Här ska avnjutas en äppelmust.. nygjord idag :D (trots två silningar behövs eg en till.. men jag har inga problem med fibrerna.. bara att den inte är lika klar som "andra")

Flaska med brun vätska och bubblor mot ett fönster med solljus och växt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
En torsdags Whiskey
Ahhhh ser najs ut. Hur smakade den?

Totte_S
Man i halvmörker med kontraljus från lampor, skymning, gröna växter i bakgrunden.
Skapa konto
Ett glas öl i förgrunden, person i suddig bakgrund gräsklipper, grönt gräs, utomhus avkoppling.
Skapa konto

Lång dag idag. En bra dag. Fått en del gjort, druckit både vatten, vin o öl. Inte mycket äpplen i år, men en gammal båt som ska bort. Fick päron av grannen. Fan. En hel kasse. Bra öl i glaset, Ängöl pilsner. Köpt bra dyr humlejos oxå. Slutat checka in så jag vet inte vad jag hällt i mig. Skön känsla, tröttsamt med detta hysteriska loggande av öl. Slutade på 2500 unika öl. Njut av stunden, skriv inte dumma saker på nätet. Krama en kollega. Bjud hem en vän. Gå på teater. Tänk fina tankar. Hör av dig om du ska till Kalmar så får du tips.
Ta vara på timmarna. 🤔

• Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Fulkemisten
14 långburk. Ni som vet ni vet.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
14 långburk. Ni som vet ni vet.
Då vet vi vad det beror på om du börjar med särskrivningar eller kommentarer om saker du inte har koll på.

Jag provar ett par korthylsor "Toolshed" och med rikligt med rökt hjortkorv går de nog ner.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
F fribygg skrev:
Då vet vi vad det beror på om du börjar med särskrivningar eller kommentarer om saker du inte har koll på.

Jag provar ett par korthylsor "Toolshed" och med rikligt med rökt hjortkorv går de nog ner.
Jag dricker inte starkdrycker. Alls. Men tack för omtanken.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jag dricker inte starkdrycker. Alls. Men tack för omtanken.
Å ändå skriver du i denna tråd, tänker du börja med starkt?

Fulkemisten
Nä. Jag följer den och kommenterar ibland. Tycker det är lite kul.
Brukar köra starkmjölk, men döttrarna gillar den här bättre. De har handlat så man får vara glad för den hjälpen. Jag ska ändå upp och jobba imorgon bitti så lättmjölk blir rätt bra.
[bild]
(Fanskapen shamear mig för att jag kör bensinare men de har mage att inte köpa ekologiskt)
Ibland dricker jag stark mjölk. Vill inte framstå som duktig. Men jag dricker andra saker som inte innehåller alkohol. Full respekt för dem som gör det.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Nä. Jag följer den och kommenterar ibland. Tycker det är lite kul.

Ibland dricker jag stark mjölk. Vill inte framstå som duktig. Men jag dricker andra saker som inte innehåller alkohol. Full respekt för dem som gör det.
Full respekt för att du väljer dryck utan alkohol!

Starkmjölk? Helmjölk känner jag till men stark mjölken har gott mig spårlöst förbi.

Skulle man sluta dricka vid 4 långburk eller skall man fortsätta och ringa hjälplinjen?

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
F fribygg skrev:
Full respekt för att du väljer dryck utan alkohol!

Starkmjölk? Helmjölk känner jag till men stark mjölken har gott mig spårlöst förbi.
Asså det heter ju lättmjölk och mellanmjölk. Som öl heter. Då är ju det logiska att starkmjölk heter starkmjölk? Som öl. Vi kan kalla det mjölk klass III om du vill?

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Och laktosfri är den sockerfria varianten? 😉

Ett glas och en flaska Delirium Tremens öl på ett bord, inomhus, suddig bakgrund.
Skapa konto

Måste ju fira dagens derbyseger! 😊

• Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En söt Hendricks

[bild]
Väldigt gullig 👍

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Här ska avnjutas en äppelmust.. nygjord idag :D (trots två silningar behövs eg en till.. men jag har inga problem med fibrerna.. bara att den inte är lika klar som "andra")

[bild]
Jag spetsade min😋, blev en bra kombo👌 Absolut Vanilia vodkaflaska, mönstrat glas, köksinredning, trämöbler, inomhusmiljö.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.