, och det lät så spännande då vi nyss färdats på småvägar därikring. Läste inte på om alkoholhalten, hade helt klart tänkt det var mer som ett dessertvin.
Nu har jag druckit äppelvinet, och det är pärlande och gott, mer likt en cider än ett vin enligt mig.
Lite besviken då vi på nedresan Stockholm - Grebbestad, såg en lovande vingård precis där vi tankade bilen (måste kolla på kvitto, om ens för att finna var det är). Det hade varit betydligt mer spännande att testa för äppelvin är äppelvin, som cider eller must. Inte alls förtjust i äppelsprit.
Nu har jag druckit äppelvinet, och det är pärlande och gott, mer likt en cider än ett vin enligt mig.
Lite besviken då vi på nedresan Stockholm - Grebbestad, såg en lovande vingård precis där vi tankade bilen (måste kolla på kvitto, om ens för att finna var det är). Det hade varit betydligt mer spännande att testa för äppelvin är äppelvin, som cider eller must. Inte alls förtjust i äppelsprit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 118 inlägg
Renoverare